اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ تناسب اندام سلامت

با جدیدترین راهكار برای درمان چاقی آشنا شويد

در این روش بیماران ۸۰ تا ۱۰۰ درصد اضافه وزن خود را از دست داده و پس از آن تا آخر عمر در وزن ایده آل خوب باقی خواهند ماند...
تقویم فارسی اندروید

در این روش بیماران ۸۰ تا ۱۰۰ درصد اضافه وزن خود را از دست داده و پس از آن تا آخر عمر در وزن ایده آل خوب باقی خواهند ماند…

1069466_736
دکتر مجتبی هاشمی‌زاده متخصص جراح عمومی و گوارش گفت: در روش بای‌پس معده دو عمل جراحی یک جا روی بیماری انجام می‌شود ابتدا معده را با دوختن به دو ناحیه تقسیم کرده و قسمت کوچک‌تر که معمولا حجمی معادل ۵ تا ۱۰ درصد کل معده را دارد مسئولیت نگهداری غذا را به عهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این روش هیچ قسمتی از معده جدا نمی‌شود و قسمت بزرگت معده کماکان به ترشح آنزیمهای معمول می‌پردازد ولی غذا وارد این قسمت نمی‌شود سپس یک قسمت از روده را به معده کوچک‌تر متصل می‌کنند در این عمل قسمتی از روده که در جذب نقش مهمی دارد از مسیر خارج می‌شود.

هاشم‌زاده تصریح کرد: بالطبع فرد خیلی سریع‌تر از قبل احساس پر شدن معده و سیری خواهد داشت و در ضمن مواد غذایی کمتری نیز جذب می‌شود در این روش بیماران ۸۰ تا ۱۰۰ درصد اضافه وزن خود را از دست داده و پس از آن تا آخر عمر در وزن ایده آل خوب باقی خواهند ماند.

وی افزود: این روش در بیماران با توده بدنی (وزن، قد بر حسب م‌تر) بالای ۴۰ که زده چاقی درجه ۳ یا مفرط هستند آخرین و قطعی‌ترین روش درمانی محسوب می‌شود این دسته از بیماران بار‌ها رژیم‌های غذایی مختلف را تجربه کرده ولی متاسفانه قادر به کاهش وزن ایده آل خود نشده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: مدت زمان این عمل 1.5 ساعت است، لذا بیمار با قرار گرفتن تحت کمترین زمان بیهوشی، عوارض و خطرات عمل را به حداقل ممکن می‌رساند یکی از عوارض دیگر این عمل سوء جذب بعضی از ویتامین‌ها می‌باشد که با تجویز مکمل‌های ویتامین رفع خواهد شد.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی