تغذيه سالم سلامت

تاثیر غذاهای پروتئینی در صبحانه بچه ها

تقویم فارسی اندروید

دوست دارید بدانید خوردن پروتئین چه تاثیر مثبت یا منفی بر برن کودکانتان دارد؟ با هفت گنج همراه باشید.

تاثیر غذاهای پروتئینی در صبحانه بچه ها

کودکان و نوجوانان به خوردن غذاهای مقوی و کافی در طول روز احتیاج دارند. بچه ها در این سن به خاطر رشد نیاز به گروه های غذایی مختلف و متنوع دارند. این غذاها باید در وعده های مختلف و در زمان های مناسب به آن ها داده شود. بهتر است هر غذا را در زمان مناسب خود بخورند چرا که تاثیر بهتری دارد. مثلا غذاهای سنگین نباید در شب مصرف شوند چون فرصت هضم آن ها وجود نداشته و مواد غذایی آن ها جذب بدن نمی شود.

کودکان و نوجوانان نیاز به خوردن صبحانه برای تامین سوخت و ساز بدنشان دارند. این وعده ی غذایی از اهمیت بالای برخوردار است و غذاهایی که در آن مصرف می شود همگی از غذاهایی هستند که بدن به آن ها نیاز بیشتری دارد. از آن جایی که در وعده ی صبحانه معده هنوز خالی است زمان آن را دارد که حجم بیشتری از غذا را جذب کند. محققان به تازگی متوجه شدند که خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا مانند تخم مرغ می تواند تا زمان بیشتری نسبت به گروه های غذایی دیگر مانند غلات انرژی بچه ها را تامین کند. به علاوه انرژی موجود در غذاهای پروتئینی دیرتر به بدن بچه ها جذب می شود چرا که پروتئین ها دیرتر هضم می شوند. درواقع بچه هایی که در صبحانه پروتئین مصرف می کنند تا مدت زمان بیشتری انرژی برای انجام فعالیت هایشان دارند چرا که قسمتی از غذای مصرفی شان انرژی اش را برای مدت چند ساعت دیرتر در اختیار بچه ها می گذارد.

مطالعات نشان می دهد کودکانی که در وعده ی صبحانه ی خود پروتئین مصرف کرده اند یعنی بخشی از صبحانه شان تخم مرغ بود تا زمان ناهار انرژی بیشتری داشتند و از انرژی اولیه شان تنها 70 کالری کاهش یافته بود یعنی به اندازه ی مصرف یک قطعه شکلات. معمولا کودکان به خوردن شکلات تمایلی ندارند و سعی می کنند بیشتر با غلات و نان خودشان را سیر کنند همچنین برخی والدین فکر می کنند بچه ها اگر تخم مرغ مصرف کند دیگر ناهار نمی خورند اما این تصور غلط است. پروتئین یکی از نیاز های ضروری بدن بچه است و صبح بهترین زمان برای خوردن آن می باشد. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی