اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

تذكر سازمان محيط زيست به رهاسازي ماهي قرمز در رودخانه

رئیس گروه آبزیان آب‌های داخلی سازمان محیط زیست کشور گفت: شهروندانی که هنوز ماهی قرمز سفره هفت‌سین خود را رها نکرده‌اند، این موجودات را در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رها نکنند...
تقویم فارسی اندروید
رئیس گروه آبزیان آب‌های داخلی سازمان محیط زیست کشور گفت: شهروندانی که هنوز ماهی قرمز سفره هفت‌سین خود را رها نکرده‌اند، این موجودات را در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رها نکنند.
ماهي قرمز
ماهي قرمز

امیرمحمد علمی با اشاره به شهروندانی که هنوز ماهی قرمز سفره هفت‌سین را در منزل خود نگهداری می‌کنند، اظهار داشت: آن افرادی که هنوز ماهی‌های قرمز خود را رها سازی نکرده‌اند، باید دقت داشته باشند که ماهی قرمز توانایی بالایی در سازگاری با محیط دارد و غذای ماهیان بومی را می‌خورد، بنابراین نباید در پشت‌ سد‌ها و رودخانه‌ها رها شوند چراکه موجب اُفت جمعیت گونه‌های بومی می‌شوند.

وی ادامه داد: از شهروندان می‌‌خواهیم این ماهی‌ها را در رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سدها رها نکنند زیرا به گونه‌های مهاجم تبدیل می‌شوند و به محیط زیست آسیب وارد خواهند کرد.

رئیس گروه آبزیان آب‌های داخلی سازمان محیط زیست کشور افزود: شهروندان این ماهی‌ها را در استخر پارک‌ها یا اماکنی که از سوی شهرداری برای این کار در نظر گرفته شده است، رها سازی کنند.

علمی خاطرنشان کرد: رهاسازی ماهی‌های قرمز در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها معضل جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند؛ امیدواریم که سال آینده دیگر شاهد خرید و فروش ماهی‌قرمز در بین شهروندان برای سفره هفت‌سین نباشیم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی