دانش و فناوری نوآوري و كشفيات علمي

رونمايي از روبات زنده اي كه قادر است با انسان ارتباط برقرار كند

روبات انسان‌نمای جدیدی که اخیرا در نمایشگاه الکترونیک هنگ‌کنگ رونمایی شده، از چهره‌ای کاملا زنده برخوردار بوده که می‌تواند حالات چهره انسان را شناسایی کرده و به شیوه‌ای طبیعی به آن پاسخ دهد...
تقویم فارسی اندروید
روبات انسان‌نمای جدیدی که اخیرا در نمایشگاه الکترونیک هنگ‌کنگ رونمایی شده، از چهره‌ای کاملا زنده برخوردار بوده که می‌تواند حالات چهره انسان را شناسایی کرده و به شیوه‌ای طبیعی به آن پاسخ دهد.
روبات انسان نما
روبات انسان نما
این سر روباتیک موسوم به Ham که توسط دیوید‌ هانسون، طراح روباتیک آمریکایی طراحی شده است، می‌تواند به سوالات ساده پاسخ داده و در شبیه‌سازی سناریوهای پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد. این سر با ماده نرم و قابل انعطافی موسوم به Frubber و با استفاده از مهندسی مکانیک نرم‌تن و نانوفناوری ساخته شده است. این روبات از منافذ واقعی پوست با اندازه‌های چهار در 40 نانومتر برخوردار است. دستگاه Ham با استفاده از نرم‌افزار تخصصی می‌تواند برخی حالات چهره انسان را شناسایی کرده و به شکل طبیعی به آنها پاسخ دهد. روبات‌های انسان‌نما می‌توانند واقعا چهره انسان را ببینند، با آنها ارتباط چشمی برقرار کرده و گفتار را درک کنند تا بتوانند با انسان وارد گفت‌وگو شوند. این اولین روباتی نیست که توسط‌هانسون ساخته شده است؛ نسخه قبلی Ham از روی چهره آلبرت اینشتین ساخته شده بود و توجه زیادی را بخود جلب کرد.

گردآوري و تنظيم:گروه 7گنج

www.7ganj.ir

منبع: ايسنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی