تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

ميوه يا آبميوه ، كدام مفيدتر است؟

تاكنون مطالب زيادي درباره فوايد مصرف آبميوه شنيده ايم و شايد بر آن شده ايم كه به جاي مصرف ميوه، از آب ميوه استفاده كنيم. اگر شما نيز چنين مي انديشيد با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

تاكنون مطالب زيادي درباره فوايد مصرف آبميوه شنيده ايم و شايد بر آن شده ايم كه به جاي مصرف ميوه، از آب ميوه استفاده كنيم. اگر شما نيز چنين مي انديشيد با ما همراه شويد…

2794_orig


1-   آب میوه و عصاره سبزیجات با خود میوه و سبزیجات برابر نیستند.


ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مصرف آب میوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. فروکتوز،  قند اصلی موجود در میوه، در کبد به تری گلیسیرید تبدیل شده و مقاوم به انسولین می‌شود، هر دو حالتی که بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند. بطور مشابه، آب میوه احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد در حالی که خوردن خود میوه همین احتمال را کاهش می‌دهد.
چرا فکر می‌کنید شربت ذرت سرشار از فروکتوز برای شما بد است در حالی که خوردن میوه بطور معمول به دلیل داشتن فیبر بالا مشکل‌ساز نیست، غلظت میوه به هنگام گرفتن آب آن فروکتوز آن را در هر بار استفاده به اندازه چشمگیری افزایش می‌دهد. فکر کنید برای خوردن یک فنجان کوچک آب پرتقال آب چند عدد پرتقال را باید گرفت، بعد متوجه خواهید شد که منظور من چیست.

2-هنوز هم نیاز به خوردن سبزیجات دارید.


فکر نکنید که نوشیدن عصاره و آب سبزیجات برابر با خوردن آن‌ها است. بله در رابطه با فروکتوز شما غلظت ویتامین‌ها و مواد معدنی را با خوردن عصاره و آب آن افزایش می‌دهید، ولی مقدار زیادی فیبر هم از دست می‌دهید که هضم غذا را کاهش داده و کمک می‌کند احساس خوبی داشته باشید.
میزان هضم غذا و رضایت شما پس از خوردن به اندازه خوردن مواد غذایی در سلامتی شما مهم است. بنابراین در حالی که آب میوه میزان مواد مغذی بدن را افزایش می‌دهد، ولی نمی‌تواند جایگزین خوردن سبزیجاتی شود که در روز باید خورده شود.

3-آب میوه ممکن است مانع کاهش وزن بدن شود


در حالیکه میزان فروکتوز سبزیجات کمتر از میوه‌ها است، ولی هنوز راه حل فوق‌العاده کارآمدی برای دریافت کالری است، چیزی که بسیاری از ما نیاز نداریم. اگر تجربه استفاده از آب میوه را برای دوران کاهش وزن می‌خواهید تجربه کنید به خاطر داشته باشید که هنوز هم باید میزان پروتئین را با دقت زیر نظر داشته باشید و در صورتی که هنوز بدن در مقابل کاهش وزن مقاومت می‌کند در صدد به حداقل رساندن مصرف آن باشید. اگر قصد کاهش وزن دارید نباید بیش از یک هشتم اونس آبمیوه در روز بنوشید، این مقدار بسیار کم است.

4-آماده مقدار زیادی خرید باشید


همانطور که در موارد بالا ذکر شد، آبمیوه‌ها مقدار زیادی از سبزیجات و میوه‌ها را مصرف می‌کنند تا مقدار کمی از آب آنها را استخراج کنند. از این گذشته شما مجبور هستید برای ادامه روند و رژیم خود خریدن و خوردن سبزیجات را ادامه دهید. همه این‌ها به این معنی است که باید مقدار زیادی خرید نمایید تا این آبمیوه‌ها و آب سبزیجات را تولید کنید و باید مقدار زیادی از میوه‌ها و سبزیجات را در یخچال نگهدارید. اگر برای این کار آمادگی ندارید، ممکن است متوجه شده باشید که استفاده‌ای که انتظارش را داشتید از این همه خرید نکرده‌اید.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی