آشپزي و شيريني پزي چاشنی و ادویه

طرز تهیه کشک خونگی و قره قروت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کشک خونگی و قره قروت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۲۰ دقیقه
زمان پخت ۱۲۰ دقیقه

مواد لازم:

ماست‏ 1 کیلوگرم
آب یا دوغ ترش1 لیتر
نمک 1 قاشق سوپ خوری
آرد ذرت 2 قاشق سوپ خوری
زیره به مقدار لازم

طرز تهیه

1-کشک خونگی: ماست را بهمراه نمک ، آب یا دوغ ترش داخل قابلمه ریخته و با همزن دستی یکدست میکنیم.روی حرارت زیاد گذاشته تا جوش بیاید. مدام هم بزنید. وقتی جوش آمد تا ۲ ساعت با حرارت کم و درب قابلمه به صورت کج گذاشته و هرازگاهی هم زده تا ته نگیرد. بعد از این زمان مایع را داخل کیسه پارچه ای گذاشته و آویزان کنید تا آب اضافی آن خارج شود. (آب را دور نریزید )

2-بعد از مدت زمانی که آب کشک گرفته شد میتوان آن را بصورت مایع برای آش یا غذاهای دیگر استفاده کرد که آنگاه مواد را داخل میکسر ریخته تا یکدست شود. اگر کشک سفت میخواهید باید پارچه تا چند ساعت دیگر آویزان باشد.(شب تا صبح خوبه )

3-وقتی مواد کشک نسبتا سفت شد با دست به آن فرم دهید و جلوی آفتاب گذاشته تا خشک شود. برای طعم دار کردن کشک میتوان موقع فرم دادن به آن زیره اضافه کنید.

4-قره قروت : نصف لیوان از آب بدست آمده از کشک را با ۲ قاشق سوپ خوری آرد ذرت مخلوط کرده بقیه آب را با توجه به حجم آن ۲۰ دقیقه روی گاز گذاشته تا بجوشد و آب آن بخار شود. وقتی آب کم شد مخلوط آب و آرد ذرت را کم کم اضافه کرده و خوب هم میزنیم و میذاریم ۲۰ دقیقه دیگر هم بجوشد.

5-هرچقدر حرارت کم باشد قره قروت تیره تر میشود. بعد از اینکه جوش آمد حرارت را کم کرده تا غلیظ شود و به غلظت فرنی برسد میتوان در همین مرحله بصورت مایع مصرف کرد و یا باز بگذاریم بجوشد و سفت تر شود. سپس داخل سینی را چرب کرده و از مواد سفت داخل آن ریخته و جلوی آفتاب بگذارید تا خشک شود سپس با چاقو برش زده. نوووش جان .
طرز تهیه کشک خونگی و قره قروت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی