تبلیغ رپورتاژ

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی و روش رفع آن

تقویم فارسی اندروید

نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌تواند موضوع آزاردهنده‌ای باشد و باعث می‌شود تا لباس‌ها کثیف و خیس باقی بمانند. این اتفاق دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که با این مشکل مواجه هستید با ما همراه باشید تا درباره علت‌های بروز این مشکل و رفع آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورید.

دلایل نچرخیدن ماشین لباسشویی

عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث نچرخیدن ماشین لباسشویی شود. برخی از این موارد ممکن است خرابی قطعه باشند و برخی دیگر ممکن است به دلیل عدم استفاده درست اتفاق بیفتند. تمامی موارد زیر را به صورت کامل بررسی کنید یا از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

خرابی قفل درب

اولین مشکل شایعی که باعث خرابی ماشین لباسشویی می‌شود خراب بودن قفل درب آن است. خراب بودن یا بسته نبودن درب می‌تواند باعث روشن نشدن و نچرخیدن ماشین لباسشویی شود. تا زمانی که قفل لباسشویی درست نشود امکان حل این مشکل وجود نخواهد داشت. با باز کردن قفل لباسشویی می‌توانید از خرابی یا سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مسدودی فیلتر تخلیه

یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث نچرخیدن ماشین لباسشویی شود، مسدود بودن فیلتر تخلیه ماشین است. پرز لباس یا وسایل جا مانده در جیب می‌توانند گاهی در فیلتر گیر کنند و باعث مسدودی آن شوند. مسدود بودن فیلتر علاوه بر خراب کردن ماشین می‌تواند باعث نچرخیدن آن نیز شود. فیلترها با توجه به برند و نوع ماشین در قسمت‌های مختلفی از دستگاه قرار دارند که با مراجعه به دفترچه راهنما می‌توانید از محل قرارگیری آن‌ها با خبر شوید. بعد از پیدا کردن محل قرار گیری فیلتر آن را خارج کرده و تمیز کنید.

سنگین بودن لباس‌ها نسبت به ظرفیت دیگ

در صورتی که لباس‌ها ظرفیتی بیشتر از دیگ ماشین داشته باشند، ماشین لباسشویی شروع به کار و چرخیدن نمی‌کند. هر ماشین لباسشویی ظرفیت مخصوص به خود را دارد و نباید بیشتر از ظرفیت داخل آن لباس یا پارچه بریزید. در صورت نچرخیدن ماشین کمی از لباس‌ها را خارج کرده و مجددا امتحان کنید.

خرابی تسمه موتور

تسمه به دینام وصل می‌شود و دیگ را می‌چرخاند؛ بنابراین در صورت پاره شدن یا خرابی دیگ نیرویی برای چرخش دریافت نخواهد کرد. فهمیدن این موضوع اصلا کار سخت و تخصصی نیست. درب ماشین لباسشویی را باز کنید و سعی کنید دیگ را بچرخانید. در صورت خرابی تسمه دیگ به راحتی می‌چرخد و در صورت سالم بودن شما نمی‌توانید دیگ را به راحتی بچرخانید. توجه کنید که موتورهای جدید بدون تسمه هستند و در صورتی که به تازگی ماشین لباسشویی جدید خریداری کرده‌اید از بررسی این گزینه صرف نظر کنید.

خرابی سه نظام یا سه شاخه

سه نظام یا سه شاخه قطعه‌ای مهم است که باعث چرخش دیگ و آبکشی در ماشین لباسشویی اسنوا 8 کیلویی یا سایر مدل‌ها می‌شود. سه نظام سه بخش متفاوت سیم پیچ، بلبرینگ و فن دارد. در صورت خرابی سه نظام باید این قطعه تعویض یا تعمیر شود.

خرابی موتور

در برخی موارد خرابی موتور می‌تواند باعث بروز این مشکل در ماشین لباسشویی باشد. چک کردن این موضوع از تخصص شما خارج است و بهتر است با یک تعمیرکار مشورت کنید. درصد بروز این اتفاق بسیار کم است و در صورت نبود هر یک از موارد فوق می‌توانید روی این گزینه فکر کنید.

خرابی کوپلینگ

کوپلینگ قطعه‌ای است که نیروی مورد نیاز را از موتور به دیگ می‌رساند. در صورتی که مدت زمان زیادی است که ماشین را خریداری کرده‌اید ممکن است کوپلینگ آن خراب یا فرسوده شده باشد. بررسی خرابی کوپلینگ و حل مشکل آن نیازمند تخصص و کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه‌ای است.

عدم تراز ماشین لباسشویی

محل قرارگیری ماشین لباسشویی مهم است و باید حتما آن را روی سطحی قرار دهید که تراز باشد. در صورتی که ترازی دستگاه در حد استاندارد نباشد ممکن است موتور برای جلوگیری از صدای زیاد و لرزش کار نکند و کلا ماشین شروع به شست شو نکند؛ بنابراین مطمئن شوید که ماشین لباسشویی روی سطح ترازی قرار گرفته است.

جمع بندی

تمامی موارد فوق می‌توانند باعث بروز نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی شوند. در صورتی که تمامی این گزینه‌ها را چک کردید و همچنان با این مشکل مواجه هستید بهتر است قبل از آسیب رساندن به محصول و هر کاری از یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب کمک بگیرید. نا گفته نماند که خیلی از موارد فوق نیز توسط فرد معمولی قابل انجام نیست و باید از متخصص کمک بگیرید. در صورتی هم که متوجه شدید ماشین خراب شده و نیاز به خرید ماشین لباسشویی دارید می‌توانید بهترین گزینه از هر برندی را از تکنولایف خریداری کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی