تغذيه سالم سلامت

نكات مهم تغذيه اي در ايام كنكور

با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری کنکور سراسری و ایام امتحانات دانستن نکات تغذیه ای ضروری کمک می کند تا این روزها را بهتر سپری کنید...
تقویم فارسی اندروید

با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری کنکور سراسری و ایام امتحانات دانستن نکات تغذیه ای ضروری کمک می کند تا این روزها را بهتر سپری کنید.

تغذيه- 7ganj.ir

شاید اضطراب روزهای آخر، داوطلبان را برای درس خواندن و تلاش بیش‌تر، ترغیب کند اما در واقع این تلاش‌های آخر، ممکن است به ضرر داوطلبان تمام شود و نگرانی و اضطراب آزمون در این روزهای کوتاه باقی‌مانده تا کنکورباعث شوند تا داوطلبان نتوانند بهترین کارایی را در روزهای باقی مانده داشته باشند.

بررسی ها نشان می دهند، در این چند روز باید رژیم غذایی را بی خیال شوند( یکی از مهم ترین عوامل آمادگی ذهنی ، مصرف انرژی است و مصرف کم کالری در این دوران می تواند سبب کاهش قدرت یادگیری شود) .

گفتنی است،لبنیات را فراموش نکنید،مخصوصا ماست و مطالعات اخیر نشان می دهند مصرف روزانه یک لیوان شیر برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

لبنیات به ویژه ماست که حاوی کلسیم است ، در سیناپس های عصبی و برای انتقال پیام های عصبی به عضلات نقش مهمی دارد که البته این خاصیت در ماست به دلیل وجود اسید لاتیک بیشتر است، به همین دلیل هم مصرف آن شب ها و قبل از خواب توصیه می شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند در ایام امتحانات، به مواد غذایی سرشار از ویتامین B,C,D عنایت ویژه ای شود. سبزیجات ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ، فلفل فرنگی و مرکباتی مانند پرتقال،لیمو شیرین و ترش، توت فرنگی، و کیوی به علت داشتن ویتامین C در تقویت قدرت فکری و آرامش اعصاب نقش به سزایی دارد.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی