اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

فروش آنتی بیوتیک‌ بدون نسخه ممنوع شد

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، بر تهیه «آموکسی سیلین» و «آنتی بیوتیک‌ها» با نسخه پزشک تاکید کرد و گفت:‌ مسئولان داروخانه‌ها داروهای نسخه ای بدون نسخه پزشک را نباید بفروشند...
تقویم فارسی اندروید

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، بر تهیه «آموکسی سیلین» و «آنتی بیوتیک‌ها» با نسخه پزشک تاکید کرد و گفت:‌ مسئولان داروخانه‌ها داروهای نسخه ای بدون نسخه پزشک را نباید بفروشند.

آنتي بيوتيك

فاطمه سلیمانی با اشاره به تهیه «آموکسی سیلین» و «آنتی بیوتیک‌ها» فقط با نسخه پزشک اظهار داشت: بیمار برای دریافت آموکسی سیلین و یا آنتی بیوتیک‌ها از داروخانه باید نسخه پزشک داشته باشد.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو عنوان کرد: یکی از وظایف معاونت‌های غذا و دارو که زیرنظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی است نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها است که در بحث نظارت بر داروخانه‌ها یکی از مواردی که مهم است که باید رعایت شود، تا داروهای نسخه ای بدون نسخه پزشک تحویل مراجعه کننده نشود و در مواردی که بازرس معاونت غذا و دارو مراجعه کند و در ارزیابی‌های انجام شده مشکلی باشد تذکرات و برخوردهای لازم مطابق قوانین انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه تجویز، آموکسی سیلین جزو آنتی بیوتیک‌های پُر تجویز است و جزو 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان به حساب می‌آید.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در پایان بیان کرد: اگر سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به داروها افزایش پیدا کند طبیعتاً متوجه خطرات و عوارض ناشی از مصرف خودسرانه آن می‌شوند، براین اساس معمولاً تقاضاهای زیاد مردم برای دریافت دارو بدون نسخه و حتی با نسخه کاهش خواهد یافت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع یکی از ادارات زیر مجموعه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، اداره آموزش (واحد آموزش) است که این گروه برنامه‌های آموزشی مردمی را در سطوح مختلف برگزار می‌کند.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: تسنيم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی