تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

نشانه هاي هشدار دهنده یک رژیم غذایی بد

برخی از رژیم های غذایی طیف وسیعی از عوارض جانبی را ایجاد می کنند. برای مثال ، از بوی بد دهان و ادرار کردن مکرر گرفته تا خستگی و متابولیسم کند...
تقویم فارسی اندروید
برخی از رژیم های غذایی طیف وسیعی از عوارض جانبی را ایجاد می کنند. برای مثال ، از بوی بد دهان و ادرار کردن مکرر گرفته تا خستگی و متابولیسم کند. به همین دلیل باید رژیم غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنید.
رژيم غذايي
رژيم غذايي

یک رژیم غذایی بد شامل این ویژگی ها است :

1. بسیار محدود کننده است

یک رژیم غذایی سالم ، مستلزم حذف مقداری کالری و تقویت نیروی اراده است ، اما یک رژیم غذایی با قوانین و محدودیت های زیاد ، مطمئنا بد و مضر است. محدودیت های شدید در مصرف مواد غذایی از نشانه های یک رژیم غذایی بد است. معمولا افرادی که از این نوع رژیم پیروی می کنند ، بیشتر از قبل هوس غذا کرده و در نهایت خیلی زود از رژیم خود دست می کشند.

2. مصرف همه گروه های مواد غذایی را ممنوع می کند

حذف تمام گروه های مواد غذایی و کل مواد مغذی (کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها) می تواند به سرعت شما را اسیر خود کند. این نوع رژیم ، مواد مغذی ای که بدن برای عملکرد بهینه نیاز دارد را از بین می برد. مغز و عضلات نیاز به کربوهیدرات دارند. به همین دلیل ، رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا اغلب موجب ضعف، تحریک پذیری و گیجی می شوند. روزه های کوتاه مدت و رژیم های غذایی مخصوص سم زدایی ، می توانند عوارض جانبی ماندگاری از جمله کند شدن روند سوخت و ساز بدن و کاهش تراکم استخوان که ناشی از دست دادن کلسیم است ، داشته باشند.

3. بر خلاف میل شماست

مردم اغلب یک رژیم غذایی را با ناامیدی شروع کرده و آنقدر درمورد چیزی که خورده اند ، احساس بدی دارند که می خواهند یک دفعه تغییری اساسی ایجاد کنند ، اما باید به خاطر داشته باشند که عادات غذایی شان را یک شبه به دست نیاورده اند ، بنابراین نمی توانند انتظار تغییری سریع و یک روزه را داشته باشند. بهتر است رژیم خود را آهسته و با جایگزینی وعده های غذایی کوچکتر و حاوی کالری کمتر شروع کنید. ایجاد تغییرات کوچک در عادات غذایی ، در مقایسه با رژیم های سخت ، مفید تر است.

4. نیاز به آماده کردن مواد غذایی گسترده ای دارد

از رژیم هایی که مستلزم آماده کردن و پخت و پز زیاد هستند ، دوری کنید. رژیم غذایی نباید فرد را به چالش بکشند. درست است که باید برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود وقت صرف کنید ، اما آماده کردن 20 نوع ماده غذایی برای یک وعدﮤ رژیمی ، زیاده روی است و موجب خواهد شد خیلی زود از رژیم خود خسته شده و آن را رها کنید.

5. شامل غذاهای حاضری می شود

همانگونه که آماده سازی مواد غذایی پیچیده از نقاط ضعف یک رژیم غذایی است ، آماده سازی غذاهای بیش از حد ساده نیز از نشانه های یک رژیم غذایی بد محسوب می شود. رژیم هایی که شامل غذاهای حاضری می شوند ، موجب می شوند خودتان ایده ای برای تهیه وعده های غذایی سالم نداشته باشید و همیشه وابسته به دستور غذاهای ذکر شده در رژیم باشید.

6. می تواند شامل وعده های فریبنده ای برای شما باشد

به توصیه کارشناسان تغذیه ، پیروی از یک رژیم غذایی که دارای مولفه های بارز یک رژیم سالم، مانند ورزش کردن و یا نظارت بر میزان کالری مصرفی نیست ، بسیار مضر است. برخی از این رژیم های غذایی شما را به خوردن یک نوع غذای خاص تشویق می کنند ، اما اگر فقط از یک نوع غذا نیز بیش از حد مصرف کنید ، باز چاق خواهید شد. البته کاهش وزن ، بدون ورزش نیز امکان پذیر است ، اما بدن انسان برای حفظ سلامتی ، نیاز به فعالیت بدنی دارد. از رژیم های غذایی که کاهش وزن شدید ، در یک چارچوب زمانی کوتاه را وعده می دهند ، به شدت دوری کنید زیرا بیشترین آسیب را به بدن و سلامتی تان می رسانند. به خاطر داشته باشید که کاهش وزن نباید بیشتر از نیم تا یک کیلو در هفته باشد.

جهت مشاهده ساير مطالب كاهش وزن اينجا كليك كنيد

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی