دنياي بازيگران دنياي فيلم و سينما فرهنگ و هنر

واكنش تند انديشه فولادوند و كارن همايونفر به معراجي ها

پخش ترانه فیلم “طهران،تهران” در یکی از قسمت‌های اخیر سریال “معراجی‌ها”ی مسعود ده‌نمکی، با اعتراض آهنگساز و ترانه‌سرای این اثر همراه شد و آنها با مصاحبه‌هایی این اعتراض‌شان را اعلام داشتند...
تقویم فارسی اندروید

پخش ترانه فیلم “طهران،تهران” در یکی از قسمت‌های اخیر سریال “معراجی‌ها”ی مسعود ده‌نمکی، با اعتراض آهنگساز و ترانه‌سرای این اثر همراه شد و آنها با مصاحبه‌هایی این اعتراض‌شان را اعلام داشتند.

معراجي ها

اما در همین رابطه پیش اندیشه فولادوند و کارن همایونفر با گذاشتن پست‌هایی در اینستاگرام‌شان، خیلی صریح‌تر نسبت به این اتفاق، واکنش نشان دادند.

اندیشه فولادوند در یادداشتی نوشت: سنگ قبرم را نشانم بدهید تا فاتحه ای برای خویش بخوانم رفقا اکنون که این متن را مینویسم بیش از اینکه خشمگین باشم غمگینم .

انديشه فولادوند

خبردار شده ام که کارگردانی به نام آقای ده نمکی سریالی در حال پخش از تلویزیون رسمی مملکت دارد.اینکه ایشان که بوده چه ساخته و که هست همه میدانید و میدانم.

اینکه امثال ایشان و نگاهشان به هر مقوله‌ی عینی و ذهنی ،از منظر اینجانب مردود و منتفی‌ست کاملن عیان است . اما آنچه باعث شده که این متن را بعد از گفتگو با خبر گزاریها به شکلی صمیمی تر برای شما بنویسم اینست که در قسمتی از سریال ایشان ترانه‌ی ( تهران طهران ) اثر اینجانب و موسیقی کارن همایونفر و صدای رضا یزدانی بدون کوچکترین تماس و اجازه ای از بنده که جهان اثر را 6 سال پیش برای نسلم ،تهران و تاریخ معاصر به بهانه ی فیلم مشترک آقای مهرجویی و آقای کرم پورخلق کردم پخش شده است.

یادداشت تند اندیشه فولادوند درباره معراجی ها در سریال کسی که بنده و نگاه بنده نسبت به جنگ وطن حیات و….نه تنها با ایشان و امثال ایشان در تضاد است بلکه انکار آنهاست.آیا من مرده ام که اینچنین اشعارم را به نفع تفکرتان مصادره میکنید .

قبر من در این سرزمین کجاست تا فاتحه ای برای خویش بخوانم .در زمان حیاتم که چنین است، پس از مرگم خدا عالم است که اشعارم به نفع کدام جهان بینی مصادره خواهد شد.نگاه من به جنگ در آلبومی به نام (یک خیابان سهم یک افسانه نیست)مبرهن و روشن است .

داد خویش به که برم که امثال اینان با نام ما چنین میکنند .آیا اینکه میخواهند به زور به جهانم تجاوز کنند تا چند خبرگزاری و روزنامه ی زرد نامشان را با من دیکته کند برایشان کافیست؟! خوش بین نیستم اما از این ماجرا نخواهم گذشت.

ترانه ی تهران تهران بغض نسل من است 6 سال نسلم با آن خاطره دارد نسل من همان نسلیست که امثال ده نمکی ها با باطومهایشان بر سر آن کوفتند.

كارن همايونفر

در همین رابطه، کارن همایونفر نیز در یادداشت جداگانه‌ای نوشت: روز غمگینی بود. از آن روزها که جان به لب میرسد.سال ها پیش ترانه ای کار کردم با صدای رضا یزدانی و ترانه اندیشه فولادوند برای فیلم طهران تهران آقای مهرجویی و آقای کرم پور.

ترانه ای که یکی از محبوب ترین ترانه های سینمای بعد از انقلاب شد ترانه ای که نسلی آنرا با خودش زمزمه کرد ترانه ای که متعلق به آن نسل شد.و گویا دیشب در سریال عجیبی به نام معراجی ها با گروه سازنده اخراجی ها و کارگردان معروفش که معرف حضور همه هست وقیحانه کلیپی کامل با این قطعه پخش شده است بی اجازه من بی اجازه ترانه سرا بی اجازه مولفین فیلم بی اجازه تهیه کننده فیلم. غم انگیز است از سرقت خانه تان تلخ‌تر است بی احترامی است.زورگویی است پایمال کردن و بی ارزش کردن اعتقادات جدی یک نسل است. کاری که با فرهاد مهراد و دیگران کردند.

قبح کاری را که ریختند و آنرا بی ارزش کردن کاریست که اینها در آن خبره هستند.اعتراض هم فایده ندارد اینها شاملو را مصادره به نفع کنند کاری از دست کسی برنمی آید. غم انگیزاست که اخراجیها و معراجی ها و آن طایفه پرفروشترین های سینمای این سرزمین اند.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی