طبيعت و گردشگري متفرقه

خطرناک ترین شهر جهان كجاست؟

پایگاه " بیزنس اینسایدر " درگزارشی شهر " سانبیدروسولا " واقع درجمهوری هندوراس در آمریکای لاتین را به عنوان خطرناک ترین شهر جهان معرفی کرد...
تقویم فارسی اندروید
پایگاه ” بیزنس اینسایدر ” درگزارشی شهر ” سانبیدروسولا ” واقع درجمهوری هندوراس در آمریکای لاتین را به عنوان خطرناک ترین شهر جهان معرفی کرد.
سانبیدروسولا

دراین گزارش ، سانبیدروسولا ، از شهر میشیگان – خشن ترین شهر آمریکا به علت حوادث قتل – خطرناک تر معرفی شده است.

دراین گزارش آمده است : بیش از نیمی از کوکائین توقیف شده درآمریکای مرکزی توسط پلیس در السالوادور و هندوراس به دست آمد و پلیس سانبیدرولا درسال ۲۰۱۱ یک کارگاه تولید کوکائین را پیدا کرد که یک مکزیکی آنرا اداره می کرد و بدین ترتیب اولین کارگاه تولید کوکائین در آمریکای مرکزی کشف شد.

قاچاق مواد مخدر توسط باندهای خشونت به درگیری های بسیار و جنایت های فجیع منجر شده و با افزایش تعداد حوادث قتل در سال ۲۰۰۸ ، اوضاع این شهر ناآرام شد تا جایی که اجساد را قبل از انتقال به گورهای جمعی در کامیون های حامل سردخانه نگه می داشتند.

“خوان اورلاندو هرنانديز” زمانیکه در سال ۲۰۱۴ درجایگاه ریاست جمهوری هندوراس قرار گرفت ، قول داد که تدابیر شدیدی برای مقابله با گسترش جنایت دراین شهر در پیش گیرد.

طبق قانون هندوراس ، هر شهروند این کشور می تواند حدود ۵ سلاح گرم داشته باشد و سلاح های گرم عامل وقوع بیش از ۸۳ درصد جنایت های قتل دراین کشور هستند، درمقایسه با آمریکا که سلاح گرم عامل وقوع ۶۰ درصد قتلهاست.

خشونت های این شهر حتی به زندان ها نیز کشیده شده و مسئولان قادر به کنترل باندها در زندان نیستند. دست کم ۱۴ زندانی در اقدام های خشونت بار و طی درگیری باندهای مختلف با یکدیگر در زندان ها در سال ۲۰۱۲ کشته شدند.

یک سال پس از این اتفاق و بعد ازآنکه دولت از تلاش برای اصلاح آنان دست برداشت، زندانیان اوضاع زندان ها را تحت سلطه خود درآوردند.

شهروندان برای تعامل با پلیس فاسد ، به انجام اعدام و قتل درخارج از چارچوب دستگاه قضایی اقدام می کنند و”خوان كارلوس” فرمانده سابق پلیس ملی درسال ۲۰۰۲ با اتهاماتی مبنی بر همدستی در گروه اعدامی که غیرقانونی خوانده شد، مواجه شد که درنتیجه ۵ هزار دلار جریمه شد و در سال ۲۰۱۳ از کار برکنار شد.

درسال ۲۰۱۳ ، دولت هندوراس در تلاش برای کاهش تنش ها و آرام کردن اوضاع ، حدود هزار افسر از پلیس نظامی را به تیگوسیگالبا و و”سانبيدروسولا” فرستاد.

اهالی “سانبيدروسولا” تحت فشار ترس و فقر زندگی می کنند ؛ چرا که هندوراس دومین کشور فقیر آمریکای لاتین به شمار می رود که بیش از ۶۵ درصد از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی قراردارند.

گفته می شود که فقط حدود ۱۵ درصد از ساکنان مناطق روستایی در هندوراس به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی