دنياي خوانندگان دنياي موسيقي فرهنگ و هنر

همایون شجریان:دوست دارم عرصه هاي جديد را تجربه كنم

نشست خبری کنسرت «چرا رفتی» به آهنگسازی طهمورث پورناظری و خوانندگی همایون شجریان سه شنبه 15 مردادماه در گالری بوم تهران برگزار شد ...
تقویم فارسی اندروید

نشست خبری کنسرت «چرا رفتی» به آهنگسازی طهمورث پورناظری و خوانندگی همایون شجریان سه شنبه 15 مردادماه در گالری بوم تهران برگزار شد و طی آن شجریان با اشاره به علاقه خود برای تجربه عرصه‌های نوین خوانندگی تأکید کرد: دوست ندارم توقعی که از پدرم دارند از من هم داشته باشند.

 7627

محمد حسنی توتونچیان تهیه کنندگان این کنسرت موسیقایی در ابتدای این نشست خبری گفت: بسیار خوشحالیم که بعد از 8 سال توانستیم در تالار وزارت کشور کنسرتی را اجرا کنیم. برنامه‌ای که بعد از مدت‌ها توقف به چرخه تالارهای اجرای موسیقی بازگردانده شده است. سالنی که در حد جهانی اما در سطح قابل قبولی دارای استانداردهای لازم برای اجرای یک اثر موسیقایی است.

 وی افزود: طبق برنامه ریزی‌هایی که از قبل انجام شده قرار بود این کنسرت موسیقایی طی روزهای 16، 17 و 18 مرداماه در 2 سانس برگزار شود، اما به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان ما روزهای 23 و 24 مردادماه هم این کنسرت را برگزار خواهیم کرد. این در حالی است که از شب گذشته با حمایت شرکت سامسونگ تبلیغات محیطی این کنسرت موسیقایی هم آغاز شده و ما قصد داریم بعد از برگزاری این اجرای زنده در تهران کنسرت های متعددی را در شهرهایی که قابلیت اجرای زنده آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» را دارند به صحنه ببریم. به طور کلی تمام تلاش ما بر پایه برگزاری یک کنسرت با کیفیت و جذاب همچون آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» است.

همایون شجریان خواننده کنسرت «چرا رفتی» در ادامه این نشست خبری گفت: بسیار خوشحالیم که بعد از 4 ماه از تولید آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» می توانیم کنسرت زنده این آلبوم را برگزار کنیم. کما اینکه بعد از رونمایی رسمی از آلبوم این اولین هدف ما بود که بتوانیم اجراهای زنده این آلبوم را آغاز کنیم.

وی افزود: آن چه که در کنسرت تالار وزارت کشور برگزار خواهیم کرد، اجرای تمام قطعه های آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» است که این بار به خاطر تفاوتی که در ترکیب ارکستر وجود دارد، آن را با چیدمان دیگری اجرا می کنیم. ضمن این که 2 قطعه جدید و جذاب توسط سهراب و تهمورس پورناظری در این کنسرت اجرا خواهند شد که مطمئنم شنیدن آن خالی از لطف نیست.

شجریان در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: من سعی کردم در همان اوایلی که کار موسیقی را آغاز کردم همیشه در جایی حضور داشته باشم که در آن جایگاه دچار تعصب نشوم، که حضور در آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» به عنوان خواننده یکی از همین اهداف بود. کاری که در این اثر به مخاطب ارایه شده دارای استخوان بندی نوینی است که خوشبختانه این حضور با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان نیز مواجه شد. این در حالی است که من حضور در عرصه های نوین را در فیلم «آرایش غلیظ» همراه با سهراب پورناظری تجربه کردم و شما دیدید که همراه با سازهای الکترونیک از تکنیک های سنتی و قدیمی آواز استفاده کردیم.

این خوانند شناخته شده موسیقی ایران تأکید کرد: دوست ندارم توقعی که از پدرم دارند را از من هم داشته باشند و امیدوارم توانسته باشم در این شیوه نوین، کار قابل قبولی را به مخاطب ارایه دهم.

وی درباره نحوه اجرای قطعه «چرا رفتی» گفت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم که قطعه «چرا رفتی» حتی در لحظات اوج آوازی خود نیز به همان شکلی اجرا شود که مخاطب در آلبوم شنیده بود، مگر این که اتفاقی پیش بیاید و من نتوانم آن میزان اوجی را که در آلبوم خوانده ام را در کنسرت اجرا کنم اما از این موضوع نمی ترسم و تمام تلاش خود را خواهم کرد که کار به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارایه شود.

شجریان درباره کلیپ تولید شده «چرا رفتی» هم توضیح داد: از تمام کسانی که این کلیپ را دیدند و اظهار نظرهایی را درباره آن انجام دادند، ممنونم. این کلیپ به اعتقاد من خیلی به معرفی اثر کمک کرد. تنها جایی که من این اظهار نظرها را دوست نداشتم جایی بود که برخی از دوستان الفاظ بدی را به کار بردند و این برای من ناراحت کننده بود.

این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به حضور اسپانسر اقتصادی در کنسرت «چرا رفتی» گفت: من همیشه در کنسرت های قبلی وقتی بحث اسپانسر مطرح می شد، نگران بودم که چقدر می توانیم یکدیگر را بفهمیم. اما خوشحالم که شرکت سامسونگ خیال ما را راحت کرد و با دلسوزی همراه خوبی برای ما بود که همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش رفت.

تهمورس پورناظری آهنگساز و رهبر ارکستر کنسرت «چرا رفتی» نیز در این نشست خبری با درباره احتمال استفاده از نوازندگان جهانی آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» در اجرای این کنسرت گفت: استفاده از نوازنده حرفه ای در این آلبوم جنبه تبلیغاتی نداشت چراکه ما تاکید فراوانی داشتیم در مسیری که انتخاب شده به لحاظ کیفیت به استانداردی در دنیا نزدیک شویم که می تواند موسیقی ایرانی را به دنیا معرفی کند که البته دوست داشتیم از این نوازندگان برای اجرای زنده آلبوم هم استفاده کنیم. اما حضور تمامی این نوازندگان در کنسرت میسر نبود و ما تلاش کردیم که با یک تیم حرفه ای از هنرمندان ایرانی اثر قابل قبولی را به مخاطب ارایه دهیم.

این آهنگساز با بیان این که به جز حضور سی‌تار و دودوک، تمامی قطعات در قالب آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» ارکستراسیون شده توضیح داد: گرچه آهنگها و قطعات این پروژه موسیقایی در کنسرت ما با سازبندی متفاوتی خواهند بود اما ما فرمی را تدوین کردیم که جذابیت های آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» را حفظ کند و برای مخاطب همان جذابیت آلبوم را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اظهارات مثبت و منفی کارشناسان موسیقی بعد از انتشار آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان»، یادآور شد: به طور حتم هدفی که ما برای انتشار این آلبوم به دنبال آن بودیم فقط ارتباط احساسی با مخاطب بود و من فکر می کنم که در این راه موفق هم عمل کردیم. ما این هدف را نداشتیم که بگوییم خیلی بلد هستیم، اما خوشبختانه همین که کار از اقبال مخاطب گذشت و به زندگی مردم رفت، امتیاز بسیار قابل توجهی است که از آن خوشحالیم.

پورناظری درباره کلیپ منتشر شده از قطعه «چرا رفتی» که در زمان رونمایی این آلبوم موسیقایی منتشر شد، تصریح کرد: این کلیپ چون دیده شد، مخالف پیدا کرد و من تصور می کنم این مخالفت ها مقداری جهت‌دار و سازماندهی شده با حمله های غیرمنصفانه ای روبرو شد. در حالی که ما قبل از پخش این فیلم هم نوشته بودیم که این کلیپ فقط برای رونمایی است که دوستان متوجه این ماجرا نشدند.

 

گردآوري: گروه هفت گنج

 

منبع: خبرگزاري مهر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی