آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه گراتن مسدمر

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه گراتن مسدمر . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
گراتن مسدمر با استفاده از پنیر مسدمر تهیه می‌شود. پنیر مسدمر نوعی پنیر نیمه سخت هلندی با سبک سوئیسی است که از شیر گاو درست می‌شود. این پنیر داراری بافتی نیمه سخت، قابل برش و تا حدودی شکننده، طعمی شیرین و کره‌ای با پس طعم میوه‌ای است که آن را به عنوان اسنک بسیار مناسب نموده است. چیزی که این پنیر را از سایر پنیرها متمایز می‌کند، وجود حفره در بافت آن است.

طی دوران رسیدن مانند پنیرهای سوئیسی نوع خاصی از تخمیر در این پنیر اتفاق می‌افتد که منجر به تولید گاز و ایجاد حفره در بافت آن می‌گردد. پنیر مسدمر نخستین بار در کشور هلند در رقابت با پنیر محبوب امنتال سوئیسی با قیمت کمتر و دوره رسیدگی کوتاه‌تر در اوایل دهه ۱۹۹۰ خلق شد. از این پنیر در تهیه انواع اسنک‌ها، میان وعده‌ها، پیش غذاها، سوپ‌ها و انواع ساندویچ‌های سرد و گرم استفاده می‌شود.

مواد لازم:

۵۰ گرم ماکارونی فرمی
۱ عدد پیاز (نگینی خرد شده)
روغن مایع ( مخصوص سرخ کردن) به مقدار لازم
۱ عدد بادمجان (پوست گرفته شده و مکعبی)
۳۰۰ گرم سوسیس کوکتل (مکعبی خرد شده)
نصف عدد فلفل دلمه‌ای (نگینی خرد شده)
۲ عدد گوجه فرنگی (بدون پوست و نگینی خرد شده)
۲ حبه سیر (کوبیده شده)
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
۱۵۰ گرم پنیر مسدمر(رنده شده)
طرز تهیه گراتن مسدمر

طرز تهیه

ماکارونی را به همراه مقداری نمک، در قابلمه‌ای حاوی آب جوش بریزید و بگذارید ۲۰ دقیقه، روی حرارت زیاد بجوشد تا نرم شود و سپس آن را آبکش کنید.

در تابه‌ای حاوی روغن داغ، روی حرارت ملایم، پیاز را تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس بادمجان‌ها را اضافه کنید و تفت دهید.

سوسیس و فلفل دلمه‌ای را بیفزایید و ۵ دقیقه دیگر تفت دهید. پس از این مدت، گوجه فرنگی و سیر را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا آب گوجه فرنگی کاملا کشیده شود سپس با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید و کنار بگذارید.

ماکارونی و نیمی از پنیر مسدمر کاله را به همراه بقیه مواد به مخلوط بادمجان اضافه و زیر و رو کنید سپس در ظرف نسوز مخصوص فر بریزید.

بقیه پنیر مسدمر کاله را روی مخلوط بپاشید و ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید تا بپزد. پس از این مدت، کسرول مسدمر را از فر خارج و سرو کنید.
طرز تهیه گراتن مسدمر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی