دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب 3 8.0 /باريك ترين تبلت دنيا + قيمت

گلکسی تب اس سامسونگ که در ماه جولای 2014 وارد بازار شده است، طراحی خوبی دارد، زیبا و شیک است...
تقویم فارسی اندروید

گلکسی تب اس سامسونگ که در ماه جولای 2014  وارد بازار شده است، طراحی خوبی دارد، زیبا و شیک است. عمر باتری مناسبی هم دارد و البته صفحه نمایش خوبی، به خصوص با ضخامت باریک و وزن سبکی که دارد در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد.

گلكسي تب اس سامسونگ - 7ganj.ir

تقریبا می‌شود گفت که تب اس سامسونگ دیوایس کاملی است. در واقع تبلت جدید سامسونگ تلاش دوباره این شرکت کره‌ای برای رقابت و شکست آی‌پد اپل است که البته این بار اپل باید نگران موقعیت خود باشد.

Tab S شبیه سایر تبلت‌های سامسونگ دارای لبه و پشت پلاستیکی است، سیستم عامل آندروید 4.4.2  را هم اجرا می‌کند.

تبلت این شرکت کره جنوبی ضخامت 6.6 میلی‌متری دارد یعنی از 7.5 میلی‌متری ipad Air باریک‌تر است و حتی از تبلت باریک Xperia Z2 با 6.35 میلی‌متر هم باریک‌تر می‌باشد پس نتیجه می‌گیریم که تب اس سامسونگ باریک‌ترین تبلت فعلی دنیاست. بخواهیم مقایسه بیشتری کنیم باید بگوییم که تب اس سامسونگ از ipad Air اپل سبک‌تر هم است، ورژن ۸.۴  اینچ  تب اس وزن‌اش 294  گرم است و ورژن 10.5 آن 465 گرم وزن دارد در حالیکه محصول اپل 469 گرم وزنش است.

صفحه نمایش‌ دیوایس جدید سامسونگ لمسی از نوع TFT LCD است و هم مدل 10.5  اینچی آن و هم مدل ۸.۴  اینچی آن دارای 2560 در 1600 پیکسل هستند.

تب اس از پردازشگر Exynos 5 Octa خود سامسونگ استفاده می‌نماید که دارای هشت هسته پردازش است اما تنها از چهار تا آن در یک زمان استفاده می‌کند. این تبلت چهار هسته پردازش بزرگ برای انجام کارهای سنگین دارد و چهار هسته پردازشگر با قدرت سبک‌تر برای کارهای سبک‌تر دارد که هدف از این کار طولانی کردن عمر باتری این دیوایس است.

دکمه روشن و خاموش کردن در تبلت ۸.۴ اینچی که ما برای بررسی داشتیم، در گوشه بالای سمت راست لبه آن قرار دارد که با همین دکمه قفل آن نیز باز و بسته می‌شود برای باز کردن این قفل زمانیکه دکمه را فشار دادیم عبارت swipe screen to unlock روی صفحه نمودار می‌شود که با کشیدن انگشت بر روی آن قفل باز می‌شود. در پایین دکمه روشن و خاموش کردن دکمه تنظیم صدا نیز قرار دارد. در پایین این دکمه هم یک پورت میکرو اس دی قرار دارد. دو اسپیکر در لبه بالا و پایین دیوایس قرار داده شده و همچنین یک پورت میکرو USB و خروجی هدفون هم در لبه پایین آن قرار دارد.

با وارد شدن به تنظیمات و در بخش connections آن می‌توان وای فای، بلوتوث یا مثلا Airplane mode را تنظیم کرد. با ورود به بخشDevice  هم می‌توان تنظیمات صدا، صفحه نمایش، وال‌پیپر و … را انجام داد. در این بخش گزینه‌ای به نام Finger Scanner داریم که با انتخاب  Fingerprint managerمی‌توان اثر انگشت خود را در آن ثبت نمود و به عنوان رمز برای باز کردن قفل گوشی و یا به جای اسم رمز در بعضی سرویس‌ها استفاده نمود. شما می‌توانید طبق دستورالعملی که نمایش داده می‌شود، هشت بار اثر انگشت خود را ثبت کنید. بعد از اینکه هشت بار اثر انگشت شما قبول شد عبارتی می‌آید و از شما اسم رمزی را می‌خواهد تا به عنوان جایگزین اثر انگشت شما ثبت شود.

اگر ویبره دیوایس شما را ناراحت می‌کند در همان بخشDevice   وارد قسمت Sound شوید و در بخش Sound mode  آن را خاموش کنید. در زیر قسمت Sound mode   هم Volume قرار دارد که می‌توان با آن صدا را کم یا زیاد کرد.

در بخش General هم می‌توانید تنظیماتی از قبیل زبان، تاریخ و … را انجام دهید. بخش چهارم تنظمیات این تبلت هم Applications است.

با ورود به بخش گالری با انتخاب عکس مورد نظر خود هم می‌توانید با ضربه زدن بر روی گزینه‌هایی که در بالای سمت راست صفحه کنار هم قرار دارند، عکس خود را ویرایش کنید و یا از طریق بلوتوث یا دراپ باکس و یا گزینه‌های دیگر ارسال نمایید.

با لمس گزینه‌ای که در سمت چپ دکمه فیزیکی هوم در پایین دیوایس قرار دارد می‌توان برنامه‌هایی را که باز هستند مشاهده و انتخاب کرد و برای بستن آنها هم اگر انگشت خود را برای ثانیه‌ای روی برنامه مورد نظر خود قرار دهید دو گزینه Remove from list و App info  می‌آید که با انتخاب اولی برنامه بسته می‌شود و با انتخاب دومی اطلاعات مربوط به برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد. فلش رو به برگشتی هم که در سمت راست دکمه فیزیکی هوم در پایین تبلت قرار دارد شما را یک مرحله به عقب برمی‌گرداند.

و اما در مورد دوربین این دیوایس، همانطور که می‌دانید این روزها دوربین و کیفیت عکسبرداری در دیوایس‌ها بسیار قابل اهمیت است. دوربین عقب تب اس 8 مگاپیکسل با فلش LED است و دوربین جلوی آن 2.1 است که البته با توجه به بازار داغ عکاسی سلفی برای شبکه‌های اجتماعی دوربین جلوی آن چنگی به دل نمی‌زند و دوربین عقب آن هم با 8 مگاپیسکل در مقایسه با دوربین دیوایس‌های دیگر از برندهای مختلف خیلی قوی عمل نمی‌کند که این خود می‌تواند ضعف قابل توجه‌ای برای این تبلت باشد.

دو نمونه از کیفیت عکسبرداری با دوربین گلکسی تب اس سامسونگ را در ذیل مشاهده می‌کنید:

20140715_182058_0
20140714_190902_1

گلکسی تب اس سامسونگ را می‌توانید در رنگ‌های سفید و برنزی تهیه کنید.

از دیگر مشخصات تبلت جدید سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چیپ‌ست: Qualcomm Snapdragon 800

سی پی یو: Krait 400 چهار هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز

جی پی یو: Adreno 330

کارت اسلات: micoSD ، 128 گیگابایت

مزایای تبلت گلكسي اس تب در يك نگاه :

  • طراحی سبک و باریک ، صفحه نمایش درخشان ، طول عمر زیاد باتری ، قابلیت استفاده بعنوان ریموت کنترل تلویزیون ، قفل سریع و قوی صفحه نمایش ، قابلیت TouchWiz

معایب تبلت گلكسي اس تب در يك نگاه :

  •  قیمت تا حدودی گرانتر از تبلت های هم رده

قيمت در بازار ايران:

  • این تبلت هم اکنون در بازار های ایران موجود است و چیزی حدود ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شذه است .

گردآوري: گروه هفت گنج

منابع: فراايران _ كافه لپ تاپ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی