تغذيه سالم

معجزه جلبک دریایی خوراکی برای پوست، مو و لاغری

تقویم فارسی اندروید

جلبک دریایی از بهترین مکمل‌های غذایی در دنیاست که خواص شگفت‌انگیزی برای بدن، مخصوصاً پوست، مو و لاغری دارد و با طیف وسیعی از انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی موجود، به حفظ سلامت پوست و مو کمک کرده و باعث افزایش سطح کلاژن سازی در بدن می‌شود

 

جلبک دریایی از بهترین مکمل‌های غذایی در دنیاست که خواص شگفت‌انگیزی برای بدن، مخصوصاً پوست، مو و لاغری دارد و با طیف وسیعی از انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی موجود، به حفظ سلامت پوست و مو کمک کرده و باعث افزایش سطح کلاژن سازی در بدن می‌شود. جلبک دریایی خوراکی بیشترین میزان پروتئین قابل جذب را داشته که این امر باعث شده بسیار مورد توجه پزشکان تغذیه و لاغری قرار بگیرد و بعنوان یک مکمل لاغری، تجویز و مصرف شود.

جلبک دریایی

خواص شگفتانگیز جلبک خوراکی برای پوست و مو:

جلبک خوراکی بهترین منبع سرشار از ید برای بدن است و همچنین بیش از 12 نوع ویتامین و 24 نوع اسیدآمینه چرب ضروری بدن را دارد که بسیار برای بدن ارزشمند بوده و در سلامت پوست و مو مؤثر می‌باشد. بعد از شیرها ی خوراکی تنها منبع اسید کاما لینوئیک است که مصرف آن برای جوانسازی پوست بسیار توصیه می‌شود.

جلبک خوراکی برای پوست:

جلبک خوراکی سرشار از آنتی‌اکسیدان و آمینواسید است که با رادیکال‌های آزاد تولیدشده در سطح پوست مبارزه می‌کنند و باعث بهبود عملکرد کبد شده و در نتیجه، از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

بدن‌ ما پروتئین موجود در غذاها را جذب می‌کنند و به آمینواسید تبدیل می‌کند و سپس آنها را به کلاژن و کراتین تبدیل می‌کند. حال آنکه جلبک دریایی دارای مقادیر زیادی از انواع پروتئین‌ها و آمینواسیدهای ضروری بدن است که به راحتی جذب پوست می‌شود و هم بصورت مصرف خوراکی و هم بصورت مصرف مالشی با ماسک، به تولید بیشتر کلاژن و کراتین در سطح پوست کمک می‌کند و با از بین بردن آکنه و جوش و همچنین پاکسازی پوست، به داشتن پوستی شاداب و روشن کمک زیادی می‌کند.

خواص جلبک

جلبک خوراکی برای مو:

جلبک خوراکی، کلیه مواد موردنیاز مغذی مو را داشته و با تأمین آهن بدن، منجر به رشد بهتر مو می‌شود و از ریزش مو مخصوصاً در دوره‌های رژیم لاغری جلوگیری می‌کند. جلبک اسپرولینا بیش از 56 برابر اسفناج، آهن قابل جذب دارد که طبق منابع معتبر، بیش از 90% آن در یک ساعت اول مصرف، جذب می‌شود و کمک شایانی به رشد و تقویت ساقه و ریشه مو می‌کند.

جلبک خوراکی اسپیرولینا قدرت پاک‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ای دارد که باعث تمیزی مو می‌شود و در صاف شدن و ابریشمی شدن موها بسیار مؤثر است و باعث براق شدن مو می‌شود.

آلودگی‌ها را از ساقه و سطح کف سر از بین می‌برد تا مواد مغذی، راحت‌تر به ریشه مو برسند. جلبک خوراکی با افزایش گردش خون در کف سر و افزایش اکسیژن‌رسانی به ریشه مو و پوست سر، مواد مغذی لازم را به ریشه مو می رساند و باعث قطع کامل ریزش مو می‌شود.

روش مصرف جلبک خوراکی برای مو، روزانه 2 الی 3 گرم به صورت اسموتی یا حل شده در آب می‌باشد و همچنین می‌توان مقداری از جلبک دریایی را با آب پیاز ترکیب و کف سر بصورت ماسک استفاده نمود.

ویژگی عالی جلبک دریایی خوراکی برای لاغری:

جلبک دریایی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه متخصصان لاغری و تغذیه قرار گرفته است و با توجه به هضم راحت و دیواره نازک تک‌سلولی آن، در مکمل‌های غذایی بسیار توصیه می‌شود.

1- کم کالری:

بیش از 70% جلبک دریایی خوراکی را پروتئین تشکیل می‌دهد که این نوع پروتئین گیاهی در یک ساعت اول مصرف ، بطور کامل جذب می‌شود و فاقد کربوهیدرات بوده و کالری بسیار کمی دارد؛ لذا در رژیم‌های لاغری برای حفظ توده ماهیچه‌ای و جلوگیری از ضعف جسمی و جنسی، بسیار توصیه می‌شود.

جلبک دریایی خوراکی

2- کمکننده اشتها (اشباع شده) :

جلبک دریایی خوراکی سرشار از انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب موردنیاز بدن است که با توجه به آهن بسیار بالا و ویتامین B12 و امگا3 ، 6 و 9 موجود در آن، بسیار باعث کاهش اشتها می‌شود و بدن، کلیه مواد موردنیاز خود را با مصرف روزانه آن بدست می‌آورد.

جلبک دریایی خوراکی به قدری مورد توجه سازمان قرار گرفته که در سال 2020 بهترین غذای مصرفی فضانوردان در ناسا شناخته شد.

3- کاهش جذب چربی:

جلبک دریایی منبع بسیار غنی کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم و روی می‌باشد که باعث عدم جذب چربی در بدن شده و چربی دریافتی را دفع می‌نماید و منجر به چربی‌سوزی و لاغری می‌شود.

4- مواد معدنی و ویتامینها:

یکی از کامل‌ترین مولتی‌ویتامین‌های گیاهی جلبک دریایی خوراکی می‌باشد که در 100 گرم آن، حدود 195 کیلو کالری انرژی، 63 گرم پروتئین، 24 گرم کربوهیدرات، 7 گرم چربی ، 3 گرم قند و 3 گرم فیبر رژیمی است.

همچنین ویتامین‌های موجود در جلبک دریایی شامل ریبوفلاوین، نیاسین، اسیدفولیک، A ، E ، C ، B6 ، B12 ، K و حدود 22 نوع آمینواسید است و بهترین منبع بتاکاروتن و فایکوسیانین می‌باشد.

5- جلوگیری از افتادگی پوست و ریزش مو در رژیم لاغری:

جلبک دریایی خوراکی با دارا بودن طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن در رژیم‌های لاغری از مشکلات پوستی مانند ایجاد افتادگی پوست یا لاغر شدن صورت و چین و چروک در پوست محافظت می‌کند و از ریزش مو نیز جلوگیری می‌نماید.

طبع جلبک دریایی سرد است یا گرم؟

جلبک دریایی با توجه به اینکه سرشار از انواع مواد مغذی مورد نیاز بدن است و انرژی را بسیار افزایش می‌دهد و در محیط شرجی بوجود می‌آید، طبیعت گرم و تر داشته و در تقویت قوای جسمی و جنسی بسیار مؤثر است.

آیا جلبک دریایی خوراکی عوارض دارد؟

تابحال هیچگونه عوارضی در مصرف جلبک دریایی ذکر نشده است و تنها منبع مصرف برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خودایمنی هستند؛ مانند انواع ( ام اس) و افرادی که در مراحل شیمی درمانی هستند، دارد.

جلبک دریایی خوراکی از کجا بخریم؟

توصیه می‌شود پودر جلبک دریایی را از منابع معتبر تهیه کنید که دارای تاریخ تولید و انقضا بوده و تخصص کافی در شناخت انواع جلبک و آزمایشات مربوط به شناسایی جلبک داشته باشند.

سایت cafesabz.com مرجع تخصصی تولید جلبک دریایی در ایران بوده که بیش از 10 سال در تولید جلبک دریایی و محصولات آرایشی ارگانیک فعالیت داشته و یکی ازفروشگاه ها معتبر در زمینه تولید جلبک اسپیرولینا و جلبک دریایی خوراکی است.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی