دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

مقايسه Mac Book Air Pro و Lenovo Yoga 2 Pro ، كدام برتر است؟

این موضوع که در بازار لپ‌تاپ و نوت‌بوک‌های امروز، Mac Book Air Pro حرف اول را می‌زند را بسیاری از کارشناسان و وب‌سایت‌های معتبر مطرح کرده‌اند. اما این دستگاه در مقایسه با یکی از جدیدترین و بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوز، یعنی Lenovo Yoga 2 Pro ، چقدر برتری دارد؟
تقویم فارسی اندروید

این موضوع که در بازار لپ‌تاپ و نوت‌بوک‌های امروز، Mac Book Air Pro حرف اول را می‌زند را بسیاری از کارشناسان و وب‌سایت‌های معتبر مطرح کرده‌اند. اما این دستگاه در مقایسه با یکی از جدیدترین و بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوز، یعنی Lenovo Yoga 2 Pro ، چقدر برتری دارد؟ در این بخش این دو لپ‌تاپ را از همه‌ی جنبه‌ها با هم مقایسه خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1

قبل از شروع بررسی‌ها باید این نکته را در نظر بگیریم که اپل دو نسخه‌ی 13 و 15 اینچی از لپ‌تاپ مک‌بوک ایر پرو معرفی کرده است و ما در این بخش نسخه‌ی 13 اینچی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تایپ و کیبورد

همانطور که می‌دانید، Mac Book Air Pro یک نوت‌بوک بوده و Lenovo Yoga 2 Pro یک تبلت‌ لپتاپ ( چیزی ما بین آن دو) می‌باشد. البته کیبورد Yoga 2 Pro همانند سرفیس جداشدنی نیست و فقط برای راحتی دارای چرخش 360 درجه بوده و در پشت دستگاه قرار می‌گیرد. از آن طرف کیبورد مک‌بوک به صورت معمولی و با چرخش کمتر به آن متصل شده است.

2

سایز

اندازه این دو دستگاه تقریبا یکی است اما Yoga 2 Pro 11 درصد نازک‌تر و 5 درصد پهن‌تر می‌باشد و اندازه‌ای ایده‌آل برای یک نوت‌بوک را دارد اما به عنوان یک تبلت بسیار بزرگ و سنگین می‌باشد. اما چرا؟ در پاسخ باید گفت که Yoga 2 حدودا 29 درصد بلندتر و 38 درصد پهن‌تر از ipad Air است.

 

 3

 

وزن

Yoga 2 Proحدودا 12 درصد سبک‌تر از مک‌بوک رتینا است اما این نکته را در نظر داشته باشید که مک‌بوک به عنوان تبلت و برای در دست گرفتن طراحی نشده است. اما Yoga 2 به عنوان یک تبلت، وزن زیادی دارد. برای اینکه انتخاب های بهتری هم داشته باشید مقایسه و بررسی MSI GT70 Dominator Pro و Asus ROG G750JZ را هم مد نظر داشته باشید

4

جنس بدنه

به نظر ما بدنه‌ی فلزی متالیک Mac Book Air Pro به نسبت بدنه‌ی پلاستیکی Yoga 2 چه از نظر استحکام و چه از نظر زیبایی برتری دارد.

صفحه نمایش

صفحه‌ی نمایش Yoga 2 اندازه‌ی تصویر 16:9 را دارد، در حالی که مک‌بوک دارای صفحه‌ای با اندازه 16:10 می‌باشد. این بدین معناست که بتمن در مک‌بوک کمی بزرگ‌تر دیده می‌شود! اما این تفاوت آنچنان زیاد و محسوس نیست.

5

اما در مورد رزولوشن صفحه باید گفت که هر دو دستگاه صفحه‌ی نمایش شارپ و با کیفیتی دارند. البته به عنوان تبلت باید Yoga 2 را بیشتر به چشمان خود نزدیک کنید.

6

تاچ اسکرین

با اینکه برخی از لپتاپ‌های ویندوزی دارای صفحه‌ی لمسی هستند اما شرکت اپل هنوز علاقه‌ای به افزودن این قابلیت در نوت‌بوک‌های خود نشان نداده است.

7

پردازنده گرافیک

هردو دستگاه از گرافیک Intel استفاده می‌کنند اما مک‌بوک در این زمینه‌ برتری‌های خاص خود را دارد و در زمینه‌ی گرافیک عملکرد و سرعت بهتری را از خود نشان می‌دهد.

8

Ram

داشتن 2 حق انتخاب 8GB و 16GB برای مک‌بوک، یکی از امکاناتی است که شرکت اپل برای نسخه‌ی جدید نوت‌بوک خود در نظر گرفته‌ است البته برای نسخه‌ی 16 GB باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت شود. از ان طرف، Yoga 2 Pro نیز با رام 8GB ، عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد.

9

حافظه

مک‌بوک شرکت اپل در زمینه حافظه، حق انتخاب بیشتری را برای مشتریان گذاشته است و این درحالی است که تبلت‌لپ‌تاپ شرکت Lenovo تنها دو نسخه‌ی 512 و 256 گیگابایتی را در نظر گرفته است. همچنین هردو دستگاه از کارت‌های SD پشتیبانی می‌کنند.

10

پورت‌های USB

هر دو دستگاه دارای 2 خروجی USB می‌باشد اما در این بخش نیز مک‌بوک شرکت اپل بهتر از رقیب خود است؛ هر دو خروجی مک‌بوک از درگاه پرسرعت USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند اما این درحالی است که یکی از درگاه‌های Yoga 2 دارای نسخه‌ی USB 2.0 بوده و از سرعت کمتری برخوردار است.

HDMI

مک‌بوک ایر امکان استفاده از خروجی HDMI را به کاربران می‌دهد درحالی که برای Lenovo باید از یک کابل مخصوص انتقال استفاده شود.

11

باتری

هر دو دستگاه به نسبت تبلت‌ها و نوت‌بوک های منتشر شده قبل از سال 2013 عمر شارژ بیشتری را ارائه می‌دهند. برای مک‌بوک 9 ساعت وب‌گردی و برای Yoga 2 Pro حدود 6 ساعت پخش ویدیو HD تخمین زده شده است.

12

وب‌کم

هر دو دستگاه دارای وب‌کم با کیفیت 720p می باشند.

سیستم عامل

مک‌بوک آخرین ورژن سیستم‌عامل OS X را در خود جای داده است (10.9 Mavericks) و به زودی به نسخه‌ی 10.10 آپدیت خواهد شد. Yoga 2 Pro نیز از هر دو نسخه‌ی ویندوز 8.1 و ویندوز 8.1 پرو پشتیبانی ‌می‌کند.

عرضه و قیمت

قیمت اصلی Yoga 2 Pro حدود 1400 دلار می‌باشد و این در حالی است که اگر به فروشگاه اصلی Lenovo مراجعه کنید، امکان خرید آن به قیمت 1000 دلار وجود دارد. همچنین قیمت مک‌بوک نیز حدود 1300 دلار می‌باشد.

به نظر ما با توجه به این مقایسه کلی، خرید مک‌بوک پرو به خریداران پیشنهاد می‌شود.

گردآوري: گروه 7 گنج

منبع: ماي تك

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی