آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه مرغ سوخاری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مرغ سوخاری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت مرغ ۸ تکه
آرد ۲ لیوان
ماست ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
سبزیجات معطر ¼ لیوان
پودر پیاز ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا باید قطعات مرغ را طعم دار کنیم. برای این منظور پیاز را خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس سبزیجات معطر ( جعفری ، ترخون ، آویشن ) را ساطوری می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. ماست را هم اضافه می کنیم.

پس از اینکار قطعات مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل به کاسه اضافه می کنیم. در پایان ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

در یک کاسه دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، پودر پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر سوخاری یکدست شود. در ادامه تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه می شکنیم و با چنگال بافتشان را مخلوط می کنیم.
.

پس از اینکه مرغ ها طعم دار شد قطعات مرغ را ابتدا در کاسه حاوی تخم مرغ می زنیم به طوری که تمام نقاط مرغ ها با تخم مرغ پوشش داده شود ، سپس در مخلوط آرد می غلتانیم تا تمام نقاط مرغ آغشته به آرد شود.

یک تابه گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس مرغ ها را در روغن سرخ می کنیم. بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنیم تا روغن جذب مرغ نشود. در پایان می توانیم مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم و در کنار مرغ سوخاری سرو کنیم.
طرز تهیه مرغ سوخاری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی