آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه رولت سیب زمینی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه رولت سیب زمینی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
رولت سیب زمینی جزو پیش غذاهای فوق العاده خوشمزه ای است که به آسانی در منزل قابل تهیه می باشد. رولت را می توان در انواع مختلفی درست کرد. مثلا رولت گوشت، رولت مرغ، رولت بادمجان و…

رولت ها و مخصوصا رولت سیب زمینی در بین سنین مختلف محبوبیت خاصی دارد و برخی افراد آن را به عنوان وعده غذایی یا عصرانه هم سرو می کنند.

مواد لازم:

سیب زمینی 4 عدد
هویج 3 عدد
نخود فرنگی نصف لیوان
خیارشور 5 عدد
سینه مرغ نصف سینه
تخم مرغ 4 عدد
سس سفید ۴ قاشق غذا خوری
لیمو تازه آب گرفته ۳ عدد
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم
آب مرغ ۱۰ قاشق غذا خوری
کره آب شده 40 گرم

طرز تهیه

1. برای درست کردن این رولت، ابتدا سینه مرغ، سیب زمینی، هویج، تخم مرغ و نخود فرنگی را جداگانه آبپز می کنیم. بعد از اینکه همه این مواد به خوبی پخته شد، پوست سیب زمینی ها را می گیریم و داخل یک کاسه بزرک رنده می کنیم.

2. سپس هویج و خیار شور را نگینی خرد می کنیم و سینه مرغ را هم به اندازه مکعب های کوچک خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

3. حالا دو ظرف برمی داریم و سیب زمینی رنده شده را به دو قسمت تقسیم می کنیم. ابتدا به یک قسمت سیب زمینی نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ۲ قاشق غذا خوری سس، ۵ قاشق آب مرغ و نصف کره و 2 قاشق آبلیمو می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

4. سپس برای آماده کردن قسمت دوم سیب زمینی که جدا کرده بودیم، 2 قاشق سس سفید، 5 قاشق آب مرغ، نصف باقی مانده کره، نمک، فلفل سیاه و قرمز و 2 قاشق آب لیمو را اضافه می کنیم و همه مواد رو خوب مخلوط می کنیم.

5. در ادامه نصف مرغ خرد شده، نصف خیارشور، نصف هویج و نصف نخود فرنگی را به قسمت دوم سیب زمینی اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه مواد یکدست شود. بقیه مرغ، خیارشور، هویج و نخودفرنگی را برای داخل رولت کنار می گذاریم.

6. حالا برای درست کردن رولت، یک کیسه فریزر را روی سطح صاف پهن می کنیم و قسمت اول سیب زمینی رو که در ابتدا آماده کرده بودیم روی کیسه پهن می کنیم. اگر پالت داشته باشید راحت تر پهن می شود. اندازه رولت هم به دلخواه خودتان هست.

7. بعد از اینکه قسمت اول را صاف پهن کردیم، قسمت دوم سیب زمینی را که با مواد مخلوط کرده بودیم، روی قسمت ساده پهن می کنیم و دوباره با پالت صاف می کنیم. سپس مابقی مرغ، خیارشور، هویج و نخود فرنگی را روی رولت می ریزیم و تخم مرغ های آبپز شده را هم به شکل دلخواه خرد می کنیم و روی رولت می ریزیم.

8. حالا با کمک کیسه فریزر سیب زمینی را تا آخر رول می کنیم و با کمک کیسه داخل سینی می گذاریم و حدود 2 ساعتی داخل یخچال قرار می دهیم تا رولت کمی خودش را بگیرد و سفت شود.

9. در انتها رولت را از یخچال درمی آوریم و در یک تابه مقداری روغن را داغ می کنیم و رولت را به آرامی در تابه می گذاریم تا با حرارت ملایم سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف رولت سرخ شد طرف دیگر را برمی گردانیم تا دو طرف آن کامل طلایی شود.

10. رولت سرخ شده را در ظرف مورد نظر با سس دلخواه و خیار شور تزیین و سرو می کنیم. یا اینکه می توانید آن را همانند ساندویج به همراه مخلفات دیگر داخل نان باگت بزارید و بعد سرو کنید. امیدواریم از خوردن این رولت سیب زمینی خوشمزه و لذیذ لذت ببرید
طرز تهیه رولت سیب زمینی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی