دانش و فناوری مهارتهاي كامپيوتر و اينترنت

آموزش ارسال فكس از طريق كامپيوتر

در اين مقاله قصد داریم شما را با یک سرویس مناسب برای این منظور آشنا نماییم که کار آزاردهنده برقراری ارتباط با ماشین فکس را انجام داده و از طریق خط تلفن اسناد شما را ارسال می‌کند...
تقویم فارسی اندروید

ارسال و دریافت فکس معمولا از طریق ماشینی انجام می‌شود که صرفا برای این منظور ساخته شده است. اما آیا می دانستید که از طریق ایمیل و یا یک روش آنلاین ایمن‌تر هم می‌توانید فکس ارسال نمایید.بسیاری از کسب‌کارها فکس را روشی ایمن برای انتقال اسناد می‌دانند اما حقیقت آن است که اینگونه نیست و اگر فردی قصد جاسوسی داشته باشد به راحتی می‌تواند همه اسناد فکس شده را رهگیری کند.

در حال حاضر هیچ روش مشخصی برای اتصال مستقیم به یک ماشین فکس از طریق اینترنت وجود ندارد چراکه ماشین فکس تنها به خطوط تلفن متصل است. از این رو، برای ارسال فکس به صورت آنلاین به نوعی درگاه نیاز خواهیم داشت که از طریق اینترنت اسناد را دریافت نموده و آنها را به ماشین فکس منتقل کند. در ادامه قصد داریم شما را با یک سرویس مناسب برای این منظور آشنا نماییم که کار آزاردهنده برقراری ارتباط با ماشین فکس را انجام داده و از طریق خط تلفن اسناد شما را ارسال می‌کند.

 ارسال فكس با كامپيوتر - www.7ganj.ir

ارسال فکس از طریق کامپیوتر

می‌توانید از سرویس‌های ارسال فکس استفاده نمایید که امکان ارسال فکس را برای شما فراهم می‌کند. برای این منظور لازم است که کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد که برای این کار به یک مودم فکس دایال آپ (Dial Up) نیاز خواهید داشت. علاوه بر این به یک خط تلفن هم نیاز دارید یا اینکه بهتر است در زمان ارسال فکس از اطرافیانتان بخواهید که از تلفن استفاده نکنند.

فرایند کار بسیار ساده است. نخست لازم است که سند مورد نظر برای فکس شدن را اسکن نمایید. اگر اسکنر در اختیار ندارید می‌توانید این کار را از طریق تلفن هوشمند خود انجام دهید. اگر سند مورد نظر از قبل در کامپیوتر شما ذخیره شده است که دیگر نیازی به انجام این کار نخواهد بود.
فرض را بر این می‌گذاریم که سند شما اسکن شده است. در حال حاضر اغلب سرویس‌های فکس آنلاین هزینه‌ای را بابت عضویت از کاربران دریافت می‌کنند.
چنانچه گهگاه نیاز دارید که برای مخاطبان خود فکس ارسال نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که از سرویس HelloFax استفاده نمایید. با استفاده از این سرویس می‌توانید به صورت ماهانه 5 فکس را ارسال نمایید. شاید رقم چندان بالایی نباشد اما در کل بیشتر از مجموعه تعداد فکس‌هایی است که یک کاربر معمولی ارسال می‌کند.برای ارسال فکس از طریق این ابزار، تنها کافی است که یک اکانت را در وبسایت آن بسازید و فایل سند مورد نظرتان را در آن آپلود نمایید و سپس شماره فکس مقصد را وارد کنید. کار کردن با این سرویس به سادگی ماشین‌های فکس معمولی است.

 scanner

چنانچه به صورت ماهانه بیشتر از 5 فکس را ارسال می‌کنید توصیه می‌کنیم که سرویس FaxZero را امتحان نمایید. با استفاده از این سرویس می‌توانید به صورت ماهانه 5 فکس سه برگی را ارسال کنید و نیازی هم به ساختن اکانت ندارید. اما نکته منفی در مورد این سرویس آن است که تبلیغات سایت روی کاور همراه فکس نمایش داده می‌شود. برای دریافت فکس هم لازم است که از سرویس‌های پولی استفاده نمایید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی