اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ تغذيه سالم سلامت سلامت جسمي

هشدار: مصرف زياد ويتامين E خطرناك است

تقویم فارسی اندروید

پزشکان آمریکایی معتقدند مصرف دوز بالای مکمل‌های ویتامین E و سلنیم، ‌خطر ابتلا به نوع وخیم سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.

Vitamin-E

در این بررسی که ابتدا با هدف بررسی تاثیر مصرف مقدار زیاد ویتامین E و سلنیم در پیشگیری از ابتلای مردان به سرطان پروستات ترتیب داده شد، بیش از 35 هزار مرد مورد مطالعه قرار گرفتند.

به گفته «آلن کریستال» محقق ارشد این مطالعه در مرکز تحقیقات سرطان «فرد هاچینسونِ» آمریکا، این بررسی از سال 2001 میلادی شروع شد و قرار بود تا 12 سال ادامه پیدا کند اما در سال 2008 میلادی به دلیل آن که تاثیر حفاظتی سلنیم مشاهده نشد و همچنین آشکار شد که مصرف زیاد ویتامین E نیز خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، این مطالعات متوقف شد.

در ابتدا بررسی روی تاثیر مصرف مکمل‌های حاوی سلنیم در این مردان متوقف شد اما آزمایش‌ها در مردانی که از ویتامین E‌ مصرف کرده بودند مدت دو سال ادامه یافت و در نهایت نیز مشخص شد که خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنان 17 درصد افزایش یافته است.

در این بررسی آمده است مصرف مکمل‌های سلنیم خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات را تا 91 درصد در مردانی که میزان سلنیم به طور طبیعی در آنان بالا بوده افزایش داده است.

همچنین براساس مشاهدات محققان در میان مردانی که سطح سلنیم بدن آنان پایین بوده مکمل ویتامین E خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 63 درصد و خطر ابتلا به نوع پیشرفته این سرطان را تا 111 درصد افزایش می‌دهد.

خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: به گفته کریستال بسیاری از افراد تصور می‌کنند مکمل‌های غذایی مفید هستند اما همیشه این طور نیست و گاهی حتی تاثیر عکس دارد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی