آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه مرصع پلو مجلسی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مرصع پلو مجلسی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
یکی از خوشمزه‌ترین پلوهایی که می‌توانید در میهمانی‌ها و مجالس سرو کنید، مرصع پلو است که به دلیل زیبایی به آن جواهر پلو هم می‌گویند. با طرز تهیه مرصع پلو مجلسی با ما همراه باشید.

مواد لازم

۱ کیلوگرم برنج ایرانی
۱ کیلوگرم فیله مرغ
۲ عدد پیاز متوسط خرد شده
۱۰۰ گرم کشمش پلوئی
۱۵۰ گرم زرشک
۱۰۰ گرم خلال بادام
۱۰۰ گرم خلال پسته
کره به مقدار لازم
۲ لیوان خلال پوست پرتقال
۱ قاشق چای‌خوری پودر هل
۳ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
۱ لیوان آب
۱ قاشق چای‌خوری نمک
۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه
۳ قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه

ابتدا برنج را پاک کنید و بشویید. سپس حدود ۲ تا ۳ ساعت خیس کنید.

پیاز را پوست بکنید و به صورت خلالی خرد کنید. نصف کره را داخل تابه بیندازید و با پیاز تفت دهید. فیله‌های مرغ را اضافه کرده و تفت دهید. کمی زردچوبه هم اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن، یک لیوان آب را اضافه کنید و در قابلمه یا تابه را بگذارید تا فیله‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه مغز پخت شوند. بعد از پخته شدن فیله‌ها، یک قاشق غذاخوری از زعفران دم کرده را روی فیله‌ها بریزید.

یک تابه بردارید و مابقی کره را داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. زرشک و کشمش را اضافه کرده و تفت دهید. حین تفت دادن مقداری شکر هم اضافه کنید. تابه را خالی کنید و مجددا خلال پوست پرتقال را با باقی‌مانده شکر تفت دهید. خلال بادام و پسته را همراه پودر هل اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شود.

در این فاصله یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. برنج را داخل آب جوش بریزید و بسته به نوع برنج‌تان بعد از چند دقیقه آبکش کنید. برنج را دم بگذارید.

وقتی برنج دم کشید، داخل یک دیس سرو کنید. مقداری از برنج را با باقی‌مانده زعفران مخلوط کنید. برنج زعفرانی را با باقی مواد با هر طرحی که دوست دارید روی برنج بریزید. فیله‌های مرغ را هم کنار دیس بچینید. مرصع پلو آماده است.
طرز تهیه مرصع پلو مجلسی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی