دانلود فيلم و انيميشن

پرنسس های والت دیزنی را بشناسیم

تقویم فارسی اندروید

پرنسس های والت دیزنی را بشناسیم … گر چه شاید خیلی از افراد این انیمیشن ها را دیده باشند اما شاید در این میان افرادی بخواهند خاطره ی خوب کودکی خود را با دیدن دوباره ی این انیمیشن ها به یاد اورند پس در این مطلب لیستی از پرنسس های دیزنی را معرفی کرده ایم تا با دیدن ان ها زمان خوبی را برای خود، خانواده و فرزندانتان رقم بزنید.

1. سفید برفی و هفت کوتوله Snow White and the Seven Dwarfs

سفید برفی و هفت کوتوله یک انیمیشن امریکایی محصول سال 1937 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی دیوید هند است. این انیمیشن در سال 1989 میلادی این فیلم تحت عنوان اثری فرهنگی، تاریخی قابل توجه، به فهرست گنجینه ملی فیلم آمریکا اضافه شد و جزو یکی از 10 فیلم انیمیشن برتر جهان قرار گرفت. سفید برفی اولین انیمیشن طولانی از مجموعه انیمیشن های کلاسیک والت دیزنی است.

سفید برفی و هفت کوتوله Snow White and the Seven Dwarfs
سفید برفی و هفت کوتوله Snow White and the Seven Dwarfs

2. زیبای خفته Sleeping Beauty

زیبای خفته یک انیمیشن امریکایی کلاسیک محصول سال 1959 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی کلاید جرونیمی،لس کلارک، اریک لارسون، ولفگانگ رایتمن است. این انیمیشن بر پایه داستانی به همین نام نوشته شارل پرو، نویسنده فرانسوی ساخته شده است.

زیبای خفته Sleeping Beauty
زیبای خفته Sleeping Beauty

3. سیندرلا Cinderella

سیندرلا انیمیشنی کلاسیک امریکایی محصول سال 1950 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی کلاید جرونیمی، همیلتون لاسک و ویلفرد جکسون است. این انیمیشن نیز یکی از 10 انیمیشن برتر جهان است. انیمیشنی، که کمپانی والت دیزنی را از ورشکستگی نجات داد و جوایز و افتخارات زیادی را به دست اورد.

سیندرلا Cinderella
سیندرلا Cinderella

4. اریل پری دریایی کوچک Ariel The Little Mermaid

اریل یک انیمیشن امریکایی کلاسیک محصول سال 1989 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر است. پری دریایی کوچولو بیست‌ و هشتمین انیمیشن کلاسیک از مجموعه ی والت دیزنی به شمار میرود. این انیمیشن اقتباسی از داستانی به همین نام، نوشته ی هانس اندرس در سال 1837 است.

اریل پری دریایی کوچک Ariel The Little Mermaid
اریل پری دریایی کوچک Ariel The Little Mermaid

5. دیو و دلبر Beauty and the Beast

دیو و دلبر انیمیشنی امریکایی کلاسیک محصول سال 1991 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی گری تروزدیل و کرک ویس است. این انیمیشن اقتباسی از داستان فرانسوی La Belle et la Bête نوشته ی ژنی ماری لی پرنس دی بیومونت است. این انیمیشن برنده ی چندین جایزه از جمله جایزه اسکار بهترین ترانه و موسیقی شده است.

دیو و دلبر Beauty and the Beast
دیو و دلبر Beauty and the Beast

6. مولان Mulan

مولان یک انیمیشن امریکایی محصول سال 1998 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی باری کوک و تونی بانکروفت است. انیمیشن مولان براساس افسانه چینی هوآ مولان ساخته ‌شده و مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است.

انیمیشن مولان در جشنواره های زیادی افتخارات متعددی را به دست آورد که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت یک جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

مولان Mulan
مولان Mulan

7. گیسو کمند Tangled

راپانزل یا همان گیسو کمند یک انیمیشن امریکایی محصول سال 2010 استدیوی والت دیزنی به کارگردانی ناتان گرنو و بایرون هاوارد است. گیسو کمند پنجاهمین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی است که  با بودجه 260 میلیون دلاری تولید شده و به فروش 591.8 میلیون دلاری دست یافته است.

گیسو کمند Tangled
گیسو کمند Tangled

8. شجاع brave

شجاع یک انیمیشن مشترک امریکا و انگلستان محصول سال 2012 کمپانی پیکسار و والت دیزنی به کارگردانی به کارگردانی مارک اندروز و برندا چپمن است. این انیمیشن توانست مورد پسند بسیاری از مردم قرار بگیرد و برنده ی جایزه بهترین انیمیشن سال 2013 جشنواره گلدن گلوب شود.

شجاع brave
شجاع brave

9. یخ زده frozen

یخ زده انیمیشنی امریکایی محصول سال ۲۰۱۳ استدیوی والت دیزنی به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی است. انیمیشن یخ زده پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی است که مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است. این انیمیشن توانست به عنوان پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ تبدیل شود و در رتبه پانزدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار بگیرد و جوایزی همچون اسکار دریافت کند.

یخ زده frozen
یخ زده frozen

10. شاهدخت و قورباغه  the Princess and the Frog

شاهزاده و قورباغه یک انیمیشن امریکایی محصول سال 2009 استدیوی والت دیزنی به کارگردانی ران کامنتس و جان ماسکر است. این انیمیشن در مراسم اسکار نامزد بهترین انیمیشن و بهترین ترانه شده است. شاهزاده و قورباغه اولین انیمیشن دیزنی بود که پس از 6 سال به صورت دستی کشیده شد.

شاهدخت و قورباغه  the Princess and the Frog
شاهدخت و قورباغه  the Princess and the Frog

11. پوکاهانتس Pocahontas

پوکاهانتس یک انیمیشن امریکایی محصول سال 1995 والت دیزنی پیکچرز به کارگردانی اریک گلدبرگ است. پوکاهانتس اولین شاهزاده خانم دیزنی است که به جای یک افسانه ، از یک شخص واقعی ساخته شده است. هزینه ی ساخت این انیمیشن تقریبا 55 میلیون دلار بود که توانست در گیشه به 346 میلیون دلار فروش برسد.

پوکاهانتس Pocahontas
پوکاهانتس Pocahontas

12. موانا moana

موانا انیمیشنی امریکایی محصول سال 2016 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر است. بعد ار انیمیشن شجاع این دومین انیمیشن مهم والت دیزنی است که شخصیت اصلی و قهرمان ان یک دختر است.. فیلم موانا، نامزد دریافت دو جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب بوده و برنده جوایز متعددی از جشنواره های معتبر بین المللی شده و همچنین مورد استقبال مخاطبان و مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است.

موانا moana
موانا moana

13. علاءالدین Aladdin

علاءالدین یک انیمیشن امریکایی محصول سال 1992 کمپانی والت دیزنی به کارگردانی ران کلمنتس است. این انیمیشن که بر اساس داستان علاءالدین و چراغ جادو از مجموعه داستان‌های هزار و یک شب ساخته شده، در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی کسب کرده که از میان آنها می‌توان به دو جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب اشاره کرد. یاسمین اولین شاهزاده خانم است که شخصیت تیتراژ فیلمش نیست و اولین شاهزاده خانم غیر سفید پوست و اولین خاورمیانه / جنوب غربی آسیا است.

علاءالدین Aladdin
علاءالدین Aladdin

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی