اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ سلامت سلامت جسمي

آيا با نشانه هاي حمله قلبی آشنايي داريد ؟؟؟

سالانه بیش از 38 هزار زن زیر پنجاه سال حمله قلبی را تجربه می کنند، اما این مشکل قلبی با بیماری های دیگر مانند سوء هاضمه اشتباه گرفته می شود...
تقویم فارسی اندروید

سالانه بیش از 38 هزار زن و مرد زیر پنجاه سال حمله قلبی را تجربه می کنند، اما این مشکل قلبی با بیماری های دیگر مانند سوء هاضمه اشتباه گرفته می شود.

download-(13)

در ادامه با علایم و نشانه های بروز حمله قلبی آشنا می شوید:

 

سوزن سوزن شدن یک یا هر دو دست و پا

دکتر نیسا گلدبرگ، مدیر مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک گفت:” سوزن سوزن شدن دست ها، پا ها و گردن نشانه سرما خوردگی، خستگی و … نیست. موضوع جدی تر از این حرف ها است. شما با مشکل شدید قلبی دست و پنجه نرم می کنید و در معرض بروز حمله قلبی قرار دارید. به سرعت به پزشک مراجعه کنید. ”

 

تهوع / استفراغ

اگر تهوع و استفراغ همراه علایم دیگر مانند تنگی نفس، عرق سرد و درد در قفسه سینه نمایان شود مشکلی فراتر از ناراحتی معده است. به احتمال زیاد حمله قلبی را تجربه کرده اید.

 

تنگی نفس / تپش قلب

تنگی نفس و تپش قلب علایمی است که هنگام ترسیدن و بروز حمله قلبی نمایان می شوند. چند نکته: 1- فردی که ترسیده علاوه بر تنگی نفس و تپش قلب، می لرزد و عذاب می کشد و پس از چند دقیقه به حالت عادی باز می گردد، در حالی که نشانه های حمله قلبی در زنان چنین نیستند. بهترین راه مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان است.

 

درد فک

اگر درد در ناحیه فک ثابت و طولانی مدت است و دندان های تان مشکلی ندارد به احتمال زیاد یک حمله قلبی را تجربه کرده اید.

 

سرگیجه
اگر بدون هیچ علت خاصی احساس ضعف می کنید، سرتان گیج می رود، تنگی نفس دارید و عرق سرد بر بدن تان نشسته باید به پزشک مراجعه کنید. در معرض حمله قلبی قرار دارید.

 

خستگی بیش از اندازه
اگر قادر به راه رفتن نیستید و به سرعت خسته می شوید و باید استراحت کنید، نشانه این است که خون به راحتی از قلب به سایر نقاط بدن پمپاژ نمی شود.

 

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: سلامانه

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی