اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

لاغری در کهنسالان به زوال عقل منجر می شود

تقویم فارسی اندروید

لاغری در کهنسالان به زوال عقل منجر می شود . در سنین پیری هر عاملی می تواند سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با هفت گنج همراه باشید.

لاغری در پیری

کاهش بیش از حد وزن در پیری می تواند منجر به تخریب مغز و اختلالات شناختی شود.
محققان معتقدند اگر شما یک کاهش وزن ناگهانی در پیری داشته باشید ممکن است به اختلال خفیف (MCI) مبتلا شوید که حافظه، زبان، تفکر و قضاوت در خصوص ظرفیت را تحت تاثیر قرار می دهد. یک مطالعه ی جدید نشان داد که در مراحل اولیه ی زوال عقل می توان از دست دادن بیش از حد وزن را هم مقصر دانست.

در زمان میانسالی همانقدر که چاقی و اضافه وزن می تواند خطرناک باشد کاهش وزن غیر اصولی یا لاغری بیش از حد نیز دردسر ساز است. افرادی که پا به میانسالی و کهنسالی گذاشته اند با از دست دادن هر 5 کیلوگرم در هر دهه تا 24 درصد خطر ابتلا به زوال عقل در آن ها افزایش می یابد. به همین منظور لازم است با محاسبه ی وزن ایده آل آن ها و چک کردن مرتب وزنشان از کاهش وزن غیراصولی جلوگیری کرده و خطر زوال عقل را در آن ها از بین برد.

محققان معتقدند همانطور که چاقی می تواند باعث فشار خون بالا، ابتلا به دیابت یا بیماری عروق شود لاغری نیز فرد را به زوال عقل دچار می کند. زوال عقل خفیف MCI باعث ایجاد اختلالاتی در خصوص زبان، حافظه، تفکر و قظاوت در خصوص ظرفیت می شود.
محققان با مطالعه روی داوطلبان با سن 40 تا 65 سال و بررسی قد و وزن و میزان چاقی یا لاغری آن ها که از سال 2004 آغاز شد به این نتایج رسیدند و زوال عقل را به لاغری مرتبط می دانند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی