دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

مقایسه دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One M8

امروز به بررسی دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One M8 می پردازیم تا ببینیم کدامیک موفق تر عمل کرده اند....
تقویم فارسی اندروید

همانطور که می دانید چند وقتي است که گوشی جدید آمازون موسوم به Amazon Fire Phone وارد بازار گوشی های هوشمند شده است و ظاهرا تصمیم دارد به رقابتی سنگین با سایر اسمارت فون های مشهور برخیزد. به همین دلیل لازم می دانیم به مرور بررسی هایی با سایر گوشی ها انجام دهیم تا از جایگاه Amazon Fire Phone در بین گوشی ها مطلع شویم.

htc-one-m8-vs-amazon-fire-phone

اما هر جا از این به بعد نام fire شنیدید مطمئن باشید در حال چرخیدن دور محصولی از امازون هستید چرا که گوشی Amazon Fire Phone و fire tv امازون دو محصول ۲۰۱۴ این مجموعه است که انتظار می رود موفق عمل کرده باشد. به طور کلی بازار گوشی های هوشمند همیشه داغ و شلوغ است اما اگر به HTC One  M8  تنها دقت کنید به نظر می رسد که این گوشی برای دو سال متمادی در لیست بهترین ها باشد اما این در سطح ماندن و در رقابت ماندن نیاز به تلاش زیادی دارد چرا که نا گهان ممکن است یکی دیگر از کمپانی ها با تولید محصولی برتر تمام تلاش های سازندگان قبلی را خراب کند. به عنوان مثال باور نداشتیم آمازون بخواهد با یک گوشی هوشمند به رقابت برخیزد! آن هم در عصری که شرکت های مطرحی نظیر نوکیا تغییر استراتژی می دهد و یا اینکه سونی بدلیل کاهش سرمایه مجبور است روی ps4  زوم کند پس به احتمال زیاد تازه وارد ها شانس بیشتری خواهند داشت.

بنابراین امروز به بررسی دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One  M8 می پردازیم تا ببینیم کدامیک موفق تر عمل کرده اند.

بررسی اندازه گوشی های Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (5)

اگر بخواهیم از نظر اندازه گیری با گوشی های دیگر وارد بحث شویم باید بگوییم که گوشی آمازون از گوشی آیفون بزرگتر است! فکرش را بکنید! اما از برخی گوشی های اندرویدی نظیر htc کوچکتر است. به عنوان مثالی از اندازه ها گوشی HTC One  M8 به اندازه ۵ درصد بلند تر، ۸ درصد پهن تر و ۶ درصد ضخیم تر از گوشی  Amazon Fire Phone است. تفاوت اندازه ها را در عکس مد نظر داشته باشید

بررسی وزنی گوشی های Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (6)

هر چند گوشی آمازون بهتر در دست جا می شود و کوچکتر از اچ تی سی است اما می توان گفت که یک گزینه مشترک دارند که آن هم میزان وزن این دو گوشی است. با توجه به این که گوشی آمازون کوچکتر است می توان گفت که خوش دست تر است و در این سایز و وزن بر اچ تی سی ارجحیت دارد هر چند باید خوش دست بودن را با توجه به اندازه دست کاربران مد نظر گرفت.

بررسی ساختار و جنس  گوشی های Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (7)

شاید به دنبال یک گوشی باشید که از نظر جنس ساختار پشت گوشی کمی با سایر تولیدات بازار متفاوت باشد. این بار متوجه ایم که گوشی اچ تی سی از آلومینیم ساخته شده اما گوشی امازون از جنس شیشه استفاده کرده است! گوشی ای که از ساختار شیشه ای بهره مند است ملاحضات خاص خود را دارد در عین حال نمونه شیشه ای را قبلا در گوشی هایی نظیر Phones 4/4s, LG Optimus G و Nexus 4  مشاهده کرده ایم. این به سلیقه شما باز می گردد اما می توان گفت گوشی با ساختار آلومینیمی از امنیت بیشتری برخوردار است.

رنگ بندی گوشی های Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (8)

قطعا سلیقه افراد با هم برابر نیست و دختر ها و پسرها از نظر انتخاب رنگ در طیف متفاوتی کار می کنند. این موجب شده که htc بیشتر به این تفاوت فکر کند و گوشی خود را در ۴ رنگ، قرمز، طلایی، خاکستری و نقره ای تولید کرده است در صورتی که آمازون  این گوشی خود را در رنگ مشکی تولید کرده است. پس دوست داران آمازون باید با تک رنگی بودن گوشی کنار بیایند.

نمایشگرهای  گوشی های Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (9)

یکی از مهمترین گزینه ها که هر خریدار گوشی به آن توجه زیادی دارد این است که نمایشگر گوشی در چه اندازه ای است. برای گوشی های Amazon Fire Phone و HTC One  M8 به ترتیب نمایشگرهایی با اندازه ۴٫۷ اینچ و ۵ اینچ در نظر گرفته شده است. با این حال می توان گفت اچ تی سی ۱۳ درصد از نظر نمایشگر بزرگتر از گوشی آمازون است.

میزان وضوح و رزولوشن گوشی های Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (10)

گوشی آمازون از سخت افرارهایی با آخرین متد و تکنولوژی استفاده می کند اما می توان گفت از نظر نمایشگر و رزولوشن متاسفانه در اندازه متوسط تولید شده است. میزان ۳۱۵ پیکسل در هر اینچ از این گوشی، یک گوشی تند و تیز ساخته اما نه به اندازه نمونه های مشابه نظیر htc! به هر حال می توان با قبول کاربردی بودن هر دو گوشی انتخاب را به htc داد.

بررسی خاصیت سه بعدی در دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (12)

قبل از انتشار گوشی آمازون، بر این باور بودیم که خاصیت نمایشگر پویا و سه بعدی در این گوشی جا گذاشته شده است اما اکنون بعد از رونمایی شاهد این ویژگی هستیم که برترین گوشی ها هم از آن پشتیبانی نمی کنند. بنابراین می توان گفت اولین برتری گوشی آمازون نسبت به کلیه گوشی ها پشتیبانی از خاصیت سه بعدی آن است.

بررسی خاصیت تشخیص تصویر در دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (12)

یکی دیگر از ویژگی هایی که آمازون به طور هدفمند روی گوشی های خود ارائه کرده است خاصیت تشخیص تصویر برای محصولات است که در هیچ گوشی ای تا کنون ایجاد نشده است. البته این خاصیت برای فروشگاه امازون بیشتر کارایی دارد چرا که می توان با شناسایی عکس ها سبد خرید را مدیریت کرد!

بررسی وضعیت حافظه در دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (13)

می توان گفت از نظر حافظه داخلی، گوشی آمازون بهتر عمل کرده است اما گوشی htc با قابلیت microsd  می تواند میزان حافظه را به میزان زیادی افزایش دهد. حافظه داخلی به کار رفته برای گوشی های آمازون به صورت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت است، اما در HTC  میزان حافظه به صورت ۱۶ و ۳۲ گیگابایت می باشد که از اسلات برای اضافه کردن حافظه هم پشتیبانی می شود اما اسلات microsd برای گوشی آمازون فراهم نیست. حافظه RAM  بکار رفته در هر دو گوشی، به صورت ۲ گیگابایت می باشد.

بررسی وضعیت پردازنده در دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (14)

از نظر پردازنده هر دو گوشی هوشمند از پردازنده های Snapdragon استفاده می کنند اما HTC  از پردازنده ۴ هسته ای Snapdragon 801 یعنی اخرین تکنولوژی Snapdragon استفاده می کند که قدرت سرعت پردازنده ۲٫۳ گیگاهرتز است اما گوشی امازون از نسل قدیمی تر ( البته نه خیلی قدیمی تر ) به نام Snapdragon 800 بهره می برد که دارای ۴ هسته و با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز کار می کند. بنظر می رسد که گوشی hTC  مورد قبول می باشد اما کیفیت آمازون آنقدر ها هم پایین نیست که بخواهید روی آن را خط قرمز بکشید کافیست که با توجه به برنامه هایی که قصد پردازش آن دارید، مقایسه کنید. می توان گفت گوشی آمازون یک گوشی بالاتر از متوسط باشد در حالی که HTC  از این نظر عالی است!

بررسی وضعیت دوربین  در دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (15)

هر دو گوشی از دوربین های عقب و جلو پشتیبانی می کنند اما همانطور که در بررسی های قبلی ذکر کرده ایم انتخاب شما بر اساس کیفیت دوربین بستگی به این دارد که می خواهید بیشتر از دوربین عقب استفاده کنید یا جلو. با توجه به پاسختان می توانید یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید اما می توان از نظر کیفیت گفت گوشی HTC دارای دوربین جلو با کیفیت تری است در صورتی که گوشی آمازون از یک دوربین با کیفیت ۱۳ مگاپیکسلی برای عقب استفاده می کند.

حسگر عمیق برای دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (1)

در گوشی HTC  با ارائه حسگر عمیق امکان زوم سازی روی یک شی خاص ایجاد شده است که روی دوربین های بسیار پیشرفته وجود دارد و این موجب می شود افکت های مناسبی به  عکس داده شود اما در گوشی آمازون این خاصیت موجود نمی باشد.

بررسی باطری دو گوشی  Amazon Fire Phone و HTC One  M8

7ganj (2)

برای اینکه بدانید کدامیک از گوشی ها طول عمر باطری بیشتری دارد به ظرفیت ها در عکس دقت کنید. به نظر می رسد گوشی HTC  از ظرفیت بیشتری برخوردار باشد و در آزمایشاتی که برای این دو گوشی انجام شده است مشاهده می کنیم که طول عمر اچ تی سی بیش از آمازون است پس می توان نتیجه گرفت این گوشی مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهد کرد. از طرفی با توجه به اینکه گوشی اچ تی سی دارای خاصیت ذخیره سازی نیرو است می توان حساب کرد که میزان ذخیره سازی انرژی و طول عمر باطری بیش از حالت طبیعی خواهد بود.

بررسی نرم افزاری و سیستم عامل دو گوشی  Amazon Fire Phone و HTC One  M8


7ganj (3)

گوشی HTC  از نرم افزار و سیستم عامل اندروید KITKAT استفاده می کند در صورتی که گوشی آمازون بر اساس سیستم عامل جدید خود یعنی FIRE تولید شده است. با این حال می توان گفت که هم اکنون یک سیستم عامل دیگر به مبارزه با اندروید برخواسته است.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی