دانش و فناوری متفرقه

صاعقه اطلاعات گوگل را پراند !

برخورد چند صاعقه شدید در اروپا به مراکز نگهداری داده شرکت گوگل در هفته گذشته باعث قطع ناگهانی برق، نقص فنی در پلاتفورم کلود شرکت گوگل و از دست رفتن مقدار قابل توجهی داده شد...
تقویم فارسی اندروید
برخورد چند صاعقه شدید در اروپا به مراکز نگهداری داده شرکت گوگل در هفته گذشته باعث قطع ناگهانی برق، نقص فنی در پلاتفورم کلود شرکت گوگل و از دست رفتن مقدار قابل توجهی داده شد.
گوگل
گوگل
بر اساس اطلاعیه رسمی گوگل در 13 آگوست چهار صاعقه به طور پشت سر هم به تجهیزات محلی گوگل در دیتاسنتر اروپایی آن برخورد کرد. در نتیجه جریان برق این دیتاسنترها واقع در اروپای غربی به طور موقت قطع شد.

اگر چه جریان برق بعد از مدت کوتاهی برقرار شد، اما برخی از اطلاعاتی که لحظاتي قبل از وقوع صاعقه بر روی این دیتاسنترها ذخیره شده بودند از دست رفته و به علت عدم تهیه نسخه پشتیبان از آنها دیگر بازیابی نشدند. گوگل افزوده که که در اکثر مواقع موفق به بازیابی اطلاعات شده ، اما در موارد بسیار اندکی این کار امکان پذیر نشده است.

بررسی های گوگل نشان می دهد که میزان کل اطلاعات از دست رفته 0.000001 درصد بوده ولی این شرکت بابت خسارت یاد شده عذرخواهی کرده و خود را به طور کامل مسئول این واقعه دانسته است. گوگل از به روزرسانی برخی حافظه های سخت افزاری به منظور کاستن از احتمال وقوع مشکل مشابه هم خبر داده است.

گردآوری شده توسط گروه هفت گنج
www.7ganj.ir

منبع: فارس

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی