دانش و فناوری مهارتهاي كامپيوتر و اينترنت

آموزش عکاسی از غذا برای اینستاگرام

تقویم فارسی اندروید

اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، احتمالاً پست ها و عکس های غذایی جذابی مشاهده کرده اید. با آماده سازی مناسب می توانید خودتان هم از این عکس های جذاب بگیرید. قبل از آماده شدن غذا شروع به برنامه ریزی کنید. در نور طبیعی تنظیم شده و از مواد رنگارنگ و چشم نواز برای عکاسی از غذا استفاده کنید. با زوایای مختلف و نورپردازی آزمایش کنید تا جایی که شما به بهترین نتایج دست پیدا کنید. اگر می خواهید عکس های واضح تری بگیرید، تنظیمات دوربین خود را درست کنید یا تصاویر را با یک برنامه یا فیلتر ویرایش کنید. بعد از این ها عکس شما آماده اشتراک گذاری است.

قسمت اول: تنظیم دوربین

عکاسی از غذا

1. اگر در حال عکاسی از غذا هستید، با استفاده از مواد رنگارنگ، یک وعده غذایی بپزید. قبل از اینکه بشقاب غذا را بچینید، برنامه ریزی برای عکس را شروع کنید. وعده های غذایی را با رنگ ها و بافت های مختلف انتخاب کنید که چشم بیننده را در اینستاگرام به خود جلب کند. سعی کنید رنگ ها را با هم مخلوط کرده و رنگ های متضاد را انتخاب کنید تا عکس های شما تا حد امکان پر زرق و برق باشد.

  • حتی اگر غذای اصلی شما رنگی نیست، سعی کنید برخی از غذاهای جانبی رنگارنگ را اضافه کنید. به عنوان مثال استیک اصلا رنگارنگ نیست اما یک سالاد جانبی با مواد مختلف، رنگ های جدیدی را در قاب ایجاد می کند.
  • میوه برش خورده یکی دیگر از روش های عالی برای افزودن رنگ و درخشش به عکس های شما است.

عکاسی از غذا برای اینستاگرام

2. برای داشتن سایه ها و بافت های خوب عکس خود را در نورپردازی طبیعی تنظیم کنید. نورپردازی طبیعی معمولاً بهترین نتیجه را برای عکس های غذایی ایجاد می کند. یک میز را در نزدیکی یک پنجره قرار دهید تا نور طبیعی در آن جریان یابد. عکس را از جلو بگیرید تا نور را مسدود نکنید.

  • در نور مستقیم خورشید از بیرون عکس نگیرید. این باعث ایجاد سایه های سخت تر می شود. در عوض عکاسی در نزدیکی یک پنجره در داخل خانه عالی می شود.

3. اگر داخل هستید از نورپردازی روشن استفاده کنید. اگر به نور طبیعی به پنجره دسترسی ندارید، قرار دادن چراغ روشن در پشت غذا نیز به شما نور خوبی برای عکاسی از غذا می بخشد. از یک لامپ یا چراغ استودیویی استفاده کنید و از قسمت جلوی آن از غذا عکس بگیرید تا نمایش زیبایی از سایه ها داشته باشید.

  • اگر قسمت جلوی غذا خیلی تاریک به نظر می رسد، می توانید از یک رفلکتور برای پخش کردن مقداری نور به عقب و روشن تر کردن آن استفاده کنید. شما می توانید یک نسخه ارزان آنلاین را خریداری کنید.
  • گاهی اوقات، نورپردازی داخلی تاریک نتایج خوبی را به همراه می آورد اما یک عکاس باتجربه طول می کشد تا نورپردازی مناسب به نظر برسد.
  • از فلاش دوربین یا تلفن خود استفاده نکنید. این معمولاً باعث نمی شود غذا خوب به نظر برسد.

عکاسی در اینستاگرام

4. وسایلی زیبا در اطراف برای افزودن جو بیشتر قرار دهید. فقط یک بشقاب غذا ممکن است هیجان انگیزترین عکس را ایجاد نکند. زنده نگه داشتن عکس با ظروف، فنجان ها، وسایل جانبی، دستمال های رنگارنگ و هر نوع لوازم جانبی دیگری که باعث تقویت عکس شود هم خوب است. فقط به خاطر داشته باشید که تصویر را روی غذا متمرکز کنید و این که وسایل دیگر فقط یک مکمل هستند.

  • وسایل را متناسب با روحیه وعده غذایی قرار دهید. برای مثال، اگر از پنکیک عکاسی می کنید، یک فنجان قهوه و یک کاسه شیره انگور را در نزدیکی آن قرار دهید.
  • اگر مهارت پخت و پز خود را نشان می دهید، سعی کنید مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در اطراف غذا را مرتب کنید.

عکس از غذا

5. مواد غذایی را در بشقاب بگذارید تا بتوانید تمام مواد تشکیل دهنده آن را ببینید. وقتی فضای عکاسی شما تنظیم شده است، سپس غذا را بچینید. مواد روی بشقاب را مرتب کنید تا همه مواد به روشنی نشان داده شوند. رنگ ها و بافت های مختلف تصویری چشم نواز را ایجاد می کنند که طرفداران شما عاشق آن خواهند شد.

  • اگر در رستوران هستید، معمولاً بشقاب ها به صورت دیداری تنظیم شده اند، بنابراین احتمالاً بیشتر کارها برای جلب نظر شما انجام شده است.
  • نگران بشقاب دست خورده نباشید. بگذارید لکه ها یا خرده ها دیده شوند تا لهجه تصویر را نشان دهد.
  • قبل از آماده شدن غذا، فضای عکاسی خود را تنظیم کنید تا در حالی که غذا تازه است بتوانید از آنها عکس بگیرید.

عکس از غذا

6. برای معرفی تضاد رنگی، مواد مختلفی را اضافه کنید. اگر هنوز غذای شما به چیزی کم برای جلب توجه نیاز دارد، سعی کنید مقداری مواد اضافی دیگر را به عنوان خوراکی اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که این مواد جدید رنگ جدیدی را معرفی می کنند تا با بقیه ظرف در تضاد باشد. این باعث می شود عکس شما خیلی بیشتر متمایز شود.

  • به عنوان مثال، چند برگ ریحان در بالای بشقاب ماکارونی با سس قرمز ابعادی جدید و چشم نوازی به رنگ اضافه می کند.
  • پاشیدن جعفری یا پونه کوهی روی ظرف شما نیز رنگ های جدیدی را به روشی ساده معرفی می کند.

قسمت دوم: داشتن عکس با کیفیت برای عکاسی از غذا

آموزش عکاسی

1. برای شفاف ترین عکس ها از دوربین عکاسی به جای دوربین گوشی تلفن استفاده کنید. بسیاری از عکس های غذایی که در اینستاگرام می بینید با یک دوربین حرفه ای گرفته شده است نه یک دوربین تلفن. دوربین ها از لنزهایی با کیفیت بالا استفاده می کنند و گزینه های زیادی را برای بزرگنمایی، روشنایی، کنتراست و بافت در اختیار شما قرار می دهند. اگر می خواهید عکس های شما به بهترین شکل ممکن به نظر برسند، پس به جای آن روی یک دوربین سرمایه گذاری کنید.

  • انتخاب های زیادی برای یک دوربین خوب وجود دارد. قبل از خرید حتما تحقیقاتی را انجام دهید.
  • دوربین هایی را که برخی از عکاسان مورد علاقه شما در اینستاگرام از بهترین نوع استفاده می کنند، بررسی کنید.
  • این اختیاری است و شما فقط در صورت متناسب بودن با بودجه خود باید یک دوربین خریداری کنید. در غیر اینصورت، یک دوربین گوشی تلفن هم خوب کار خواهد کرد.

آموزش عکاسی

2. هنگامی که غذا به اندازه کافی تازه است از آن عکس بگیرید. غذای تازه در عکس بسیار بهتر به نظر می رسد. اگر بگذارید غذا در جای خود بماند، مواد تشکیل دهنده شروع به پژمردگی و از دست دادن رنگ و لعاب بیشتر می کنند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، به محض آماده شدن غذا از آن عکس بگیرید.

  • به یاد داشته باشید که قبل از آماده شدن غذا مرحله عکس خود را تنظیم کنید. در غیر این صورت، در حین تنظیم، غذا مانده می شود.

آموزش عکاسی از غذا

3. بسته به نوع ظاهری که می خواهید، عکس را از بالا یا طرفین آن بگیرید. این 2 زاویه متداول برای عکس های اینستاگرام است. هر دو بافت و سایه های مختلفی تولید می کنند، بنابراین از یکی از آنها استفاده کنید و این بستگی به ظاهری دارد که شما می خواهد. برای یافتن زاویه مورد نظر خود هر دو را آزمایش کنید.

  • اگر می خواهید مناظر یا سایه های موجود در عکس را نشان دهید، زاویه جانبی را انتخاب کنید.
  • یک عکس از بالا می تواند مواد را بهتر از یک عکس جانبی نشان دهد. اگر یک ظرف پیچیده با عناصر زیادی دارید این زاویه را انتخاب کنید.
  • برای بهترین نتیجه، هر دو زاویه را امتحان کنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید.

آموزش عکاسی از غذا

4. اگر در یک مکان دیدنی قرار دارید، محیط اطراف را نیز در عکس خود بگنجانید. عکس های غذایی اینستاگرام هم در مورد سبک زندگی و هم در ابطه با غذاست. اگر در حال بازدید از یک دریاچه، ساحل یا کوه هستید، غذای خود را جوری نگه دارید تا پس زمینه در عکس نشان داده شود. این روحیه پست شما را تقویت می کند.

نحوه عکاسی برای اینستاگرام

5. دیافراگم خود را در حالت AV تنظیم کنید تا مقدار مناسب نور وارد عکس شود. دیافراگم یک دوربین است که میزان نور موجود در لنز را کنترل می کند. تنظیم AV بهترین سطح نور را به طور خودکار پیدا می کند و دوربین را بر این اساس تنظیم می کند. این برای عکاسی از غذا ایده آل است.

  • اگر یک عکاس باتجربه هستید، می توانید دیافراگم را به صورت دستی تنظیم کنید اما این کار برای یافتن سطح نور مناسب انجام می گیرد.
  • اگر برنامه عکاسی نداشته باشید، بیشتر دوربین های تلفن این تنظیمات و کنترل را ندارند.

عکاسی

6. در تنظیمات کم نور، ISO خود را زیر 400 تنظیم کنید. ISO تنظیماتی است که عکس را در تنظیمات تاریک شارپ می کند. اگر بدون نور زیاد عکس می گیرید، برای وضوح بیشتر، ISO خود را زیر 400 تنظیم کنید.

  • برخی از تلفن های هوشمند دارای تنظیم ISO هستند بنابراین بررسی کنید که آیا می توانید آن را تنظیم کنید یا خیر.

 

عکاسی

7. برای پر کردن کل قاب بزرگنمایی (زوم) کنید تا صحنه پر طراوت به نظر برسد. سعی کنید مقدار فضای خالی عکس را کم کنید. برای پر کردن فضا یا نزدیک شوید یا بزرگنمایی کنید. اگر فقط از یک بشقاب عکاسی می کنید، چند پیشنهاد نیز می تواند آن فضا را پر کند.

  • بعضی از عکاسان دوست دارند بزرگنمایی کنند، بنابراین برخی از لوازم جانبی از قاب خارج هستند. این باعث می شود فضا بزرگتر و فعال تر به نظر برسد تا اینکه همه چیز به طور کامل در قاب باشد.
  • برای خلاص شدن از فضای خالی نیز می توانید عکس را بعد از گرفتن آن برش دهید.
  • قرار دادن بیش از حد بسیاری از موارد در عکس باعث می شود عکس بیش از حد شلوغ به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی هنوز تمرکز اصلی را دارا هستند.

عکاسی

8. برای جلوگیری از گرفتن عکس تار، دوربین را ثابت نگه دارید. عکس های تار یا خارج از فوکوس، منجر به خراب کردن یک تصویر خوب می شوند. دوربین یا تلفن را تا حد امکان ثابت نگه دارید تا اینکه عکس بگیرید. سپس همیشه عکس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی ظاهر شده است.

  • برخی از موارد ممکن است در کانون توجه قرار نگیرد. این امر تا زمانی که مواد غذایی واضح هستند، اشکالی ندارد.
  • به یاد داشته باشید، می توانید به همان اندازه که می خواهید عکس بگیرید، بنابراین سعی کنید تا زمان مناسب گرفتن آن عکس تلاش کنید.

 

9. با نورپردازی و تمهیدات مختلف آزمایش کنید تا عکسی را که دوست دارید به دست آورید. همه عکاسان به شما خواهند گفت که تکرار و تمرین مهم هستند. برای گرفتن عکس موردعلاقه تان شاید ناچار باشید 10 عکس بگیرید. این خوب است و تمام بخش های این روند را شامل می شود. تمام زوایای مختلف و نورپردازی را امتحان کنید تا آنچه را که ترجیح می دهید ببینید.

  • به یاد داشته باشید که ممکن است مواد غذایی مختلف در نورهای مختلف یا از زاویه ای متفاوت بهتر به نظر برسند. هیچ قانون جهانی در این رابطه وجود ندارد.
  • هرچه در عکاسی بهتر شوید، برای گرفتن عکس مورد نظر خود در آینده کمتر عکس  می گیرید.

 

10. اگر می خواهید تغییراتی در عکس دهید، عکس را با فیلتر یا برنامه ویرایش کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از اشتراک عکس، تغییراتی در عکس ایجاد کنید. بسیاری از برنامه ها و نرم افزارها به شما امکان ویرایش عکس ها را می دهند. می توانید روشنایی، رنگ ها، کنتراست و فیلتر را تنظیم کنید تا بهترین تصویر ممکن را داشته باشید. قبل از اشتراک گذاری، تمام گزینه ها را برای بهبود عکس خود امتحان کنید.

  • اگر می خواهید ویرایش های ساده داشته باشید، اینستاگرام چند فیلتر اساسی و گزینه هایی برای ویرایش دارد. برای ویرایش بیشتر و حرفه ای تر، یک نرم افزار ویرایش را امتحان کنید.
  • همچنین می توانید عکس های خود را بدون فیلتر نگه دارید. این یک سبک انتخابی است.

منبع:

wikihow

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی