اخبار داغ

آستارا در آب فرو رفت …

بارش باران که از شامگاه پنجشنبه در مناطق غربی استان گیلان آغاز شده ، موجب آبگرفتگی شدید خیابان های شهر آستارا شد و اندک مسافران تعطیلات عید قربان را غافلگیر کرد...
تقویم فارسی اندروید

بارش باران که از شامگاه پنجشنبه در مناطق غربی استان گیلان آغاز شده ، موجب آبگرفتگی شدید خیابان های شهر آستارا شد و اندک مسافران تعطیلات عید قربان را غافلگیر کرد.

آستارا - باران
در پی بارش شدید باران که هم اکنون نیز ادامه دارد ، معابر داخل شهری آستارا دچار آبگرفتگی شده و جاری شدن آب باران اختلال جدی در تردد شهروندان ایجاد کرد.

بسیاری از مسافران که به بهانه تعطیلات عید قربان به آستارا سفر کرده و در محوطه باز و در کنار خیابان ها و پیاده روها و کمپینگ های شهر آستارا چادر زده بودند ، با جمع کردن چادر به اماکن اقامتی شهرستان پناه برده و یا آستارا را به مقاصد دیگری ترک کردند.

بارش شدید باران همچنین تردد در جاده های منتهی به شهرستان آستارا را نیز مختل کرد به طوری که به علت شدت باران ، برخی از رانندگان با کاهش دید جاده ای ، خودرو خود را در کنار جاده متوقف کرده و پس از آرام شدن شدت بارش به راه خود ادامه می دهند.

با شدت گرفتن بارش باران و کاهش هشت درجه ای دمای هوا طی 24 ساعت گذشته ، اهالی آستارا به استفاده از لباس ضخیم روی آوردند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا ، میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در این شهرستان را 118 میلیمتر اعلام کرد.

فردین فرتوت نیا گفت: این سامانه بارشی که با کاهش محسوس و هشت درجه سانتیگرادی دما همراه بود ، دمای هوا را در آستارا به 14 درجه کاهش داد.

وی رگبار شدید ، رعد و برق ، آبگرفتگی معابر و مواج بودن دریا را از جمله آثار وضعی ورود توده هوای بارش زا به شمال کشور ذکر کرد.

وی افزود: این سامانه بارشی با همین شدت تا بعد از ظهر فردا نیز در منطقه فعال خواهد بود و روز یکشنبه هوا نیمه ابری و ابری و همراه با بارش خفیف خواهد بود.

وی میزان کنونی دمای هوا در شهر آستارا را 14 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت را 95 درصد اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش یک هزار و 200 میلیمتری سالانه جزو پربارانترین مناطق ایران محسوب می شود.

آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال استان گیلان در همجواری جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: ایرنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی