سلامت جنسي و زناشويي مطالب اختصاصي

چرا زنان در طول دوران قاعدگی بسیار عجیب رفتار می کنند؟

تقویم فارسی اندروید

دلیل اصلی اینکه زنان چرا در دوران قاعدگی عجیب رفتار می کنند به تغییراتی که در سطح هورمون آنها رخ می دهد مربوط می شود. اساسا وقتی که سطح پروژسترون زن کاهش می یابد، او چیزی به نام سندرم قاعدگی را تجربه می کند که در طول آن خلق و خویش را تحت تاثیر قرار می دهد. او ممکن است به شدت احساساتی رفتار کند، تحریک پذیر شود، به آسانی ناراحت شده یا احساس افسردگی و اضطراب کند. طبق گزارشات، 90% زنان از سندرم قاعدگی رنج می برند و 10% آنان به طور جدی تحت تاثیر قرار می گیرند. بنابراین اگر همسر شما در این دسته قرار می گیرد احتمالا ماهی یک بار با رفتاری شگفت انگیر از جانب او مواجه می شوید. ما در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بتوانید خلق و خوی او را در دوران قاعدگی تغییر داده و به راحتی آن را پشت سر بگذارید.

دوران قاعدگی

دوست داشتن او و خنداندن او

اگر می بینید همسر شما در طول دوران قاعدگی اش بسیار حساس است و رفتاری عجیب از خود بروز می دهد، تنها کافیست او را دوست داشته باشید و درک کنید که او تغییرات هورمونی را تجربه می کند. فراموش نکنید که باعث عصبانیت او نشوید. او نمی تواند این تغییرات را متوقف کند و هر شخصی انتظار دارد کسی که دوستش دارد در مواقعی که حال خوبی ندارد نیز کنارش باشد و با درگیری های غیر ضروری باعث ناراحتی بیشتر وی نشود.

بخش دیگر عشق ورزیدن این است که قادر باشید او را بخندانید. بنابراین در برابر تمام رفتارهای عجیبی که از او سر می زند تنها سعی کنید با شوخی و خنده در برابرش قرار بگیرید. اگر او بدون هیچ دلیل خاصی عصبانی می شود تنها به شوخی به او بگویید “وقتی عصبانی می شوی خنده دارتر به نظر می رسی.” حتی وقتی سعی می کند چیزی را پرتاب کرده و یا رفتاری دیوانه وار انجام دهد، گوشی خود را برداشته و با خنده به او بگویید “از تو فیلم می گیرم و در اینترنت با نام بداخلاق ترین دختر دنیا پخش می کنم.” نکته جالب توجه این است که شما با خندیدن در برابر رفتار جدی او، عصبانیتش را از بین خواهید برد و می توانید با تعامل دوباره به عشق برسید.

اگر می خواهید رابطه ای طولانی مدت داشته باشید، شما به عنوان یک مرد قوی باید توان تحمل ناملایمتی ها را داشته و بتوانید به تعاملی دو طرفه برسید. اغلب مردها قادر به انجام چنین کاری نیستند پس اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید، فردی خواهید بود که زن ها به شدت شما را دوست خواهند داشت و از شما قدردانی خواهند کرد.

دوران قاعدگی

زنان در دوران قاعدگی به شدت احساساتی هستند

زنان در دوران قاعدگی خود ممکن است با روزهای دیگرشان بسیار متفاوت باشند. به طور مثال زنی که در محل کار خود یک رئیس قوی و بسیار جدی است ممکن است در این دوران از محل کار به خانه بیاید و به خاطر استرس هایی که در طول روز تحمل کرده زیر گریه بزند یا ممکن است با همسر خود بیخود و بی جهت دعوا راه اندازد. همه اینها تنها به این دلیل است که او در دوران قاعدگی شکننده تر و احساسی تر است.

برای بسیاری از مردها این رفتار کاملا غیر منتظره و عجیب است زیرا مردها و زن ها در طبیعت خود با هم تفاوت های چشمگیری دارند. بر خلاف زنان، هیچ مردی بدون دلیل با طرف مقابل خود دعوا نمی کند. اگر مردی اینگونه باشد و رفتار زنانه از خود بروز بدهد به طور قطع در نگاه زنان جذاب نخواهد بود. اگر او نمی تواند کاری را به تنهایی انجام دهد بهتر است او را یاری دهید. این ارتباط مثبت می تواند کاملا دوستانه و سازنده باشد.

یک مرد خوب از تفاوت های مرد و زن آگاه است و می داند یک زن نباید مانند مردها فکر کند، عمل کند و یا بسیار منطقی رفتار نماید. او می داند جذابیت های جنسی زنان برای مردان به این دلیل است که آنها احساسات دیگری دارند و همین دلیل جذابیت دو طرفه میان آنهاست. بنابراین هرگاه که شما نزد همسرتان رفته و احساس خشم و اضطراب کردید نباید نا امید شوید. شاید این شما هستید که اشتباه می کنید و می خواهید او نیز مانند مردان احساساتش را کنترل کرده و منطقی، جدی و شبیه به مردها باشد.

بگذارید او یک زن باشد تا بتواند به شما عشق بورزد.

اکثریت زنان طبیعتی کاملا زنانه دارند و احساسی و هیجانی بودن از خصوصیات بارز آنهاست. آنها بدین شکل مردها را می آزمایند تا ببینند آنها واقعا چه قدر مردانه رفتار می کنند. اگر او نمایشی از عصبانیت به راه اندازد و شما در نمایش او گرفتار شوید، ممکن است رفتاری بسیار بد از خود بروز دهد. اگر نتوانید خود را کنترل کنید او از شما فاصله می گیرد. ممکن است دیگر تمایلی به داشتن رابطه جنسی با شما نداشته باشد زیرا معتقد است شما رفتاری مردانه از خود بروز نداده اید و او نمی خواهد با یک زن رابطه جنسی برقرار کند. در نتیجه او شروع به بی احترامی نسبت به شما می کند. جذابیت جنسی تان برایش کمرنگ می شود و به مرور زمان علاقه و صمیمیتش به شما کمتر و کمتر خواهد شد.

دوران قاعدگی

این اصلی ترین دلیلی است که به شما توصیه می شود باید هنگام عصبانیت زنان در دوران قاعدگی خود را کنترل نمایید. حتی وقتی احساس می کنید او رفتاری عقلانی ندارد بهتر است به سادگی راهی برای آرامش خود و او پیدا کنید. قبول کنید که او یک زن است و شما مرد هستید. او را همانطور که هست دوست داشته باشید. زمانی که او کنترل احساسات خود را از دست می دهد هم دوستش داشته باشید تا رابطه تان عمری طولانی پیدا کند. اگرچه یک زن در دوران قاعدگی تغییرات هورمونی را تجربه می کند اما باور کنید اگر او رابطه خوبی با همسرش داشته باشد بیش از حد عصبانی و بد اخلاق نخواهد شد.

چیزی وجود ندارد که نتوانید آن را حل کنید.

فکر نکنید اگر مشکل عمیقی در رابطه تان دارید حتما آن رابطه به شکست منتهی می شود. نگران نباشید شما می توانید هر چیزی را تعمیر کنید. او ممکن است در دوران قاعدگی خود چیزی را به روی شما بیاورد و حرفی بزند که تا قبل از آن هیچگاه در موردش اعتراض نکرده بود. شما به جای ناراحتی بهتر است به این مسئله به عنوان یک فرصت نگاه کنید زیرا شاید او همیشه به آن اندازه رک نباشد. شما می توانید آن مشکل را ریشه یابی کرده و در صدد رفع آن برآیید. بدین ترتیب دفعه بعد که او مجددا دوران قاعدگی خود را سپری می کند خواهید دید که به اندازه قبل بد خلق و عصبی نیست.

شاید او باز هم پریشان و تحریک پذیر باشد اما دیگر زیادی تندروی نمی کند و بیش از حد اشک نمی ریزد. دفعه بعد او ممکن است تنها کمی غمگین شود و یا مانند یک دوست با شما درددل کند.

دوران قاعدگی

وقتی همسر شما در دوران قاعدگی اش عصبی می شود سعی کنید قوی باشید و مانند او رفتار نکنید.

هنگامی که شما احساسات خود (به عنوان مثال، آرام بودن، مثبت بودن، اعتماد به نفس، آرامش، احترام نسبت به او و خودتان) را در کنترل دارید، در واقع مردانگی تان را به او نشان می دهید در عین حال که به او اجازه می دهید در مقایسه با شما کاملا احساس زن بودن داشته باشد. حقیقت این است که همسر شما همیشه زندگی شما را متفاوت خواهد کرد بنابراین انرژی خود را صرف محکوم کردن او نکنید تا فکر، احساس و رفتار او را شبیه به خودتان کنید. اگر این کار را بکنید او احساسات زنانه خود را از دست می دهد. بدین ترتیب رابطه تان شبیه به یک دوستی ساده شده و جذابیت جنسی تان برایش ناچیز می شود.

بنابراین دفعه بعد که همسرتان را در دوران قاعدگی اش مشاهده کردید بهتر است به سادگی به او نشان دهید که دوستش دارید. به عنوان مثال جهت تسکین دردش یک کیسه آب گرم برایش مهیا کنید و یا ماساژش دهید. فراموش نکنید که برای از بین بردن جدیت موضوع، همواره سعی کنید او را بخندانید و شوخی کنید. این کار می تواند معجزه کند و او را به این باور برساند که بیش از هر وقتی دوستش دارید.

منبع : themodernman

5 دیدگاه

  • ازدواج واقعا در کنار مزایایی که داره مصیبت ها و غم و ازارهای بسیار هم داره در نظر بگیرید خانمها یک هفته درگیر پریود هستند و چند روز پیشواز دارد و چند روز بدرفه سر جمع بسته به مزاج و طبع خانم حدودی پانزده روز جنگ اعصاب دارید و بجز این با توجه به تورم بالا هوای الوده نبودن شغل و زلزله های مکرر و خشکسالی طولانی اقلیم خشک و اغاز فرونشست زمین در کلان شهر ها روستاهای خشکیده فقیر بدون امکانات زندگی کلان شهر های پر ترافیک سلوغ بسیار گران قیمت که خونت به متری سی ملیون متوسط رسیده نه لاکچری متوسط دیگر کسی علاقه به اوردن بچه اصلا ندارد مگر خطایی رخ دهد ازدواج چه معنی و مفعوم عاقلانه منطقی دارد همین است که اغلب کشورها روابط زناشویی بطور دوستی ادامه میابد و اغلب مجذد و تنها میمانند چون با ازدوام فقط یکی سرلثبار دیگری میشود و یا در بهترین حالت زوج بطور مجرد وار زندگی میکنند ازدواج چه منطقی دارد؟

  • واقعا مسخره است این که نمیشه چون این مشکل برای خانم ها طبیعی هستش حق دارن هرطور میخوان برخورد کنن و مردها باید تحمل کنند و کنترل کنند ، مرد گرفتار صد تا مشکل دیگه است خودش داغونه میاد خونه یه آدم که اعصابش داغون تره برخورد ناجور داره بعد نباید هم عکس العمل داشته باشه ، مگه میشه مرد هم انسانه احساس داره نمیتونه تو هر شرایطی واکنش نشون نده و کنترل کنه خودشو مگه حیوانه یا احمقه که فقط بی تفاوت باشه به رفتار خیلی بد و تازه ناز بکشه و مهربون باشه ؟؟!!!

  • خواهشمندیم مقاله ای هم در مورد اینکه زنان در دوران قاعدگی چگونه با فرزندان خود رفتار کنند هم تهیه کنید . همسر من وقتی عادت ماهیانه میشه ، زمانی که از سر کار بر می گردم ، مشاهده می کنم دو تا دختر منو تا جایی که می تونسته دعوا کرده و بعضا تنبیه بدنی.
    این که کلا خود زن چگونه برخورد کنه تا روحیاتش به بقیه خانواده منتقل نکنه این مهمه .
    خواهشمندم پیگیری بفرمایید.

  • واقعا پریودی رو هم مثه خیلی چیزای دیگه سلاح کردن این خانوما خودشم بقوله خودشون علمی ها. برای زدن مردا. خانوم نصف ماه رو بخاطر اخلاقه گندش آزارت میده نصفه بقیه ماه رو بخاطر پی ام اس و پریودش. خدایی مردا خیلی بدبختو

    • نه زن ها بداخلاق نیستن شما سیاست رفتاری با همسرت رو بلد نیستی شما وقتی میبنی اون بد خلقه به جای مقابله باید بهش محبت کنی عشق بورزی تا آب رو آتیش بشه مشکل ما مرد ها همینه که همیشه میخوایم مرد سالاری کنیم و هر چی ما میگیم همون باشه باید به این درک برسیم که این یه زندگی مشترک و دو طرفس و سالاری وجود نداره زن و مرد هر دو باید به یه اندازه روی هم تسلط داشته باشن

5 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی