دنياي بازيگران فرهنگ و هنر

جراحي جدید آنجلینا جولی برای پیشگیری از سرطان

آنجلینا جولی که دو سال پیش برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، پستان‌های خود را با عمل جراحی برداشته بود، بار دیگر مورد عمل جراحی قرار گرفت. پزشکان این بار تخمدان‌ها و لوله‌های رحم او را برای پیشگیری برداشتند...
تقویم فارسی اندروید

آنجلینا جولی که دو سال پیش برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، پستان‌های خود را با عمل جراحی برداشته بود، بار دیگر مورد عمل جراحی قرار گرفت. پزشکان این بار تخمدان‌ها و لوله‌های رحم او را برای پیشگیری برداشتند.

آنجلینا جولی
آنجلینا جولی

به گزارش دویچه وله، آنجلینا جولی، ستاره پرآوازه هالیوود، بار دیگر مورد جراحی قرار گرفت. او به منظور پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، تخمدان‌ها و لوله‌های رحم خود را با جراحی برداشت.

این هنرپیشه آمریکایی حدود دو سال پیش نیز پستان‌های خود را با جراحی برداشته بود، تا از ابتلای احتمالی به سرطان پیشگیری کند. مادر، مادربزرگ و خاله‌ی آنجلینا جولی نیز جان خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست داده بودند. این تجربه‌های تلخ سبب شده نگرانی وی از احتمال ابتلا به سرطان دوچندان شود.

آنجلیا جولی در مطلبی که به نام وی در نشریه نیویورک تایمز منتشر شد، به جزییات جراحی اخیر خود پرداخت که هفته گذشته انجام گرفته بود.

او حدود دو هفته پیش در جریان یک آزمایش خون با نشانه‌هایی روبرو شد که می‌توانست دال بر مراحل اولیه سرطان باشد. اگر چه آزمایش‌های بعدی حاکی از آن بود که این هنرپیشه ۳۹ ساله به سرطان مبتلا نیست، اما او پس از رایزنی با پزشکان معالج و توصیه‌ی آنان تصمیم به برداشتن تخمدان‌ها و لوله‌های رحم گرفت.

آنگونه که آنجولی در نیویورک تایمز نوشته است، پزشکان به وی گفته‌اند که باید ده سال پیش از سنی که اعضای خانواده‌ی او به سرطان مبتلا شده‌اند، از ابتلا به بیماری کشنده جلوگیری کند.

مادر آنجلینا جولی در سن ۴۹ سالگی در پی آزمایش‌های پزشکی متوجه شد که به سرطان تخمدان‌ها ابتلا دارد. او در سن ۵۶ سالگی جان خود را بر اثر این بیماری از دست داد.

سرنوشتی مشابه هزاران زن دیگر

جولی در مطلب خود در نیویورک تایمز به حسی که می‌تواند تجربه مشابه‌ او با هزاران زن دیگر باشد، پرداخت و نوشت: «به خود گفتم که باید آرام و قوی بمانم و ذهنم را نباید به این مشغول کنم که بزرگ شدن فرزندان و تولد نوه‌هایم را نخواهم دید.»

آنجلینا جولی با شوهرش، برد پیت که در فرانسه به سر می‌برد، تماس تلفنی گرفت و او نیز بلافاصله سوار هواپیما شد تا راهی آمریکا شود و خود را به همسرش برساند.

در نوشته جولی در نیویورک تایمز در این باره آمده است: «خوبی چنین لحظاتی در زندگی این است که همه چیز روشن است و تو می‌دانی که برای چه زندگی می‌کنی و چه چیزهای واقعا در زندگی مهم است.»

عمل جراحی اخیر آنجلینا جولی سبب خواهد شد که این ستاره هالیوود به سرعت وارد دوران یائسگی شود.

او مطلب در خود برای نیویورک تایمز در این باره نوشته است: «من دیگر بچه‌دار نخواهم شد و دگرگونی‌های جسمی انتظارم را می‌کشند. اما من با خونسردی به وقایع می‌نگرم، نه به‌خاطر این‌که قوی هستم، بلکه به خاطر این‌که چنین چیز‌هایی جزیی از زندگی است و نباید از آن‌ها واهمه داشته باشیم.»

آنجلینا جولی علیرغم دشواری گرفتن چنین تصمیم‌هایی به همه زنان توصیه می‌کند که آگاهانه با خطر ابتلا به سرطان برخورد کنند و با توجه به امکانات موجود در دنیای امروزی به مقابله به آن بپردازند.

در نوشته او خطاب به زنان آمده است: «تو می‌توانی از مشورت با پزشکان بهره ببری، درباره راه‌های موجود اطلاعات لازم را جمع کنی و تصمیمی را بگیری که از دید تو تصمیم درستی است.»

آنجلینا جولی و برد پیت شش فرزند دارند که سه تن از آنها را به فرزندی قبول کرده‌اند. نخستین فرزند مشترک این زوج هالیوود در سال ۲۰۰۶ به دنیا آمد و آنان در سال ۲۰۰۸ صاحب دوقلو شدند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی