آرايش صورت و مو مد و زيبايي

بالم لب چیست؟

تقویم فارسی اندروید

بالم لب یکی از اون محصولات آرایشی هست که شاید تو نگاه اول ساده به نظر بیاد، اما واقعیت اینه که نقش مهمی در مراقبت از لب‌ها داره. برای همه ما پیش اومده که با مشکل خشکی و ترک لب دست و پنجه نرم کرده باشیم. دلیلش اینه که لب‌ها برخلاف بقیه‌ پوست بدن، غدد چربی ندارن و به همین خاطر خیلی زود خشک می‌شن و ترک می‌خورن. اینجاست که بالم لب به کمکمون میاد. حالا ببینیم بالم لب اصلا چی هست و چرا انقدر مهمه.

بالم لب یه نوع ماده‌ی مومی هست که به لب‌ها رطوبت میده و از خشکی و ترک خوردن اونا جلوگیری می‌کنه. معمولاً بالم لب‌ها از ترکیباتی مثل موم زنبور عسل، روغن‌های گیاهی، شی باتر و وازلین ساخته میشن. توی بعضی از بالم لب‌ها هم از ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگه استفاده می کنن که باعث ترمیم و تقویت لب‌ها میشه.

مای سفورا عکس 1

بالم لب‌ها انواع مختلفی دارن. بعضی از اونا بی‌رنگ و بی‌بو هستن و فقط کارشون اینه که لب‌ها رو نرم و مرطوب نگه دارن. اما بعضی از بالم ها کمی رنگ دارن و به لب‌هاتون یه رنگ ملایم و طبیعی میدن. این مدل‌ بالم ها بین کسانی که دنبال یه آرایش ساده و طبیعی می‌گردن خیلی پرطرفداره. بعضی از بالم لب‌ها هم عطری و طعم دار هستن که استفاده از محصول رو لذت‌بخش‌تر می‌کنه.

یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیری اینه که بالم لبی که استفاده می‌کنی حتماً توی ترکیباتش از فیلتر UV استفاده شده باشه.. لب ها هم مثل قسمت های دیگه بدن زیر آفتاب دچار سوختگی میشن و اشعه های مضر باعث میشن توی لب ها نشانه های پیری زودرس به وجود بیاد.

بعضی از بالم لب ها هم به صورت طبیعی و ارگانیک عرضه میشن که خصوصا اگه پوست حساسی دارین برای شما یه گزینه عالی هستن. این بالم‌ها معمولاً فاقد مواد شیمیایی مضر هستن و از ترکیبات کاملاً طبیعی ساخته شدن. برای مثال بالم لب‌های حاوی روغن‌های گیاهی و موم زنبور عسل برای پوست حساس خیلی مناسبه.

مای سفورا عکس 2

یکی از اشتباهات رایج مربوط به بالم لب اینه که خیلی ها فقط زمانی که لب‌هاشون خشک و ترک خورده از این محصول استفاده می‌کنن. در حالی که استفاده‌ی منظم از بالم لب می‌تونه از خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها جلوگیری کنه و جلوی نشانه های پیری زودرس رو بگیره.

یه نکته‌ی مهم دیگه اینه که نباید لب هات رو با بزاق مرطوب کنی. توی بزاق آنزیم هایی وجود داره که باعث خشک شدن لب‌ها میشن. پس بهتره همیشه یه بالم لب همراهت داشته باشی و هر وقت احساس کردی لب‌هات خشکه از اون استفاده کنی.

بعضی از بالم لب‌ها مخصوص فصل‌های سرد و خشک طراحی میشن. این بالم‌ها معمولاً سنگین‌تر و غلیظ‌تر هستن و این قدرت رو دارن که به خوبی از لب‌ها در برابر سرما و باد محافظت کنن. اگه تو منطقه‌ای زندگی می‌کنی که زمستون‌های سرد و خشکی داره، بهتره یکی از این بالم‌ها رو همیشه همراهت داشته باشی.

مای سفورا عکس 2

از طرف دیگه، بعضی از بالم لب ‌ها هم مخصوص فصل‌های گرم و تابستون طراحی شدن. این بالم‌ها معمولاً سبک‌ترن و توی ترکیباتشون از فیلتر UV استفاده شده تا از لب‌ها در برابر آفتاب محافظت کنن. حتی بعضی از این بالم‌ها حاوی عصاره‌های خنک‌کننده مثل نعناع یا آلوئه‌ورا هستن که احساس خنکی و تازگی به لب‌ها میدن.

در کل، بالم لب یه محصول ضروریه که همه‌ی ما باید ازش استفاده کنیم. انتخاب بالم لب مناسب می‌تونه تفاوت زیادی در سلامت و زیبایی لب‌ها ایجاد کنه. پس حتماً توجه کن که بالم لبی که انتخاب می‌کنی حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده و مغذی باشه تا از لب‌هات در برابر عوامل خارجی محافظت کنه.

توی مای سفورا هم میتونی تنوع بالایی از محصولات اورجینال مراقبتی و آرایشی رو ببینی و تازه از مشاوره رایگان هم استفاده کنی.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی