تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

خوشمزه ترين راهکارها براي کاهش سايز کمر

چاقي و اضافه وزن يكي از مهمترين دغدغه هاي افراد است و هر كسي دوست دارد كه اندامي متناسب و زيبا داشته باشد...
تقویم فارسی اندروید

چاقي و اضافه وزن يكي از مهمترين دغدغه هاي افراد است و هر كسي دوست دارد كه اندامي متناسب و زيبا داشته باشد…

در عين حال اين مسئله چندان ساده به نظر نمي رسد با ما همراه باشيد تا با خوراكي هايي آشنا شويد كه هم خوشمزه اند و هم به تناسب اندام كمك مي كنند.

images (43)

انار

محققان درياقتند اين ميوه ميزان اسيدهاي چرب در خون (NEFA) را کاهش مي‌دهد.مطالعات قبلي نشان داده بود ميزان NEFA به ذخيره چربي زيادي در اطراف شکم بستگي دارد، علاوه بر اين‌که آب انار خاصيت درماني براي سرطان و بيمار قلبي دارد، در آب کردن چربي دور شکم نيز موثر است.

images (40)

محققان درياقتند آب انار ميزان اسيدهاي چرب در خون (NEFA) را کاهش مي‌دهد.مطالعات قبلي نشان داده بود ميزان NEFA به ذخيره چربي زيادي در اطراف شکم بستگي دارد. همچنين ميزان زياد NEFA خطر بيماري قلبي و ديابت نوع دوم را افزايش مي‌دهد.
در اين تحقيق افراد داوطلب روزانه به مدت ۴ هفته آب انار خوردند. در پايان يک ماه، ميزان NEFA بدن اين افراد کاهش يافته بود. اين موضوع سبب مي‌شود که چربي ذخيره شده در اطراف شکم نيز کاهش يابد.علاوه بر آن، فشارخون اين افراد نيز کاهش پيدا کرده بود. کم شدن فشارخون کاهش خطر بيماري قلبي، سکته و بيماري کليوي را نيز به دنبال دارد.

ماهي

يکي از خوشمزه ترين و همچنين مفيدترين موادي که بايد در طول هفته از آن مصرف کنيد ماهي است.

images (38)

اين ماده غذايي داراي ميزان زيادي امگا3 است و از همين رو بدني که امگا3 بيشتري داشته باشد انرژي بيشتري نيز دارد همچنين ماهي داراي ميزان زيادي پروتئين است و اين ماده مغذي خود کمک مي کند تا چربي سوزي در بدن شما افزايش داشته باشد و شما احساس سيري کنيد از همين رو کمتر غذا خواهيد خورد. سعي کنيد در هفته حداقل 2 بار ماهي ميل کنيد.

آجيل

يکي از موادي که همه از آن به عنوان غذاي ممنوعه در دوره رژيم ياد مي کنند آجيل است در حالي که اين ماده خود مي تواند يک چربي سوز بسيار خوب باشد.

images (37)

در تحقيقاتي که در سال 2010 انجام شده است مشخص شد که منيزيم که در آجيل به وفور ديده مي شود مي تواند به بهبود خواب و همچنين چربي سوزي بيشتر در بدن شما کمک کند. توجه داشته باشيد که بهترين نوع آجيلي که بايد مصرف کنيد نوع خام و شورنشده آن است.

شير

از جمله مغذي ترين موادي که هميشه مي توانيد از آن استفاده کنيد شير هاي کم چرب است.

is

اين ماده داراي ميزان زيادي کلسيم دارد و تحقيقات زيادي که در چند سال گذشته انجام شده است نشان مي دهد کلسيم و لاغري ارتباط نزديکي با هم دارند. نوشيدن روزانه 5 ليوان شير مي تواند به شما در افزايش سرعت کاهش وزن کمک به سزايي داشته باشد.

فلفل

يکي از موادي که در آخرين تحقيقات انجام شده از آن به عنوان تندترين راه لاغر شدن ياد مي شود فلفل قرمز است. اين ادويه را به تمامي غذاهايتان اضافه کنيد تا به راحتي و يا کمترين دشواري وزنتان کاهش پيدا کند.

images (41)

فلفل مي تواند متابوليسم بدن شما را افزايش دهد و البته اگر کمي در خوردن غذاها دقت داشته باشيد خيلي سريع لاغر خواهيد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی