بارداري و زايمان سلامت

بارداری علائم اختلال استرس پس از حادثه را کاهش می دهد

تقویم فارسی اندروید

 

بارداری خطر ابتلا به اختلال استرس پس از حادثه را کاهش می دهد

بارداری علائم اختلال استرس پس از حادثه را  کاهش می دهد. پس از بارداری اختلال استرس پس از سانحه تا حد زیادی درمان می شود. بیماری اختلال استرس پس از سانحه نوعی بیماری روانی است که پس از یک حادثه ی وحشتناک و فجیح اتفاق می افتد. هر گاه فرد به حادثه ای دچار شود که خارج از حد تحملش باشد ممکن است تا مدت ها از تاثیرات آن رنج بکشید. استرس پس از سانحه باعث می شود که فرد دچار سطح بالایی از افسردگی، استرس و اضطراب باشد. او همیشه منتظر یک اتفاق تلخ است و به شدت بدبین و ترسو می شود. این بیماری در صورت تشخیص درست و به موقع قابل درمان است.

هنگامی که زنان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه باردار می شوند علائم این بیماری به شدت کاهش می یابد. محققان دانشگاه میشیگان معتقدند که بارداری می تواند درواقع علائم اختلال استرس پس از سانحه یا همان PTSD را کاهش دهد و به حداقل برساند بارداری می تواند تا کمترین حد آثار بیماری را کم کند و سپس بیماری را در همان حد ثابت نگه دارد. با این حال تمام زنان مبتلا واکنششان به بارداری این نیست. طبق آمار حداقل یک چهارم بیماران مبتلا به این بیماری پس از بارداری علائمشان حتی شدت می گیرد. این درصد از بیماران نه تنها علائم بیماری شان کاهش نمی یابد بلکه رو به وخامت هم می گذارد. در واقع این بیماران به شدت آسیب پذیر بوده و بارداری حتی دلیلی برای بروز علائم بیماری خواهد بود. این زنان بیش از دیگران در خظر ابتلا به افسردگی بعد از زایمان و اضطراب از برخورد با نوزادشان هستند. آن ها حتی از لمس نوزادشان و هر چیزی مربوط به او استرس می گیرند.  آن ها به استرس های بارداری و تولد کودکشان واکنش منفی نشان داده و حالشان بدتر می شود.

بیش از نیمی از زنان مبتلا به این بیماری پس از بارداری علائمشان کاهش می یابد و هر چه به زایمان نزدیک تر شوند این روند بهتر پیش رفته و استرس ها و نگرانی های بی موردشان درمان می شود. اما دسته ی دیگر از زنان یعنی همام یک چهارم به شدت آسیب پذیر بوده و علائمشان بیشتر می شود. محققان امیدوارند این بیماری تاثیر خوبی در درمان بیماری این افراد نیز داشته باشد. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی