اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

دانشمندان دارویی برای جلوگیری از ایست قلبی یافتند

تقویم فارسی اندروید

دانشمندان برای جلوگیری از ایست قلبی و توقف مرگ هنگامی که بیماری دچار ایست قلبی شده است دارویی یافتند. با هفت گنج همراه باشید.

جلوگیری از ایست قلبی

دانشمندان یک درمان احتمالی برای جلوگیری از مرگ ناگهانی بر اثر ایست قلبی یافته اند. یک تیم از دانشمندان ایالات متحده برای جلوگیری از مرگ ناگهانی ناشی از ایست قلبی راهی یافته اند. این دانشمندان بیش از 15 سال است که روی موضوع مطرح شده تحقیق می کنند و در پی یافتن راهی هستند تا از مرگ ناشی از ایست قلبی جلوگیری کنند. این گروه از محققان معتقدند که علت به وجود آمدن کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM)  یا همان ایست قلبی خرابی یک پروتئین خاص در قلب است که می تواند باعث ضخیم شدن رگ های قلب، بزرگ شدن قلب در نهایت توقف ناگهانی پمپاژ خون شود.

در حال حاضر یک تیم از دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد، استنفورد، دانشگاه کلرادو و با همکاری یک شرکت بیوتکنولوژی در حال تحقیق روی این عارضه و سعی برای یافتن یک درمان مناسب هستند. یکی از اعضای گروه تحقیقاتی معتقد است جهش پروتئین ها در قلب منجر به ایست قلبی می شود. درواقع در قلب مانند بسیاری از عضله های بدن دو پروتئین اصلی باعث انقباض و انبساط هستند. پروتئین اکتین باعث جمع شدن عضله ی قلب و پروتئین میوزین باعث انبساط این عضله است. به عبارتی جمع شدن و کوچک شدن عضلات به وسیله ی اکتین و بزرگ شدن و باز شدن عضلات به وسیله ی میوزین انجام می شود. پیش از این اعتقاد بر این بود که بزرگ شدن قلب احتمالا ناشی از فعالیت ناقص میوزین است اما اکنون می دانیم که اینطور نیست. بزرگ شدن قلب نتیجه ی پرکاری و فعالیت بیش از حد میوزین است. اگر میوزین در قلب دچار جهش شده و پرکاری داشته باشد قلب بزرگ شده و نهایتا ایست قلبی رخ می دهد.

هر ساله رانندگان زیادی ناگهان دچار ایست قلبی شده و برای خود و دیگران سانحه خلق می کنند. افراد زیادی دچار ایست قلبی شده و با اینکه به بیمارستان می رسند اما پزشکان نمی توانند آن ها را زنده نگه دارند. دانشمندان با استفاده از آزمایش هایی روی موش ها توانستند یک مهارکننده برای کار پروتئین میوزین پیدا کنند. به عبارتی یک مهارکننده می تواند باعث شود میوزین کارش را به صورت طبیعی انجام دهد. مهارکننده روی میوزین اثر کرده و جلوی پرکاری آن را می گیرید.

محققان بعد از درمان موش در طول هفت هفته با داروی مذکور تونستند مانع از بزرگ شدن قلب او و ایست قلبی شوند. این مهارکننده کار میوزین را متوقف کرده و آن را به روال طبیعی خود بازگرداند در نتیجه قلب موش دیگر بزرگ نشد و از ایست قلبی او جلوگیری شد. درحال حاضر این دارو در مراحل اولیه تست روی موش ها با موفقیت پیش رفته است. باید دید پس از این روند تحقیقات چگونه طی شده و چه نتایجی خواهد داشت.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی