دنياي بازيگران فرهنگ و هنر

ماهایا پطروسیان: ترجیح می دهم در خانه مطالعه كنم تا بازيگري !

«ماهایا پطروسیان» ستاره سال های نه چندان دور سینمای ایران؛ این روزها به دلیل آنچه نبود فیلمنامه خوب می​نامد، بسیار کم کار شده و ترجیح مید​هد در خانه بماند و مطالعه کند تا در آثار سطحی سینمایی بازی کند...
تقویم فارسی اندروید

«ماهایا پطروسیان» ستاره سال های نه چندان دور سینمای ایران؛ این روزها به دلیل آنچه نبود فیلمنامه خوب می​نامد، بسیار کم کار شده و ترجیح مید​هد در خانه بماند و مطالعه کند تا در آثار سطحی سینمایی بازی کند.

ماهايا پطروسيان
با این بازیگر خلاق و اهل کتاب، گفتگویی کوتاه ترتیب داده ​ایم که در ادامه می​خوانید؛ او معتقد است ترویج مطالعه باید از سنین پایین شکل بگیرد.

خانم پطروسیان، عادت به مطالعه از چه زمانی در شما شکل گرفت؟

من در خانواده​ای به دنیا آمدم که فرهنگی بودند و بنابراین کتاب، جزء لاینفک زندگی ما بود به همین دلیل، من خیلی زود با کتاب انس گرفتم و حالا که سال​ها از آن زمان می گذرد می​بینم که خانواده، تا چه اندازه​ای می​تواند بر روی فرهنگ مطالعه یک فرد تاثیر داشته باشد؛ به نوعی معتقدم که اگر فرد در کودکی خود، با کتاب آشنا شود، این آشنایی، درونی شده و تا همیشه با او همراه خواهد بود. من از همان زمان کودکی متوجه شدم که علاقه بسیاری به مطالعه دارم و خدا را شکر که این علاقه تا به امروز نیز با من مانده و روز به روز بیشتر هم می شود.

به کدام گونه ادبی بیشتر تمایل دارید.

خوشبختانه یا متاسفانه، من فقط رمان می​خوانم و علاقه​ای به مطالعه دیگر گونه​ های ادبی ندارم و آنها را مطالعه نمی​کنم.

حالا از میان رمان نویسان داخلی و خارجی، کار کدام یک را دنبال می​کنید؟

حقیقتا من به دنبال اسم نیستم و تلاش می​کنم تا رمان​ها را فارغ از نام نویسنده مطالعه کنم به عنوان مثال، من به آثار “گابریل گارسیا مارکز” علاقه فوق العاده زیادی دارم اما این دلیل نمی​شود که کارهای دیگران را دنبال نکنم به همین دلیل عرق خاص و چندانی به نویسنده خاصی ندارم و از تمام نویسندگان خوب و کارهای خوب استقبال می کنم.

کدام کار مارکز را بیشتر دوست دارید؟

منظور من از آوردن نام مارکز، مجموعه آثار وی بود و کتاب خاصی از ایشان را مدنظر نداشتم.

چطور از تازه ​های نشر مطلع می شوید؟

هم دوستانی دارم که مرا در جریان آخرین اخبار نشر قرار می​دهند و هم اینکه هر از چند گاهی به “شهر کتاب” می روم و آنجا متوجه تازه های نشر قرار می گیرم.

بنابراین شما کتاب هایتان را از “شهر کتاب” تهیه می کنید.

بله! از قدیم به “شهر کتاب” می رفتم و هنوز هم پاتوق من آنجاست.

آخرین کتابی که مطالعه کردید چه نام داشت؟

 

آخرین بار، داستان های “همشهری داستان” را مطالعه کردم و باید بگویم این نشریه، سیاست بسیار خوبی را در پیش گرفته و داستان​های خوبی ر ا منتشر می​کند که من، هر شماره آن را دنبال می کنم و از مطالعه آن داستان ها لذت می برم.

به این صرافت افتاده اید که خودتان هم کتاب منتشر کنید؟

حقیقتا نه. چون همانطور که گفتم من عاشق رمان هستم و خب، نگارش رمان اصلا کار من نیست و من اگر بخواهم در زمینه نگارشی کاری انجام دهم آن کار به تحقیق در زمینه بازیگری مربوط می شود که فعلا چنین قصدی ندارم.

سال​های گذشته به نمایشگاه کتاب می ​رفتید؟

بله! من هر سال به نمایشگاه می​روم و کتاب​های مورد نیازم را تهیه می​کنم و به نوعی این کار در من تبدیل یه یک عادت سالیانه شده است.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: ايبنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی