دانلود فيلم و انيميشن دنياي فيلم و سينما

معرفی 40 فیلم از بهترین فیلم های ترسناک

تقویم فارسی اندروید

معرفی 40 فیلم از بهترین فیلم های ترسناک، برای علاقه مندان به ژانر ترسناک و دلهره اور. امیدواریم از دیدن این فیلم ها لذت ببرید.

1. کینه The Grudge

فیلم کینه مجموعه فیلمی ترسناک است که نسخه ی اول ان در سال 2004 ، نسخه ی دوم در سال 2006 به کارگردانی تاکاشی شیمیزو و نسخه ی سوم ان در سال 2009 به کارگردانی توبی ویلکینز منتشر شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و ژاپن و در ژانر وحشت و هیجان انگیز می‌باشد.

شرح داستان :

کینه شرح نفرینی است که به وجود آمدن آن به دو صورت اتفاق می‌افتد. نخست هنگامی که فردی با خشم شدید یا با غصهٔ فراوان می‌میرد و دوم افرادی که با این قدرت ماوراالطبیعهٔ کُشنده مواجه می‌شوند می‌میرند و خود به شکل همین نفرین دوباره متولد می‌شوند، از یک قربانی به قربانی دیگر و به این گونه زنجیرهٔ وار  ادامه می‌یابد.

 کینه The Grudge
کینه The Grudge

2. کینه The Grudge 2020

فیلم The Grudge 2020 جدید ترین اثر از سری فیلم های ترسناک کینه است که توسط نیکولاس پسی کارگردانی شده است و محصولی از سونی پیکچرز است که در سال 2020 اکران شد. نویسنده این قسمت اما یک نویسنده ژاپنی است. Demián Bichir و Andrea Riseborough بازیگران اصلی این فیلم هستند.

شرح داستان:

در خلاصه داستان قسمت چهارم کینه، مادری به همراه پسرش در در خانه ای اطراف شهر ساکن می شوند و بعد از مدتی متوجه می شوند که خانه توسط ارواح شیطانی تسخیر شده است و کسانی که ساکن این خانه می شوند رو مورد هجوم قرار می دهند و به قتل می رسانند و مادر تلاش می کند راهی برای نجات خود و فرزندش پیدا کند.

 کینه The Grudge 2020
کینه The Grudge 2020

3. آن it

4. انابل Annabelle

آنابل  یک مجموعه فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی است که نسخه ی اول ان در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی جان آر. لئونتی نسخه ی دوم ان در سال 2017 به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ و نسخه س سوم ان در سال 2019 به کارگردانی گری دابرمن اکران شد.

شرح داستان:

پس از کشته شدن آنابل هیگینز در همسایگی آپارتمان یک زوج جوان به نام میا و جان، روح سرگردان آنابل در صدد به سرقت بردن روح «لیا» دختر آن زوج است و برای انجام نقشهٔ شیطانی خود از یک عروسک استفاده می‌کند و در پی آن ماجراهایی رخ می‌دهند که…

انابل Annabelle
انابل Annabelle

5. ماما mama

ماما یک فیلم فراطبیعی درام ترسناک کانادایی به کارگردانی و نویسندگی اندی موشیاتی است که براساس یک فیلم کوتاه آرژانتینی با عنوان «Mamá» در سال ۲۰۰۸، اثر موشیاتی ساخته شده‌است.

شرح داستان:

در ابتدای فیلم ما با شخصیتی به نام جفری ( نیکلاس کاستر ) مواجه می شویم که به مرز جنون رسیده و همسرش را به قتل می رساند. وی سپس دو دخترش ویکتوریا (مگان چارپنتیر ) و لیلی ( ایزابل نلیسه ) را ربوده و به سمت کلبه ای متروکه می رود. به نظر می رسد که جفری قصد دارد دخترانش را نیز به قتل برساند اما اتفاقی ناشناخته مانع از وقوع چنین جنابتی می شود. حالا 5 سال از آن دوران گذشته …

ماما mama
ماما mama

6.  کریستین Christine

کریستین فیلمی در ژانر ترسناک، معمایی و مهیج به کارگردانی جان کارپنتر است که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. یکی از فیلم‌های ترسناک مبتنی بر ماشین‌های کلاسیک، یعنی کریستین، امروز هم به همان اندازه ترسناک است که در سال ۱۹۸۳ برای اولین بار پخش شد. با کارگردانی جان کارپنتر و اقتباس از رمان استفان کینگ، کریستین خودرویی با طعم و مزه خشونت و انتقام است.

شرح داستان:

این نقش را خودروی زیبای پلیموث خشم ۱۹۵۸ که تخریب‌ناپذیر است بازی می‌کند. هربار که در فیلم آسیبی به او می‌رسد، تمامی فرورفتگی‌ها و خراش‌ها خود را ترمیم می‌کند. این زیبای انتقام‌جو یک شیطان در لباس مبدل است.

کریستین Christine
کریستین Christine

7. غبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary

غبرستان حیوانات خانگی‏ یک فیلم آمریکایی در ژانر فراطبیعی ترسناک بر پایه رمانی به همین نام و به قلم استیون کینگ است که سابقاً فیلمی در سال ۱۹۸۹ از آن نیز اقتباس شده بود. این فیلم به نویسندگی جف بولر و کارگردانی کوین کولش و دنیس ویدمایر است و از بازیگران آن می‌توان به جیسون کلارک، ایمی سایمتز و جان لیسگو اشاره کرد. نخستین نمایش غبرستان حیوانات خانگی در ۱۶ مارس ۲۰۱۹، و در جشنواره جنوب از جنوب غربی بود و سپس در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ در ایالات متحده اکران شد.

شرح داستان:

دکتر لوئیس کرید به اتفاق همسرش ریچل و فرزندنشان تصمیم می گیرند زندگی شان در شهر بوستون را ترک کرده و برای زندگی به حومه شهر بروند تا بتوانند زندگی آرام تری را پشت سر بگذارند. اما خانه جدید آنها در مجاورت قبرستان حیواناتی است که مسبب اتفاقات غیر منتظره ای برای این خانواده می شود.

غبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary
غبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary

8. حلقه The Ring

حلقه یک فیلم ترسناک روان‌شناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۲، به کارگردانی گور وربینسکی است که بازیگرانی همچون نائومی واتس، مارتین هندرسون و برایان کاکس در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم نسخه بازخلق‌شده فیلم ترسناک ژاپنی حلقه محصول سال ۱۹۹۸ است، که خود آن نیز برگرفته از رمان نویسنده ژاپنی کوجی سوزوکی به نام حلقه به‌شمار می‌رود.

شرح داستان:

داستان دربارهٔ یک فیلم ویدئویی است که محتوای آن یک سری عکس مبهم و تکه فیلم‌های آزاردهنده‌ای است. بعد از تماشای فیلم، تلفنی به بیننده می‌شود که در آن صدای دختری به بیننده می‌گوید: هفت روز دیگر خواهد مرد. دو دنباله بر این فیلم با عنوان‌های حلقه دو، در سال ۲۰۰۵ و حلقه‌ها در سال ۲۰۱۷ ساخته شده‌است.

حلقه The Ring
حلقه The Ring

9. جنگیر The Exorcist

جن گیر یک فیلم آمریکایی محصول سال ۱۹۷۳ در ژانر فراطبیعی ترسناک به کارگردانی ویلیام فریدکین است که بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی ساخته‌شده‌است. جن‌گیر یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود.

شرح داستان:

ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می‌گذرد. کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند.

جنگیر The Exorcist
جنگیر The Exorcist

10. کنسانتین Constantine

کنستانتین یک فیلم آمریکایی به سبک فراطبیعی و ترسناک محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی فرانسیس لارنس در اولین تجربهٔ کارگردانی وی است. بازیگرانی همچون کیانو ریوز در نقش جان کنستانتین، ریچل وایس، شایا لباف، تیلدا سوینتن، پروییت تیلور وینس و جایمن هانسو در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.این فیلم بر اساس مجموعه کمیک Hellblazer از انتشارات DC Comics ساخته شده‌است.

شرح داستان:

«جان کنستانین» به خاطر ارتباطش با موجودات ماورای طبیعی شهرت دارد. او به خاطر خودکشی یک بار به جهنم رفته است، اما دوباره به زندگی بازگشته تا شاید با انجام اعمال خوب، جایی در بهشت برایش پیدا شود. بعد از داخل شدن در یک سری از ماجراها، او در میابد که شیاطین قصد دارند با شکستن محدودیت‌ها به دنیایی انسان‌ها وارد شوند و او پا در راهی می گذارد که نهایتا به نبرد مستقیم با شیطان منتهی می شود.

 

کنسانتین Constantine
کنسانتین Constantine

11. دیگران The Others 2001

دیگران فیلمی گوتیک ترسناک آمریکایی-اسپانیایی محصول سال ۲۰۰۱، به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار با بازی نیکول کیدمن است. این فیلم ۸ جایزهٔ گویا، که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می‌شود، برده‌است.

شرح داستان:

دیگران فیلمی گوتیک ترسناک به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار با بازی نیکول کیدمن است. این فیلم ۸ جایزهٔ گویا، که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می‌شود، برده‌است. گریس استورات (نیکول کیدمن) یک مادر کاتولیک است که به همراه دو فرزندش که به نور خورشید حساسیت دارند، در خانه‌ای تاریک زندگی می کند. با جریاناتی که برایش اتفاق می افتد، کم کم باور می کند که خانواده‌اش نفرین شده‌اند.

دیگران The Others 2001
دیگران The Others 2001

12. یک مکان ساکت A Quiet Place

یک مکان ساکت یک مجموعه فیلم در ژانر درام هیجان‌انگیز و ترسناک است که نسخه ی اول ان در سال 2018 و 2020نسخه ی دوم ان در سال 2020 به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی اکران شد.

شرح داستان:

داستان فیلم در آینده رخ می‌دهد و دورانی را به تصویر می‌کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی شان شود.

یک مکان ساکت A Quiet Place
یک مکان ساکت A Quiet Place

13. بیگانه Alien

بیگانه فیلمی علمی–تخیلی ترسناک به نویسندگی دان اوبانون و کارگردانی ریدلی اسکات، محصول سال ۱۹۷۹ است که اولین فیلم از مجموعه فیلم بیگانه است.

شرح داستان:

یک سفینهٔ فضایی تجاری به نام «نوسترومو» (Nostromo) حامل هفت سرنشین، در راه بازگشت به زمین، با پیام کمک از سوی سیاره‌ای در مسیرش مواجه می‌شود. هوش مصنوعی کنترل‌کنندهٔ سفینه افراد را از حالت انجماد خارج می‌کند تا به این پیغام پاسخ داده شود. افراد داخل سفینه در ابتدا تصور می‌کنند که به مقصد یعنی زمین رسیده‌اند، اما پس از بررسی متوجه می‌شوند که هنوز در نیمه راه قرار دارند و باید بر روی سیاره ی ناشناخته ای قدم بگذارند و …

  1. Alien 1979
  2. Aliens 1986
  3. Alien3 1992
  4. Alien: Resurrection 1997
  5. AVP: Alien vs. Predator 2004
  6. Aliens vs. Predator: Requiem 2007
  7. Prometheus 2012
  8. Alien: Covenant 2017
بیگانه Alien
بیگانه Alien

14. پسر the boy

پسر یک مجموعه فیلم آمریکایی ترسناک روانشناسی به کارگردانی ویلیام برنت بل است که نسخه ی اول ان در سال 2016 و نسخه ی دوم ان در سال 2020 اکران شده است.

شرح داستان:

یک پرستار از کودک امریکایی که در یک خانواده انگلیسی زندگی می کند مراقبت می کند اما متوجه میشود این کودک یک عروسک است و جان دارد …

پسر the boy
پسر the boy

15. قطار بوسان Train to Busan

قطار بوسان یک فیلم مهیج و ترسناک به کارگردانی یان سنگ-هو است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

شرح داستان:

زمانی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره‌ جنوبی شیوع پیدا می‌کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می‌کنند. انها تلاش کنند که زنده بمانند و به بوسان که پاک سازی شده برسند.

قطار بوسان Train to Busan
قطار بوسان Train to Busan

16. توطئه‌آمیز Insidious

توطئه‌ آمیز یک مجموعه فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی به کارگردانی است که نسخه ی اول ان در سال 2011 و نسخه ی دوم ان در سال 2013 به کارگردانی جیمز وان و نسخه ی سوم ان در سال 2015 به کارگردانی لی ونل و نسخه ی چهارم ان در سال 2018 به کارگردانی ادام رابیتل اکران شد.

  1.  Insidious
  2. Insidious: Chapter 2
  3. 3 Insidious
  4. Insidious : The Last Key

شرح داستان:

خانواده ای به همراه یک بچه به خانه ای نقل مکان می کنند که اشباحی شیطانی در آن وجود دارد. طولی نمی کشد که پسر خانواده توسط آن ها تسخیر می شود…

 توطئه‌آمیز Insidious
توطئه‌آمیز Insidious

17. حیات life

حیات یک فیلم علمی–تخیلی مهیج و ترسناک آمریکایی به کارگردانی دنیل اسپینوزا و نویسندگی رت ریس و پال ورنیک است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جیک جیلنهال، ربکا فرگوسن و رایان رینولدز اشاره کرد.

شرح داستان:

فیلم حیات داستان زندگی 6 محقق از ایستگاه فضایی بین المللی را روایت می کند که به فرماندهی جان مک کی (جک جلینهال) درباره بررسی نشانه های حیات در سیاره ها از جمله مریخ، تحقیق و مطالعه می کنند. آن ها طی این تحقیقات موجودی را پیدا میکنند که …

حیات life
حیات life

18.  بابا یاگا Baba Yaga: Terror of the Dark Forest

فیلم بابا یاگا محصول کشور روسیه و در ژانر ترسناک  به کارگردانی Svyatoslav Podgaevskiy  و محصول سال 2020 است.

شرح داستان:

فیلم بابا یاگا درباره خانواده ای است که به یک آپارتمان جدید در حومه شهر نقل مکان می کنند و پرستار بچه ای برای دختر نوزادشان استخدام می کنند. پسر بزرگتر، ایگور، در مورد رفتار ترسناک پرستار با خانواده زن صحبت می کند، اما والدینش او را باور نمی کنند. دوربین های نظارتی توسط پدر خانواده نصب می شود و نشان میدهد که همه چیز رو به راه است. روزی ایگور، هنگامی که به خانه باز می گردد، اثری از پرستار بچه و خواهر کوچکش نمی یابد و پدر و مادرش حتی به یاد نمی آورند که آنها یک دختر دارند. ایگور به جستجو می پردازد و متوجه می شود که …

Baba Yaga: Terror of the Dark Forest
Baba Yaga: Terror of the Dark Forest

19. تنها alone

فیلم تنها محصول کشور آمریکا و در ژانر هیجان انگیز و ترسناک به کارگردانی جان هیامز محصول سال 2020 است. در فیلم تنها بازیگرانی چون Anthony Heald، Jonathan Rosenthal، Jules Willcox، Marc Menchaca، و… به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم تنها برنده ی 3 جایزه در جشنواره فیلم ماموث برای رشته های بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن شده است.

شرح داستان:

فیلم تنها (Alone) داستان زن بیوه ی تنهایی را روایت میکند که طعمه یک قاتل بی رحم میشود. او برای فرار از دست این قاتل به جنگل پناه می برد اما حال باید به تنهایی برای حفظ جانش هم با جنگل مهیب و هم با آن قاتل جانی بجنگد.

تنها alone
تنها alone

20. جعبه پرنده bird box

فیلم سینمایی قفس پرنده یا جعبه پرنده فیلمی دلهره آور ، ترسناک و پسارستاخیزی به کارگردانی سوزان بیر محصول سال ۲۰۱۸ کشور ایالات متحده و برگرفته از رمانی با همین نام اثر جاش مالرمن است.

شرح داستان:

فیلم داستان آخر زمانی را تعریف می کند که توسط کشور روسیه ویروسی به سراسر جهان ارسال شده است و هر کس به بیرون از محل زندگی خود نگاه کند به ویروس مبتلا می شود و بلافاصله شروع به خودکشی می کند و …

جعبه پرنده bird box
جعبه پرنده bird box

21. احضار The Conjuring

احضار یا تسخیر یک مجموعه فیلم در ژانر فراطبیعی ترسناک است که نسخه ی اول ان در سال ۲۰۱۴ و نسخه دوم ان در سال 2016 به کارگردانی جیمز وان اکران شد. نسخه ی سوم ان با نام شیطان مرا وادار کرد محصول سال 2020 به کارگردانی مایکل چاوز است که به تعویق افتاده است و گمان میشود در 2021 اکران شود.

شرح داستان:

در سال 1971، کرولین و راجر به همراه خانواده شان به خانه ای متروکه نقل مکان می کنند و طولی نمی کشد که اتفاقاتی عجیبی رخ می دهد. این خانواده درمانده با محققان حوادث ماوراالطبیعه، اد وارن و لورین وارن تماس می گیرند تا خانه را بازرسی کنند. آنها متوجه می شوند که کل منطقه با نیرویی شیطانی احاطه شده و …

احضار The Conjuring
احضار The Conjuring

22. اسپوتنیک Sputnik

فیلم اسپوتنیک، فیلمی درام، ترسناک، علمی تخیلی و مهیج محصول سال ۲۰۲۰ کشور روسیه به کارگردانی ایگور ابرامنکو است و نویسندگی آن برعهده اولگ مالوویچکو و آندری زولوتالو بوده و بازیگرانی چون اوکسانا آکینشینا، فدور بوندارچوک، پیوتر فیودوروف، آنتوت واسیلو، آلکسی دمیدوف، آنا نازارووا، الکساندر ماروشو و آلبرکت زاندر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شرح داستان:

داستان فیلم در مورد تنها بازمانده از حادثه‌ای مرموز در یک سفینه فضایی، به خانه باز می‌گردد. اما او تنها نیست و موجودی خطرناک در بدن او پنهان شده…

اسپوتنیک Sputnik
اسپوتنیک Sputnik

23. بلبل Bulbbul

فیلم بلبل، فیلمی درام، ترسناک و رازآلود محصول سال ۲۰۲۰ کشور هند به کارگردانی و نویسندگی آنویتا دات است و بازیگرانی چون ترپنی دیمری، آویناش تیواری، پائولی دام، راهول بس، پارامباتا چاتوپادیایی، روچی ماهاجان، وارون بودادو و ویرا کاپور در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شرح داستان:

داستان فیلم در مورد فردی است که پس از سال‌ها به خانه‌اش بازمی‌گردد و می‌بیند که فرزند برادرش بزرگ شده و تنها مانده است. سپس متوجه می‌شود قتل‌های اسرارآمیزی در روستای زادگاهش رخ داده و…

بلبل Bulbbul
بلبل Bulbbul

24. کلبه The Lodge

کلبه، فیلمی درام، ترسناک و مهیج، محصول سال ۲۰۱۹ کشورهای آمریکا، بریتانیا و کانادا به کارگردانی سورین فیالا و ورونیکا فرانز است و نویسندگی آن برعهده سرجیو کاسی و ورونیکا فرانز بوده و بازیگرانی چون رایلی کیو، جیدن مارتل، لیا مک هیو، ریچارد آرمیتاژ، آلیشیا سیلورستون، کیتلین ولز، دنی کیو و لولا راید در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم کلبه مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفته و نامزد دریافت جوایز متعددی شده‌است.

شرح داستان:

اعضای یک خانواده که برای تعطیلات به کلبه‌ای دورافتاده رفته‌اند، با بارش سنگین برف و قطع برق روبرو می‌شوند. وقوع اتفاقاتی رازآلود موجب وحشت آنها می‌شود و…

کلبه The Lodge
کلبه The Lodge

25. پلتفرم The Platform

پلتفرم، فیلمی ترسناک، علمی تخیلی و مهیج، محصول سال ۲۰۱۹ کشور اسپانیا به کارگردانی گالدر گازتلو-اوروتیا است. بازیگرانی چون ایوان ماساگو، زوریون اگیلور، آنتونیا سن خوان، امیلیو بواله، الکساندرا ماسانگکای، زیهارا لانا، ماریو پاردو و الگیس آرلاسکاس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورد که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت یک جایزه در جشنواره حلقه نویسندگان سینمای اسپانیا ۲۰۲۰ اشاره کرد.

شرح داستان:

در زندانی بزرگ که در هر طبقه آن یک سلول وجود دارد و در هر سلول آن، دو نفر محبوس شده‌‎اند، روزانه به مدت دو دقیقه، مواد غذایی محدود در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد. این در حالی است که هر ماه، زندانیان بر حسب تصادف، به یک طبقه جدید انتقال می‌‎یابند و…

پلتفرم The Platform
پلتفرم The Platform

26. جنگ جهانی زد World War Z

جنگ جهانی زد فیلمی اکشن، ماجراجویی، ترسناک است که بر مبنای رمان پرفروش _جنگ جهانی زد: تاریخ شفاهی جنگ زامبی- نوشته مکس بروکس ساخته شده است . جنگ جهانی زد در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی مارک فورستر اکران شد.

شرح داستان:

گری لین مامور سابق سازمان ملل در کنار خانواده اش در آرامش زندگی می کند. ناگهان دنیا با ویروس مرموز و مهلکی که انسان ها را به زامبی های وحشی تبدیل می کند، درگیر می شود. بعد از اینکه لین و خانواده اش به سختی از هرج و مرج فرار می کنند، از او درخواست می شود برای تحقیق درباره این بیماری به ماموریتی برود که…

جنگ جهانی زد World War Z
جنگ جهانی زد World War Z

27. دهکده‌ ای در جنگل The Village in the Woods

دهکده‌ ای در جنگل فیلمی ترسناک، رازآلود و مهیج، محصول سال ۲۰۱۹ کشور بریتانیا به کارگردانی رین مک‌کورمک است. بازیگرانی چون ریچارد هپ، تریز بردلی، بت پارک، رابرت ورنون، ربکا جانسون، سیدنی کین، تیموتی هارکر و فیل مارتین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شرح داستان:

در دهکده‌ ای دورافتاده و اسرارآمیز، مردمی زندگی می‌کنند که رازی سر به مهر را پنهان نگه داشته‌اند. سرنوشت اهالی این دهکده با به دام انداختن افرادی گره خورده‌است که از رازشان اطلاعی ندارند و…

دهکده‌ ای در جنگل The Village in the Woods
دهکده‌ ای در جنگل The Village in the Woods

28. آینه ها Mirrors

آینه‌ ها فیلمی ترسناک و رازآلود، محصول سال ۲۰۰۸ کشورهای آمریکا، رومانی و آلمان به کارگردانی الکساندر آژا است. بازیگرانی چون کامرون بویس، کیفر ساترلند، پائولا پاتون، ایمی اسمارت، اریکا گلاک و مری بث پیل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم آینه‌ ها که محصول مشترک کمپانی‌های ریجنسی اینترپرایزز و نیو ریجنسی پیکچرز به حساب می‌آید، با بودجه ۳۵ میلیون دلاری ساخته ‌شده و در گیشه سینماهای سرتاسر جهان به‌ فروش ۷۷.۵ میلیون دلاری رسیده‌است.

شرح داستان:

مردی به نام بن کارسون که قبلاً به عنوان کارآگاه پلیس انجام وظیفه می‌کرده، با نیروهایی اهریمنی مواجه می‌شود که از آینه‌ها به عنوان دروازه‌ای برای ورود به خانه او استفاده می‌کنند و…

آینه ها Mirrors
آینه ها Mirrors

29. نفرین لیورونا The Curse of La Llorona

نفرین لیورونا فیلمی ترسناک، رازآلود و مهیج، محصول سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا به کارگردانی مایکل چاوز است. بازیگرانی چون لیندا کاردلیانی، پاتریشیا ولاسکوئز، ماریسول رامیرز، شان پاتریک توماس، رومن کریستو، تونی آمندولا، آیرین کنگ و جان مارشال جونز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم که براساس افسانه مکزیکی زن گریان ساخته شده و ششمین قسمت از فرنچایز سینمایی احضار محسوب می‌شود، در جشنواره‌های مختلف نامزد دریافت جوایز متعددی شده که از میان آنها می‌توان به نامزدی کسب یک جایزه در جشنواره آثار سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی ۲۰۱۹ اشاره کرد.

شرح داستان:

پس از آنکه یک مددکار اجتماعی و فرزندان کم سن و سالش، هشدارهای یک مادر پریشان‌حال را نادیده می‌گیرند، ناخواسته به درون یک قلمرو اهریمنی راه پیدا می‌کنند و…

نفرین لیورونا The Curse of La Llorona
نفرین لیورونا The Curse of La Llorona

30. شیون The Wailing

«شیون» فیلمی ترسناک و رازآلود محصول سال ۲۰۱۶ به کارگردانی هانگ جین نا است. اکران این فیلم در کره‌جنوبی تحسین منتقدین را به دنبال داشت و رقم فروش پنجاه و یک میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم با دوبله اختصاصی نماوا و زیرنویس انگلیسی در اختیار شما قرار گرفته است.

شرح داستان:

پس از ورود یک غریبه به روستایی کوچک، بیماری مرگبار و ناشناخته‌ای در میان اهالی روستا شیوع پیدا می‌کند. در پی این ماجرا، یک مامور پلیس برای نجات جان دختر خود تصمیم می‌گیرد راه‌حلی بیابد، اما …

شیون The Wailing
شیون The Wailing

31. درخشش the shining

درخشش فیلمی درام و ترسناک محصول سال ۱۹۸۰ آمریکا به کارگردانی استنلی کوبریک است. بازیگرانی چون جک نیکولسون، شلی دوال، دنی لوید، اسکتمن کراثرز، جو ترکل و فیلیپ استون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم درخشش بر پایه رمانی با همین نام اثر استفین کینگ ساخته شده‌است. از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما یاد می‌شود. این فیلم با زبان اصلی همراه با زیرنویس فارسی و انگلیسی در اختیار شما قرار گرفته‌است.

شرح داستان:

اعضای یک خانواده تصمیم می‌گیرند تا برای گذراندن تعطیلات زمستانی، به مسافرت رفته و در یک هتل دورافتاده اقامت کنند. اندکی بعد، ساکنین هتل متوجه حضور ارواح شیطانی می‌شوند و…

درخشش the shining
درخشش the shining

32. فانوس دریایی The Lighthouse

فانوس دریایی فیلمی درام، فانتزی و ترسناک، محصول سال ۲۰۱۹ کشورهای آمریکا و کانادا به کارگردانی رابرت اگرز است. بازیگرانی چون ویلم دفو، رابرت پتینسون و والریا کارامان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم فانوس دریایی نخستین بار در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و سپس در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ به صورت محدود در تعدادی از سینماهای آمریکا اکران شد و از نظر تکنیک فیلمبرداری و طراحی تولید، فیلمنامه، عملکرد بازیگران و کارگردانی، مورد ستایش طیف گسترده‌ای از منتقدان قرار گرفت.

این فیلم در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت دو جایزه در جشنواره آثار برگزیده منتقدان فیلم ۲۰۲۰ و کسب یک جایزه در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ اشاره کرد.

شرح داستان:

در اواخر قرن نوزدهم میلادی، مردی به نام افریم وینسلو با یک قایق به جزیره‌ای دورافتاده اعزام می‌شود تا به مدت چهار هفته، تحت نظارت مردی پا به سن گذاشته، به عنوان نگهبان فانوس دریایی‌ در آنجا خدمت کند. دیری نمی‌گذرد که افریم در عالم خیال، اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند و…

فانوس دریایی The Lighthouse
فانوس دریایی The Lighthouse

33. کورولاین Coraline

کورلاین یک فیلم ترسناک خیال‌پردازی تاریک از نوع انیمیشن استاپ‌موشن است که اکتبر ۲۰۰۹ منتشر شد. هنری سیلیک کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آن بود. کورالاین بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ نیل گیمن ساخته‌شد. این فیلم با نقدهای مثبتی روبرو شد و ۱۲۴ میلیون دلار در جهان فروش کرد.

شرح داستان:

یک دختر ۱۱ ساله ماجراجو، دنیای دیگری را کشف می‌کند که نسخه ایده‌آل دنیای خسته‌کننده‌ی اوست، اما اسرار شیطانی پنهانی در آن نهفته است و …

کورولاین Coraline
کورولاین Coraline

34. تماس call

فیلم تماس فیلمی در ژانر هیجان انگیز ، ترسناک ، راز آلود است که به کارگردانی و نویسندگی چونگ هیون لی محصول سال ۲۰۲۰ کره جنوبی است. در فیلم تماس بازیگرانی چون Dong-hwi Lee، El Lee، Jong-seo Jun، Oh Jeong-Se، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

شرح داستان:

سو یون و یون سوک به طور اتفاقی از طریق یک تماس توسط تلفنی قدیمی با یکدیگر آشنا میشوند. سو یون متوجه میشود که یون سوک نیز در همین خانه زندگی میکند اما 20 سال زمانی از هم فاصله دارند. مدتی بعد این دو تصمیم میگیرند انتخابی کوچک انجام دهند که در نتیجه آن زندگی آنها تغییر میکند.

تماس call
تماس call

35. زنگ مرگ Death Bell

فیلم زنگ مرگ یک فیلم رازالود و ترسناک به کارگردانی یون هونگ سونگ محصول سال 2008 است.

شرح داستان:

داستان در یک دبیرستان رخ می‌دهد، وقتی کلاس‌های جدید شروع می‌شوند، از همان روز اول از تعداد نفرات کم می‌شود و سپس برای هر کدام اتفاقاتی رخ می‌دهد که در آن قاتل از طریق مطرح کردن یک سوال دیگر شاگردان کلاس را مجبور به نجات شاگرد گم شده می‌کند و…

زنگ مرگ Death Bell
زنگ مرگ Death Bell

36. من یک افسانه هستم i am legend

من افسانه هستم فیلمی مهیج و ترسناک به کارگردانی فرانسیس لارنس است که محصول سال ۲۰۰۷ کشور ایالات متحده است. این فیلم سومین اقتباس سینمایی رمان سال ۱۹۵۴ ریچارد ماتیسون پس از فیلم‌های آخرین انسان روی زمین (۱۹۶۴) و مرد امگا (۱۹۷۱) است.

شرح داستان:

در سال ۲۰۱۰ در آمریکا ویروسی پخش شده‌است (از سال ۲۰۰۹) که انسان‌ها را از حالت نرمال خود خارج شده و تبدیل به زامبی شده اند و انسانیت خود را از دست داده‌اند. از خصوصیات این موجودات این است که نمی‌توانند در روشنایی زنده بمانند. در نتیجه شب‌ها بیرون می‌آیند و دست به تخریب شهر می‌زنند. تنها یک نفر در این شهر سالم است. دکتر رابرت نویل کسی است که هنوز انسان مانده‌است و در تلاش است تا …

من یک افسانه هستم i am legend
من یک افسانه هستم i am legend

37. اره SAW

اره فیلمی مستقل در سبک وحشت روان‌شناختی محصول سال ۲۰۰۴ کشور آمریکاست. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم اره است که توسط جیمز وان، بر اساس داستانی از لی ونل و خودِ وان کارگردانی شد. این فیلم تنها ۱۸ روز به نمایش درآمد. پس از موفقیت این فیلم، قسمت‌های دوم تا هفتم در ادامهٔ آن ساخته شد.

شرح داستان:

دو مرد، درحالی‌که خود را بسته‌شده با زنجیر می‌یابند، در اتاقی متروک در دو طرف یک جنازه بیدار می‌شوند. در جیب هریک از آن‌ها دستگاهی گذاشته شده که پیامی از فردی ناشناس را که نقاب زده، و بعدها معلوم می‌شود که همان «قاتلِ اره‌ای» است، پخش می‌کند. در این پیام، این مرد به آن‌ها اطلاع می‌دهد که درگیر یک نوع «بازی اجباری» هستند.

اره SAW
اره SAW

38. فعالیت فراطبیعی Paranormal Activity

فعالیت فراطبیعی فیلمی در ژانر تصاویر پیداشده و فراطبیعی ترسناک به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ اورن پلی و محصول سال ۲۰۰۷ آمریکا است که اولین قسمت از مجموعه فعالیت فراطبیعی میباشد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم‌های ترسناک اسکریمفست آمریکا در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد و در ۱۸ ژانویهٔ ۲۰۰۸ در جشنوارهٔ فیلم اسلَم‌دَنس ارائه شد. این فیلم به‌صورت اکران محدود نیز در چندین شهر آمریکا در ۹ اکتبر ۲۰۰۹ منتشر شد، و در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۹ در سرتاسر کشور اکران شد.

شرح داستان:

یک زوج جوان از طبقهٔ متوسط به خانه‌ای در حومهٔ شهر نقل‌مکان می‌کنند، اما حضور نیرویی در نیمه‌های شب، که ممکن است شیطانی باشد، آرامششان را برهم می‌زند. هرچه می‌گذرد، فعالیت‌های مرموز این نیرو بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌ویژه وقت‌هایی که زوج جوان در خوابند. کیتی و دوست‌پسرش، میکا، سه سال است با هم زندگی می‌کنند که ناگهان درمی‌یابند وقتی خوابند، نیرویی آن‌ها را تسخیر می‌کند.

فعالیت فراطبیعی Paranormal Activity
فعالیت فراطبیعی Paranormal Activity

39. آرئی‌سی REC

ار ئی سی فیلمی اسپانیایی در سبک ترسناک به کارگردانی و نویسندگی ژاومه بالاگرو و پاکو پلاسا است که نسخه ی اول ان در سال ۲۰۰۷ و نسخه ی دوم ان در سال 2009  نسخه ی سوم ان در سال 2012 و نسخه ی چهارم ان در سال 2014 منتشر شد.

شرح داستان:

نقش اول فیلم که یک گزارشگر تلویزیونی است، به همراه همکار خود (یک فیلمبردار) جهت گرفتن گزارشی به یک ایستگاه آتش‌نشانی می‌روند. گزارش آن‌ها به اینگونه است که هر ماموریت آتش‌نشانی پیش آمد با آن‌ها همراه شوند. ماموریت در یک ساختمان اتفاق می‌افتد که در آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. انسان‌های آن آپارتمان رفتار عجیبی دارند و گویا به یک خوی حیوانی مبتلا شده‌اند که…

آرئی‌سی REC
آرئی‌سی REC

40. موروثی Hereditary

مورثی فیلمی در ژانر درام و ترسناک به کارگردانی آری استر است که در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به تونی کولت، گابریل بیرن و آن داود اشاره کرد.

شرح داستان:

فیلم در زمانیکه بزرگ خاندان گراهام فوت می کند، دخترش، آنی، احساس می کند که او همچنان در بین خانواده آنها حضور دارد و به طرز عجیب و غریبی با دختر آنی، یعنی چارلی، انس گرفته است. به این ترتیب، در حالیکه تمام خانواده تحت تهدید یک نیروی فراطبیعی قرار دارد، آنی باید در میان تاریکی ها کاوش کند و از سرنوشت به ارث رسیده ی شوم خود فرار کند.

موروثی Hereditary
موروثی Hereditary

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی