پیج رنک تنها معیار گوگل برای نمایش وبسایت شما در صفحات اول خود است؟
گوگل از پیج رنک به عنوان یک معیار مقایسه ای در الگوریتم های خود استفاده می کند. تمامی صفحات وب در رتبه بندی گوگل از پیج رنک 1 تا پیج رنک 10 رتبه دریافت کرده اند. این رتبه بندی بیانگر کمیت و کیفیت صفحه وب شما نسبت به دیگر صفحات وب می باشد . این معیار رتبه بندی بسیار شبیه رتبه بندی مقالات دانشگاهی می باشد. ، وقتی یک مقاله رتبه برتر را به خود اختصاص می دهد که از مقالات دیگر در همان موضوع غنی تر و بالاتر باشد. رتبه بندی توسط گوگل در واقع بصورت روزانه انجام می شود.
قدم هایی که لازم است برای افزایش پیج رنک خود بردارید:
1- سایت خود را سریعا با مطالب با ارزش پر کنید تا مورد توجه سایت های دیگر قرار بگیرید ، تا آن ها به سایت شما لینک دهند. یعنی در واقع محتوای شما ارزش لینک دادن را داشته باشد. در واقع پیج رنک محبوبیت صفحه وب شما را نسبت به دیگر صفحات وب مشخص می کند.
2- سایت خود را بر روی فیس بوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر کنید. این شبکه ها بطور غیر مستقیم پیج رنک وبسایت شما را افزایش خواهند داد. این شبکه ها می توانند بازدید کنندگان زیادی را به سمت سایت شما هدایت کنند.
3- لینک متقابل را از سایت خود حذف کنید. تعداد زیادی از وب سایت ها به امید افزایش رتبه پیج رنک خود به تبادل لینک با دیگر سایت ها می پردازند. هنگامی که گوگل با چنین مواردی برخورد می کند آن را لینکی برای رتبه دهی به حساب نمی آورد. در موارد جدی و شدید، گوگل وبسایت هایی که تبادل لینک کرده اند را جریمه می کند و یا از فهرست صفحات اول جستجو حذف می کند.
4- از سایت های نا معتبری که لینک شما را در وبگاهشان درج کرده اند بخواهید تا لینک شما را حذف کنند. اگر لینک شما تنها در یک سایت معتبر قرار داده شود بسیار مناسب تر از آن است که لینک وبسایت شما در چندین سایت غیر معتبر درج گردد. لینک های داده شده به شما باید به یک سایت مربوط به موضوع وبسایت خودتان باشد در غیر اینصورت ممکن است لینک داده شده به سایتتان برای گوگل spam تلقی شود و در واقع ارزشی نداشته باشد.
نکته: پیج رنک تنها یکی از صد ها معیار گوگل می باشد تا سایت شما را کی و کجا نشان دهد.
منبع:وبليو
اضافه کردن دیدگاه
اضافه کردن دیدگاه