اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ تغذيه سالم سلامت

هشدار: از اين نوع زعفران استفاده نكنيد

تقویم فارسی اندروید

دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی درباره مصرف زعفران عربی هشدار داد.

زعفران-7ganj.ir

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نوعی زعفران با اسم صفار الزعفران یا زعفران عربی در بازار توزیع شده که حاوی رنگ شیمیایی ، غیر خوراکی و غیر مجاز بوده و مصرف آن عوارض کبدی و کلیوی به همراه دارد.

*** این دانشگاه به شهروندان توصیه کرد از خرید و استفاده این محصول خودداری کنند.

روش تشخیص زعفران خوب:

زعفران خوب و خالص را می توان از طریق رنگ و بو تشخیص داد. رنگ زعفران مرغوب، زرد مایل به نارنجی قرمز است. در ضمن زعفران بوی بسیار مطبوع و نافذی دارد به طوری که هر چه بوی زعفران بیشتر باشد، یعنی تازه تر است. نباید فراموش کرد که بوی کم نشانه کهنه بودن زعفران یا خالص نبودن آن است.

طعم و رنگ خوب زعفران به نوع زعفران هم بستگی دارد. در غذا هرچه زعفران غلیظ تر باشد، رنگ آن زرد پررنگ ، زرد مایل به طلایی یا قرمز می شود. هرچه رقیق تر باشد، رنگ آن کمتر می شود. اگر زعفران تازه باشد و دور از گرما، نور آفتاب و رطوبت در ظروف شیشه ای در بسته در شرایط خوب نگهداری شده باشد و از نظر اکولوژیک کشت آن در شرایط آب و هوایی مناسب باشد، مزه و بویش بهتر خواهد بود. فراموش نکنید زعفران های دسته ای مرغوب ترین نوع زعفران هستند و طی روند جابه جایی ممکن است قسمتی از زعفران خرد شود و تنها قسمت پایین آن باقی بماند که از مرغوبیت زعفران و ارزش آن می کاهد.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی