اخبار پزشكي و بهداشتي

آیا عمل بینی بدون بیهوشی خطر دارد؟

تقویم فارسی اندروید

عمل بینی بدون بیهوشی یکی از روش های پیشنهادی پزشکان متخصص برای افرادی است که تمایل به انجام این جراحی را دارند، اما بینی آن ها نیاز به تغییرات زیادی ندارد. انجام این روش مزایای خاص خود را به همراه دارد و به افراد کمک می کند تا دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشند. با وجود مزایای متعدد جراحی بینی بدون بیهوشی در برخی شرایط انجام این روش با محدودیت هایی همراه است. به بیان دیگر برخی افراد به واسطه داشتن شرایط جسمی و روحی قادر به انجام آن نیستند.

با وجود دوره نقاهت کوتاه و عوارض بسیار محدود این روش ، برخی افراد از انجام آن واهمه دارند. به خاطر داشته باشید که انجام این روش در صورتی می تواند مفید باشد که توسط پزشک متخصص انجام شود، در غیر این صورت باید منتظر عواقب خطرناک آن بود. در ادامه با ما همراه باشد تا به بررسی بیشتر این موضوع، مزایا و معایب متعدد آن بپردازیم.

عمل بینی

آیا عمل بینی بدون بیهوشی خطر دارد؟

با یک نگاه کلی به نحوه انجام این جراحی، در ابتدا ممکن است پاسخ همه به این سوال که “جراحی زیبایی بینی بدون بیهوشی خطر دارد؟ ” منفی باشد. در صورتی عدم استفاده از مواد بیهوشی، دوره نقاهت بسیار کوتاهی پس از این جراحی وجود دارد؛ هر گونه درد، تورم، کبودی و التهاب به حداقل میزان خود می رسد و در نهایت می توان پس از گذشت چند ساعت به خانه بازگشت.

کلیه این شرایط در صورتی امکان پذیر است که عمل بینی بدون جراحی توسط پزشک متخصص انجام شود، در غیر این صورت معایب و عوارض خطرناکی به همراه خواهد داشت. این جراحی به هیچ عنوان خطرناک نیست، البته در نظر داشته باشید که انجام آن برای برخی افراد با شرایط خاص، محدودیت هایی به همراه دارد. چنانچه افراد در سلامت کامل جسمی و روحی قرار داشته باشند و به جراح و متخصص حرفه ای مراجعه کنند، بدون شک انجام این روش جراحی بسیار مناسب و ایده آل خواهد بود.

چه کسانی می ‌توانند عمل بینی بدون بیهوشی را انجام دهند؟

عمل بینی بدون بیهوشی محدودیت هایی همانند عمل بینی با بیهوشی دارد، در واقع همه می توانند از این روش به عنوان یک راه مطمئن برای تغییر در ظاهر بینی خود بهره ببرند. انتخاب این روش به صلاحدید پزشک و با توجه به نوع و فرم بینی مراجعه کننده انجام می شود. در زمان شرکت در جلسات مشاوره، پزشک با بررسی فرم و حالت بینی فرد تصمیم میگیرد که آیا به کمک روش جراحی بینی بدون بیهوشی میتوان تغییرات لازم اجرا شود یا خیر.

بهترین کاندیدای انجام عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی افرادی هستند که بینی آن ها از نظر فرم و ساختار مشکل چندانی ندارند. برخی افراد نیز از بیهوشی و خواب عمیق پس از آن واهمه دارند، این مشکلات سر منشا در روح و ذهن فرد دارد از این رو بهترین انتخاب برای آنها انجام جراحی بینی بدون بیهوشی است.

داشتن برخی بیماری های زمینه ای مانند فشار و چربی خون، دیابت یا حساسیت به داروی بیهوشی، پزشک را وادار می کند تا از روش بدون بیهوشی و با انجام بی حسی موضعی، عمل جراحی بینی را انجام دهد.

مهمترین مزایای عمل بینی بدون بیهوشی

انجام جراحی بینی بدون بیهوشی مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت که از مهم ترین آن می توان به دوره نقاهت بسیار کوتاه اشاره کرد. منظور از دوره نقاهت کوتاه مدت این است که زیباجویان چند ساعت پس از عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی می توانند بدون مشکل بیمارستان را ترک کنند. دوره نقاهت کوتاه یکی از چندین مزایای مهم این جراحی به شمار می آید، از دیگر مزایای عمل بینی بدون بیهوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمل بینی بدون بیهوشی

برخی از افراد شرایط استفاده از داروی بی‌هوشی در طول جراحی را ندارند. همچنین گروهی هستند که نسبت به بی‌هوشی ترس و واهمه دارند و حاضر نیستند تحت هیچ عنوان بی‌هوشی را تجربه کنند. در این موارد پزشک متخصص، جراحی بینی با بی‌حسی موضعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. در عمل بینی با بی حسی، بیمار در طول عمل می‌تواند آگاهانه تمامی روند عمل بینی را مشاهده کند و صداهای محیط را به‌خوبی بشنود؛ اما به‌دلیل استفاده از داروی بی‌حسی موضعی در ناحیه بینی خود، هیچی درد و ناراحتی را احساس نمی‌کند.

زیباجو در جراحی بینی بدون بیهوشی به صورت طبیعی و بدون نیاز به دستگاه اکسیژن، نفس می‌کشد؛ گاهی به تشخیص پزشک و به ‌منظور تنفس راحت زیباجو، اکسیژن اضافه به‌وسیله لوله‌های پلاستیکی کوچک در نزدیکی دهان بیمار تزریق می‌شود تا بیمار در تنفس طبیعی خود دچار استرس نشود. در عمل جراحی بینی با بی حسی موضعی، پزشک متخصص بسته به تشخیص خود و همچنین سوابق دارویی بیمار، نسبت به استفاده از محلول‌های بی‌حسی متفاوت؛ همچون مارکائین یا زایلوکائین، اقدام می‌کند. پس از اعمال بی‌حسی موضعی به ناحیه بینی زیباجو، پزشک و تیم پزشکی، جراحی را آغاز می‌کنند. در طول جراحی، اثر داروی بی‌حسی از سوی پزشک متخصص بی‌هوشی کنترل می‌شود و در صورت نیاز، دوز اضافی به بیمار تزریق می‌شود تا بیمار هیچگونه احساس دردی را تجربه نکند.

  • تجربه جراحی امن و بی خطر
  • انجام جراحی بینی در کمترین زمان ممکن
  • به حداقل رسیدن میزان کبودی و التهاب
  • عدم تجربه هرگونه عوارض جراحی با بیهوشی
  • تجربه انجام جراحی بینی با سطح هوشیاری کامل
  • نداشتن مشکلاتی همچون سرگیجه؛ حالت تهوع و …
  • امکان انجام جراحی در بیمارستان، کلینیک و حتی مطب

هر یک از موارد فوق به نوعی عامل تاثیر گذار در انتخاب مراجعه کنندگان برای انجام جراحی زیبایی بینی بدون بیهوشی است. این نکته را در نظر داشته باشید که برای عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی، مواد بی حسی زیر پوست تزریق می شود که این امر در مقایسه با تزریق مواد بیهوشی در رگ؛ عوارض بسیار کمتری به همراه خواهد داشت.

محدودیت و معایب جراحی بینی بدون بیهوشی

هر نوع جراحی زیبایی با محدودیت و معایب خاصی همراه است و جراحی بینی نیز از این قائله مستثنا نیست. از مهمترین محدودیت های اعمال شده برای این نوع جراحی، می توان به شرایط سنی مراجعه کنندگان اشاره کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که عمل بینی بدون بیهوشی باید از سن 18 سالگی به بعد انجام شود.

بدون تردید انجام این نوع جراحی هزینه هایی در پی خواهد داشت که پس از پرداخت آن ، فرد انتظار اعمال تغییرات مثبت و چشمگیر را دارد. در حالت کلی انجام این جراحی به واسطه بیهوش نبودن مراجعه کننده، زیاد طول نمی کشد. محدودیت زمانی در حین جراحی تاثیر بسزایی در کاهش میزان تغییرات اعمال شده خواهد داشت، به علاوه پزشک متخصص در شرایط بی حسی موضعی نمی تواند تغییرات زیادی در فرم و ساختار بینی ایجاد نماید.

اگر داروی خاص برای بیماری خاص مصرف می کنید، در زمان دریافت مشاوره حتما به پزشک اطلاع دهید؛ استفاده از برخی دارو ها امکان انجام جراحی های بدون بیهوشی را محدود می کند. افرادی که از نظر روحی ثبات ندارند یا به واسطه استرس و تنش از به هوش بودن در حین جراحی؛ دچار اضطراب می شوند، برای انجام این جراحی محدودیت خواهند داشت.

انجام عمل بینی بدون بیهوشی

عمل بینی بدون بیهوشی بهتر است یا بیهوشی؟

تشخیص انجام عمل بینی با بیهوشی یا بدون بیهوشی بر عهده پزشک متخصص است، ایشان بر اساس شرایط جسمی فرد و پس از معاینه؛ بهترین تصمیم را می گیرد. اگر چه انجام عمل بینی بدون بیهوشی با عوارض کمتری پس از جراحی همراه است، اما در صورتی که به یک پزشک متخصص و حرفه ای مراجعه کرده اید؛ بهترین روش انتخاب جراحی با بیهوشی است. طی جراحی با بیهوشی، مراجعه کننده بدون هیچ گونه احساس درد، عمل بینی را پشت سر می گذارد. به بیان دیگر شما به مدت کوتاه می خوابید و پس از بیداری با چهره جدید خود مواجه خواهید شد.

در مقابل انجام عمل جراحی بینی بدون بیهوشی نیز به واسطه داشتن مزایای متعدد، انتخاب ایده آل برای برخی افراد است.

نتیجه گیری

عمل بینی بدون بیهوشی یک روش رایج در دنیای پزشکی زیبایی است که به افراد کمک می کند تا حجم کمتری از عوارض دریافت مواد بیهوشی را تجربه کنند. انجام این روش برای افرادی که فوبیای بیهوشی در هر جراحی را دارند یا نسبت به مواد بیهوشی حساس هستند؛ بسیار مناسب است. با این وجود هنوز مهم ترین سوال برخی افراد در زمان انتخاب این روش این است که ” آیا جراحی بینی بدون بیهوشی خطر دارد یا خیر”؟

در پاسخ به این سوال می توان به محدودیت و معایب این جراحی برای برخی افراد اشاره کرد. با مطالعه کامل مطالب فوق می توانید با محدودیت های این نوع جراحی برای برخی افراد آشنا شوید، همچنین مزایای انجام آن نیز ذکر شده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. در هر حالت چنانچه قصد انجام عمل جراحی بینی به روش بدون بیهوشی را دارید باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید. دکتر حسنانی به عنوان یکی از بهترین متخصصین گوش، حلق و بینی، با ارائه مشاوره های پیش از عمل بهترین راه و روش جراحی را به شما معرفی می کند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی