تبلیغ رپورتاژ

دغدغه‌های والدین برای آموزش دانش آموزان در مقطع ابتدایی

تقویم فارسی اندروید

مدرسه مجازی آی نو

آشنایی با روش‌های نوین آموزش در مقطع ابتدایی

والدین برای آموزش فرزندانشان در مقطع ابتدایی نگرانی‌های زیادی دارند. در واقع مهمترین مقطع تحصیلی برای دانش آموزان، سال اول تحصیل به شمار می‌رود. زیرا می‌تواند هم باعث علاقمندی دانش آموز به درس و یادگیری شده و هم باعث دلزدگی و عدم علاقه به یادگیری گردد. از این رو والدین همواره به دنبال بهترین معلمان برای پایه اول ابتدایی فرزند خود هستند و تمایل دارند تا روش‌های آموزش نوین، برای یادگیری دروس مختلف استفاده شود.

در روش‌های سنتی تدریس، همیشه کلاس به صورت معلم محور، اداره می‌شد و معلم به صورت یک سخنران سعی در انتقال مطالب به دانش‌آموزان داشته و به این شکل کلاس را اداره می‌کرد. اما در روش‌های نوین آموزشی، شیوه‌های تدریس تفاوت پیدا کرده و کلاس به صورت معلم محور اداره نمی‌شود.

بلکه رویکرد آموزش به این صورت است که دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی، با کلاس همراه شده و با استفاده از روش‌های مختلفی مانند: روش تدریس فعال، روش تدریس ایفای نقش، روش تدریس حل مسئله، آموزش به همکلاسی‌ها، روش تدریس بحث گروهی و روش تدریس پروژه دروس مختلف را بیاموزند و کلاس با روش متفاوتی اداره می‌شود.

نمایش عروسکی دروس

استفاده از عروسک ‌های نمایشی در آموزش

یکی از مواردی که در زمینه آموزش نوین، می‌توان به آن اشاره کرد، کمک گرفتن از عروسک برای یادگیری و تدریس دروس مختلف می‌باشد. این روش جز روش‌های خلاقانه در تدریس به شمار می‌رود و توانسته است، بازدهی را در دانش‌آموزان به شدت افزایش داده و باعث علاقمندی دانش آموزان به یادگیری می‌شود. کمک گرفتن از عروسک‌ها در هنگام آموزش، باعث افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی در کودکان می‌گردد و به این شکل به صورت کاملاً محسوس ارتباط ویژه‌ای را در کلاس درس، بین معلم و دانش آموزان برقرار می‌کند.

یکی از موضوعاتی که معلمان همواره به آن توجه دارند، تفاوت‌های شخصیتی در دانش آموزان است. کمک گرفتن از عروسک در هنگام تدریس و نحوه ارتباط با دانش آموزان، باعث می‌شود تا دانش آموز فضای کلاس را سرگرم کننده ببیند. ممکن است عروسک در جاهایی به سوالات پاسخ اشتباه بدهد و این فرصت برای دانش آموزان ایجاد می‌شود تا با دادن پاسخ‌های درست، اشتباه عروسک را جبران کنند. علاوه بر آن دانش آموزان در این مقطع یاد می‌گیرند که از پاسخ دادن به سوالات هراسی نداشته باشند، حتی اگر پاسخ آنها اشتباه باشد.

استفاده از روش‌های کودک محور، در مقایسه با روش‌های سنتی آموزش، توانسته است تا حد زیادی روابط‌های بین فردی را بهبود داده و فضای کلاس را آرام کند. عروسک‌ها به معلمان این اجازه را می‌دهند تا شناخت بهتری نسبت به دانش آموزان پیدا کرده و احساسات مختلف آنها در شرایط مختلف را، راحت‌تر درک کنند. افراد برای اینکه بتوانند در یک جامعه، حضور فعال و موفقی داشته باشند، لازم است تا علاوه بر توانایی در اجرای مهارت‌های فردی، مهارت‌های اجتماعی را نیز در حد مطلوبی فرا گرفته و بتوانند از این مهارت‌ها در راستای رسیدن به اهداف خود، استفاده کنند.

آموزش در مقطع ابتدایی، پایه‌گذار یادگیری مهارت‌های فردی و اجتماعی است و از این رو اهمیت بسیار زیادی دارد.

تاثیر روانی عروسک بر دانش آموزان

عروسک‌ها، به معلم کمک می‌کنند تا راحت‌تر در کلاس درس صحبت کند. همچنین مطالعات مختلف نشان داده است که، دانش آموزان تمایل بیشتری دارند تا به سوالاتی که عروسک می‌پرسد، پاسخ دهند تا اینکه مانند روش‌های سنتی تدریس، فقط به سوالات معلم پاسخ داده شود. همچنین عروسک‌ها می‌توانند باعث شوند تا دانش آموزانی که تمایل کمتری برای شرکت در بحث‌های گروهی دارند نیز، جذب کلاس درس شده و در بحث‌های گروهی شرکت کنند.

فعالیت عروسکی خلاق، یک روش موفق در زمینه آموزش و یادگیری می‌باشد. عروسک فاقد روح است اما می‌تواند به عنوان کم دانش‌ترین دانش آموز کلاس، فعالیت کند و به این شکل به کودکانی که اعتماد به نفس پایینی دارند کمک کند تا بدون ترس از قضاوت شدن در بحث‌های گروهی شرکت کنند. روش تدریس به کمک عروسک‌های نمایشی به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین روش‌های آموزش، به ویژه در مقطع ابتدایی به شمار می‌رود و در رشد خلاقیت و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان تاثیر بسیار زیادی دارد.

ویدیوهای آموزشی پایه اول ابتدایی

مدرسه مجازی آی نو و تدریس عروسکی

در ایران نیز مدارسی وجود دارند که بر پایه استفاده از روش‌های نوین آموزشی بنیانگذاری شده‌اند و یکی از این مدارس، مدرسه مجازی آی نو نام دارد. با توجه به مجازی بودن این مدرسه، این امکان برای همه دانش آموزان در سراسر کشور فعال می‌شود که بتوانند فقط با کمک اینترنت و یک گوشی هوشمند از امکانات آموزشی این مدرسه استفاده کنند.

شما می‌توانید با تهیه اشتراک، در کلاس‌های آموزشی مقطع ابتدایی شرکت کنید و از آموزش دروس مختلف مقطع ابتدایی، که به صورت آموزش‌هایی بر پایه روش‌های خلاقانه و آموزش عروسکی بنیانگذاری شده است، استفاده کنید.

مطالعات مختلف نشان داده است که، استفاده از روش آموزش به کمک عروسک در کلاس درس مقطع ابتدایی، باعث افزایش چشمگیر مهارت‌های اجتماعی مانند: حمایت، همکاری، قاطعیت، خویشتن داری و مهارت رفتاری می‌شود. همچنین به طور چشمگیری بر افزایش خلاقیت، نوآوری و ابتکار در دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیرگذار است.

مدیران مدرسه مجازی آی نو، با فراهم کردن شرایط آموزش نوین و با کمک معلمان کارآزموده و حرفه‌ای در این زمینه، شرایطی را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی ایجاد کرده‌اند که بتوانند هم راستا با کشورهای پیشرفته، آموزش در مقطع ابتدایی را با کمک نمایش عروسکی، تجربه کنند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی