اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ اخبار علمی داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

سرکه قادر است باکتری هاي بسيار مقاوم را از بین ببرد

به گفته محققان عنصر فعال در سرکه به نام اسید استیک، به طور موثر می‌تواند سبب از بین رفتن باکتری‌های بسیار مقاوم نظیر باکتری سل شود...
تقویم فارسی اندروید

به گفته محققان عنصر فعال در سرکه به نام اسید استیک، به طور موثر می‌تواند سبب از بین رفتن باکتری‌های بسیار مقاوم نظیر باکتری سل شود.

سركه

نتایج تحقیقات یک گروه بین‌المللی محققان از کشورهای آمریکا، ونزوئلا و فرانسه نشان می‌دهد اسید استیک که یک ضدعفونی‌کننده ارزان و غیرسمی است و عنصر فعال در سرکه است، می‌تواند باکتری بیماری سل (TB) را که در برابر دارو بسیار مقاوم است، از بین ببرد.

به گفته محققان برخی از باکتری‌ها در محیط شایع‌تر از دیگر باکتری‌ها هستند. آنها حتی در آب لوله‌کشی نیز یافت می‌شوند. این باکتری‌ها به طور معمول در برابر مواد ضدعفونی‌کننده بسیار مقاوم هستند و اگر وارد محیط‌های جراحی شوند می‌توانند عفونت‌های جدی به همراه داشته باشند.

در این مطالعه محققان غلظت محدود و زمان در معرض قرار گرفتن باکتری‌ها را که منجر به کشته شدن آنها می‌شود، مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج نشان داد که قرار گرفتن باکتری در معرض محلول اسید استیک 6 درصد به مدت 30 دقیقه می‌تواند باکتری سل را که تقریبا نسبت به همه آنتی بیوتیک‌ها مقاوم است، از بین ببرد.

به گفته محققان اسید استیک 6 درصد که فقط کمی غلیظ‌تر از سرکه معمولی است، می‌تواند تعداد 100 میلیون از این باکتری را به تعداد محدود و غیر قابل تشخیص کاهش دهد.

شرح کامل نتایج این بررسی در نشریه American Society for Microbiology به چاپ رسیده است.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: ايرنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی