اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

آب شرب مازندران حاوی سموم کشاورزی است يا خير؟

مدیر کنترل کیفیت آب و بهداشت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: انجام آزمون‌های مربوط به وجود سموم پرمصرف کشاورزان در آب شرب مازندران در حال انجام است...
تقویم فارسی اندروید

مدیر کنترل کیفیت آب و بهداشت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: انجام آزمون‌های مربوط به وجود سموم پرمصرف کشاورزان در آب شرب مازندران در حال انجام است.

آب شرب

علی موذی توضیح داد: منابع تولید آب در شهرهای مازندران از طریق چشمه‌ها و یا چاه‌های آب زیرزمینی بسیار عمیق تامین می‌شود. آبهای وارد شده به مخازن زمینی پس از ته نشین اولیه و گندزدایی توسط سیستم پمپاژ وارد شبکه آبرسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر لوله‌های پلی اتیلن که دارای تاثیرات منفی کمتری بر روی آب شرب است جایگزین سیستم‌های شبکه‌های آبرسانی فلزی شده است.

موذی به انجام آزمایشات بر روی کیفیت منابع آبی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه اشاره کرد و افزود: بعد از انجام آزمون‌ها بر روی منابع تامین آب و مخازن، آزمایشات کیفیت آب بر روی شبکه آب شرب انجام می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت آب و بهداشت آبفای شهری مازندران تصریح کرد: اکثر مردم از مشاهد زنگ زدگی در آب گلایه دارند که این امر در خانه‌های قدیمی و برخی منازل ساخت جدید مشاهده می‌شود. این امر به دلیل استفاده از لوله‌های فلزی در سیستم شبکه داخلی است. همچنین به دلیل استفاده کم در برخی از اوقات شبانه روز، آب در لوله ها جریان ندارد که سبب اکسید شدن فلز می‌شود و به مرور زمان موجب زنگ زدگی آب می‌شود.

موذی با بیان اینکه آزمون کلر سنجی، میکروبی، فیزیکی و شیمیایی براساس تعداد جمعیت شهر و آزمون فلزات سنگین هر ۲ سال یکبار بر روی کیفیت آب شرب انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته تمامی منابع آب شرب شهری مازندران مورد سنجش قرار گرفته و هیچگونه مشکلی از لحاظ وجود فلزات سنگین بیش از حد استاندارد مشاهده نشده است.

مدیر کنترل کیفیت آب و بهداشت آبفای شهری مازندران افزود: سال گذشته طبق آزمون صورت گرفته مشاهده شده که آب شرب شهری استان از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده است.

موذی درباره گلایه شهروندان مازندرانی از وجود رسوبات در آب شرب منازل، اظهار کرد: برای رفع این مشکل شهروندان، شستشو و تخلیه رسوبات شبکه‌های آبرسانی خطوط انتقال را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا سعی کنیم رسوبات لوله‌ها را خارج کنیم.

مدیر کنترل کیفیت آب و بهداشت آبفار شهری مازندران، شستشوی سالیانه مخزن آب شرب را از دیگر اقدامات آبفای شهری، اعلام و تصریح کرد: صد درصد مخازن استان را در سال، یکبار شستشو می‌دهیم. همچنین خروج رسوبات آن را در دستور کار خود داریم.

وی یادآور شد: کیفیت آب شرب استان هیچگونه مشکلی ندارد و هیچ لزومی وجود ندارد که شهروندان از دستگاه تصفیه آب در منازل خود استفاده کنند.

موذی تصریح کرد: رسوبات برجای مانده از جوشاندن آب در ته ظرف، کلسیم و منیزیم است که ما این عنصرها را به صورت‌های مختلف از طریق مواد غذایی تامین می‌کنیم. نه تنها سختی آب مضرر نیست بلکه مفید هم است.

وی با بیان اینکه تشکیل سنگ‌های کلیه را به سختی آب نسبت داده‌اند، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته هیچگونه رابطه منطقی بین تشکیل سنگ کلیه و رسوبات و سختی آب مشاهده نشده است.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی