سلامت سلامت جسمي سلامت جنسي و زناشويي مطالب اختصاصي

روش هاي درمان خانگي عفونت قارچي و خارش واژن در زنان

در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد…

دكتر زنان

علایم عفونت قارچی واژن شامل موارد زیر می‌باشد:

۱- ترشحات واژن:

یکی از شایع ترین علایم عفونت قارچی، ترشحات سفیدرنگی است که از ناحیه واژن خارج می‌شود. هم چنین ممکن است به رنگ سبز یا زرد هم باشد. مقدار این ترشحات می‌تواند زیاد یا کم باشد.

۲- خارش و سوزش:

ناحیه تناسلی این بانوان معمولا متورم می‌باشد و احساس خارش و سوزش در این ناحیه دارند. سوزش این ناحیه ممکن است شدید شود و شدت سوزش در هنگام رابطه جنسی با همسر و ادرار کردن بسیار بدتر می‌شود.

۳- بوی واژن:

موقع عفونت قارچی، بوی نامطبوعی ایجاد می‌شود. البته بوی نامطبوع واژن و یا ترشحات واژن، در بیماری هایی نظیر واژینوباکتریال نیز دیده می‌شود. آزمایش ترشحات توسط پزشک متخصص، در تشخیص قطعی و دقیق بیماری به پزشک کمک می‌کند.
***تذکر: ترشحات طبیعی واژن در زنان را نباید با عفونت قارچی اشتباه گرفت. ترشحات طبیعی شبیه ترشحات زنان قبل از قاعدگی می‌باشد. اگر در مورد طبیعی یا غیر طبیعی بودن این ترشحات شک دارید، با پزشک خود مشورت نمایید.

عوامل تشدید کننده خارش در ناحیه تناسلی:

1-شستشوی بیش از اندازه با لیف و صابون :

برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست.

2-پوشیدن لباس تنگ:

پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود.

3-خشک کردن با سشوار:

برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند.

4-استفاده از کرم های مختلف:

استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد.

5-استفاده از کاندوم و ژلهای روان کننده یا لوبریکانت(درزنان):

اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند.

***تذكر: 

اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

داروهای خانگی برای خارش واژن

1- کمپرس سرد 

خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشدو خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد.

2- آب و نمک 

نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد .

همچنین شما میتوانید وان  را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند.

3- سیر 

سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد.میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد .

جویدن ۲الی ۳ حبه  در دهان و سپس قراردادن ان در واژن . شاید بوش ناراحت کننده باشه ولی یک سوپرایزره تسکین دهنده است  !

4- ماست 

استفاده از پرو بیوتیکها  به منظور از بین بردن باکتریها کار جدیدی نیست . ماست خالص و خوب درای کشتهایی است که میتواند با افزودن باکتریهای خوب باکتریهای بد رو از بین ببرد . برای درمان خارش نوشیدن ۱ فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است . ماستهای بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد.

راه دیگر استفاده از ماست  قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است . برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید . ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد.

5-  برگ ریحان 

برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری دارد . برگ ریحان را در ۲ فنجان ابجوش گذاشته دم کشیده .بمدت ۲۰ دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این اب ۲ بار در روز برای خارش واژن مفید است .

6- برگ رزماری  

برگهای رزماری را بمدت ۱۵ دقیق در اب خیسانده با اب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی

7-عسل

مقداری عسل ار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

8-روغن درخت چاي

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

9- زغال اخته و قره قروت

– خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی مناسب می‌باشد.

10- كاهش مصرف شيريني جات

مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را کاهش دهيد. مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می‌کند.

11- آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا و ژل آن نيزدر درمان عفونت و رفع خارش موثر است. بدين منظور از يك ساقه آلوئه ورا استفاده كنيد، پوست سبز آنرا جدا كرده و در واژن قرار دهيد. همچنين ميتوانيد مقداري از آنرا رنده كرده و با شهد به دست آمده ناحيه تناسلي را ماساژ دهيد. بهتراست قبل از خواب اینکار را انجام دهيد كه تا صبح اثر كند. مقاديري كه در واژن باقي ميماند خود به خود خارج ميشود و جاي نگراني ندارد ( تجربه كاربران سايت )

12- جوش شيرين

جوش شیرین هم در درمان قارچ واژن مفيد بوده و از خارش و سوزش واژن جلوگيري ميكند. كافي است دو قاشق جوش شیرین را در چند ليتر آب حل كرده و به مدت 20 دقيقه در محلول مورد نظر بنشينيد و سپس با آب شسته و با حوله تميز خود را خشك كنيد.  شست‌وشو با محلول آّب و جوش شیرین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید.

13 -سرکه سیب 

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد.برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب با اب گرم ترکیب و واژن خود را با این اب دو بار در روز بمدت ۲الی ۳ روز شستشو دهید . سرکه واژن را اسیدی و باکتریها بمدت طولانی نمی تونند در آن رشد کنند .

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر با رعایت نکاتي که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.

تذکر:

 عفونت قارچی محدودیتی برای رابطه با همسر ایجاد نمیکند ولی بهتر است تا پایان درمان رابطه برقرار نکنید.

——————————————————————————————————

شایع ترین علل درد زیر شکم خانم ها را اینجا بخوانید:

شایع ترین علل دردهای زیر شکم در خانم ها

——————————————————————————————————

اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر رابخوانید:

علل درد زنان در رابطه جنسی + راهکارها

——————————————————————————————————

اگر نميدانيد ميزان ترشحات واژن طبيعي است با نه اين مقاله را مطالعه كنيد:

چطور بفهميم ترشحات واژن طبيعي است يا نه ؟

——————————————————————————————————

اگر فقط خارش داريد و ميزان ترشحات افزايش نيافته اين مقاله را مطالعه كنيد:

علل خارش و سوزش واژن در زنان و روش های درمان آن

——————————————————————————————————

مطالب مرتبط:

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج- اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

*** كپي برداري تنها در صورت ذکر نام ولينك فعال به7 گنج مجاز است.

413 دیدگاه

  • سلام واقعا دستتون درد نکنه برای این مطالب مفید من از راهنماییاتون استفاده کردم و بعد از مدت کوتاهی کاملا خوب شدم .دوستانی هم که گرفتار این مورد هستند اگر کاملا از راهنماییا استفاده کنید خوب میشید

  • سلام میشه بپرسم آیا این خارش ها درمان نشه بیماری های دیگه رو هم ایجاد میکنه؟؟؟؟

  • الان 25 سالمه به زور دارم توی جایی به اسم دنیا، روی کره ای به اسم زمین توی این ایرانی های پر مدعای دین و دیانت دارم این جسمو با خو م حمل میکنم، نمیخام رحمی رو که بهش تجاوز شده رو درمان کنم ….
    واقعا این افکارم بود تا یکی دو سال پیش ولی الان فقط میخام خودمو درمان کنم از زمانی که خواهرم که از من خیلی بزرگتره به شدت مریض شد از زمانی که فهمیدم قصد تجاوز به لونو هم داشته، اخه چه قد سواری از این خانواده از مادرم متنفرم چون یه بار داشتم با خواهرم دعوا میکردم یر اینکه چه قد حساسه درسته یه غده تو شکمشه ،بهش گفتم روانییییییی، اونم گفت اره من روانی ام از وقتی که مادر و پدرم توی این اتاق می خابیدن و برادرشو ما )این خاهرم و اون یکی خاهرم) توی اون اتاق هر شب دستش به زیپ شلوارای ما بود و ما نمیذاشتیم چون عفیف بودیم ،اون لحظه دنیا رو سرم خراب شد خدایا چرا من نمیدونستم چه بلایی داره سرم میاد چرااااتت نباید میدونستم الان باید از خودت دفاع کنی بدبخت…..دیگه از اون روز به بعد بهش نگفتم روانی، تصمیم گرفتم انتقاممو بگیرم، اول برم پزشکی پولدار که شدم کلی ادم میخرم کلی بادیگارد به فجیه ترین شکل ممکن میدم بکشنش، کاش یه تست وجود داشت حداقل اون موقع بی گناهیمو ثابت بکنم اگه بچه ای چیزی داشتم حداقل نگه مامانم بوده، ولی دیگه مهم نیس وقتی ادم خودش از خودش بدش باید از این هیکل و جثه اش بدش بیاد دیگه مگه میتونه از کس دیگه ای به جز خودش هم خوشش بیاد، شرط دوس داشتن اول از دوس داشتن خوده.
    حالا اقای دکتر 17،18 سالم بود یه زخم روی لبه ی وازنم ،رحم نه وازن، روی پوستمیه زخمی شبیه تیغ به وجود اومد مدت ها گذشت رفتم دکتر یه پاد کلومازول داد ترسیدم استفاده نکردم، فقط مترونیدازولارو خوردم، دیگه اون زخمه هی میومد خی میرفت این وسطا یه سالی نبود، منم تو لوج این بودم هر طور شده بمیرم ، دیگه نرفتم دکتر، ترشحاتم هم زرد شدن به ندرت سبز ولی مقدارشون کم بود، تا پارسال ،مهر 94 رفتم استخر از زمستون ترشحاتم خیلی زیاد و چسبناکو و سبز میشد طوری که ازم جدا نمیشد، معذرت میخام واضح میپرسم، بعضی اوقاتم که دفع مدفوع دارم خودشون میزنن بیرون با حجم زیاد،الانم دوباره تازگیا این طوری شدم، کلی میخاستم برم دکتر همش مییترسیدم اگه معاینه کرد گفت تو متاهلی، پرده نداری ی؟؟؟ الان اگه بگه این زخمت سیفیلیسه یا یه نوع مراقبتی حالا چه طوری مجردی ، من بدبخت چی بگم خیلی سخته تو چشمای یکی بگی بهم تجاوز شده، اصلا مراقبتیه یا نهمن که وقتی خیلی بچه بودم چندین و چند بار این بلارو سرم اوردن، ولی شاید الان که بیست و خورده ای سال میگذره حتما اثرشون از بدنم خارج شده، همون بهتر بگم مجردم، خلاصه دکتر تشخیص عفونت ادراری با ازمایشم و با معاینه هم تشخیص دادن ،قرص ال دی و سفیکسیم و دو تا پماد ترکیبی باید میزدم، کلومازول و تترامایسیلین ان ان، تازه دو بارم توی گلوله مایع سبز رنگ هم رگه ی خونی. دیدم به دکتر گفتم تست پاپ اسمیر بنویس اهمیت نداد ، ولی بدبخت همیشه بدبخته تا دو ماه راحت شدم حتی خون پریودم هم راحت بدون چسب میومد، ولی بعد از همون یکی دو ماه دو باره ،شروع شد، تقریبا بهمن94، دوباره خون پریدم چسب دار کش میومد تا با سنگ توالت برخورد کنه، همینطوری سر پا بودم یه هویی یه گلوله ترشح سبز رنگ میومد تو وازنم جمع میشد دوباره دستشویی های مکرر، دکتر اضافه کنم که سطح موهای اضافه ام چه از پایین چه بالا خیلی زیاد شده واقعا دارم عذاب میکشم، اون زخم که گفتم دو طرفه شده هی اوت میکنه هی از این پمادا میزنم بهتر میشه، لیشتر ترشح غیر طبیعی که بگی دارم، مثلا الان که 24 خرداده ،21 خرداد ترشح کوچیک اما خمیری انگار یه تیکه از پنیر یا ماست غلیظ بوده باشه داشتم ، بعدش دوباره این غلیظای قطور و سبز که به خودم از خودم جداشون میکنم داشتم، نزدیکای پریود قبلیم ترشحاتم چسبناک و یه کمی زرد بودن،

  • سلام ،و خسته نباشید ، از بین سایتایی که دیدم ،شما از همه بهتر و سریع تر جواب داده بودین، واقعا ممنون از ایم که وقت میذارین، من یه مشکل دارم هر جا نگا کردم هیچکی شبیه مال منو نداشته به حدا همین الانم که دارم می نویسم از ترس رفتم زیر چادر که کسی نبینه،من هر جا میرم دکتر نمیدونم توی جواب بعضی سوالاشون چی بگم، 3سال،4سالم نمیدونم ،خیلی کوچیک بودم توی خونه ی خودم بهتره بگم توی خونه مادرم که از صد تا نامادری هم واسه من بدتر بود بدترین بلای اسمون و زمین سرم اومد اونم توسط برادرش که همین الانم بقیه افراد حونه نمیدونن چه بلایی سرم اومده، بزرگتر که شدم فک کردم تا وقتی سینه درمیارم حامله نمیشم،ببخشید اقای دکتر، پس تا اون موقع وقت دارم فرار کنم، گنگ بودم نمیدونستم دقیق چه بلایی سرم اومده یامه اولین بار سال سوم دبیرستان بودم که دقیق فهمیدم چه بلایی سرم اومده، فیلم هیس دحترها فریاد نمییزنن رو با عمق وجودم درک کردم تو صحنه ی که اون مراد کثافت، عرض میخوام، از در اومد و زانوهای خانم طباطبایی سست شدن، یادمه وقتی بچه بودم ب مامانم گفتم که این برادرت بیشعورت این کارو کرده پ این نامادری که اصلا به قکر بچه هاش بود اصلا انگار نه انگار نمیدونم اون موقع تو عالم بچگیم چه طوری قکر کردم شاید فکر کیکردم یه چیز طبیعیه شایدم اصلا فکر نمیکردم چون وقتی من خاب بودم منو از کنار اینا پرمیداشت میبرد…وای خداییا دارم منفجر میشم هر چی اومدم خودکشی کنم جراتشو ندارم شایدم اخرین راه همین باشه ،هر چی خودکشی دیدم هر کسی چیزی گفته راجع بهش به جز زمانی که شنیدم فلان زن بعد از اینکه بهش تجاوز شد خودشو کشت بعد همه سرارو میندازن پایین انگار اگه یک کلمه دیگه بگن اونام ناپاک میشن… برا خودم متاسفم که خدا تا این حد دپز بدبختیمو زیاد کرد ،اگه خاستی اینجوری بشه چرا تو ایران حالا که ایران چرا تو این شهر حالا که این شهر چرا توسط یه مرحم که هر چی هم من میخام یه کمی فراموش کنم یه هویی تو جمع مصلا خانوادگی شونی یکی اسم این .میاره حالا که محرم چرا زنده، خو د منو بکش

  • سلام ببخشید من دختر 16 ساله هستم و پس از دوران قاعدگی سوزش و خارش و همچنین ترشحات شدید دارم که اصولا بوی نا مطبوعی هم دارند!از لحاظ بهداشت هم بسیار رعایت میکنم ولی ترشحات و سوزش وخارش خوب نمی شوند.اگه روش های بالا رو استفاده کنم که مشکلی نداره؟؟؟ من فکر کردم روش های بالا برای خانم های ازدواج کرده است.برای من هم مشکلی نیست ؟؟؟؟؟لطفا جواب بدهید

  • من دختری 25ساله هستم.حدودا یک هفته است سرماخوردم و دکتر قرص آموکسی کلاو تجویز کرد و من مصرف کردم. بعد از 5روز متوجه خارش در ناحیه واژن شدم.امروز دیگه قرص را مصرف نکردم.قبلا هم قارچ نداشتم. الان با قطع کردن قرص چرک خشکن بهبود پیدا میکنم یا باید حتما به دکتر مراجعه کنم؟؟چند روز طول میکشه خوب بشم؟

  • سلام من دخترسی ساله هستم که سوزش وادرارشدیددارم هیچ رابطه جنسی نداشتم متاسفانه میل جنسی شدیدی دارم که باعث ترشحات زیاددرمن شده وهمچنین زگیل تناسلی هم دارم بعضی موقع هاازخارش زیاداطراف واژن ب شدت زخم میشوددکتربرای من پمادکلوتریمازول1درصدوقرص مترونیدازول تجویزکردن که متاسفانه طول بهبودیش فقط چن ماهه میخاستم بپرسم میتونم ازآب نمک ودودعنبرنسااستفاده کنم باتوجه به اینکه مجردم هستم ممنون میشم جواب بدید

  • سلام من بعد از دو روز استفاده از عسل به صورت تزريق واژينال لكه بيني شروع شد و بعد دو روز خونريزي شروع شد در صورتي كه هنوز زمان عادت ماهيانه ام نبود ايا اين مسئله طبيعي؟ ميشه راهنمايي كنيد ممنون

  • سلام من دختری14ساله هستم خیلی خارش واژن دارم این اطلاعاتی راه خواندم خوب بودمیخاسم بپرسم که ایااستفاده ازکرم ضدقارچ بدون تجویزپزشک مناسبه؟راسییتش به ادرمم هم خجالت میکشم چیزی بگم توروخداکمکم کنین….

  • سلام با تشکر فراوان از سایت خوبتون و جواب دادن به مشکلات عزیزان. من یه دختر جوانم که ازدواج نکردم. یه مدتی که من احساس سوزش شدید و خارش دارم. متوجه شدم عفونت دارم. من واقعیتش خجالت میکشم برم دکتر. دیروز اومدم سایتتون و یکی از روش ها رو انتخاب کردم. ولی طبق توصیه عزیزان من سیر رنده زدم با ماست و نمک قاطی کردم و استفاده کردم به مدت 10یا 15 دقیقه. احساس میکنم ترشح هم کم شد ولی من الان احساس سوزن سوزن شدن تو واژنم دارم. هر حرکتی میکنم تیر میکشه. احساس میکنم زخم شدم. شما چه راه حلی برام دارید. داروی یا درمانی. ممنون میشم به سوالم جواب بدید.

  • سلام و عرض ادب ۳۱سالمه و شیش ساله ازدواج کردم یه دختر پنج ساله دارم یک سالی هست که همسرم عفونت داره و البته من هم عفونت دارم به دکترم مراجعه کردیم اما رفع نشد قرص و دارو و شستشو رو هم انجام دادیم تست پاپ اسمیرم دادیم میخایم اقدام کنیم برای فرزند دوم ایا عفونت میتونه از این امر جلوگیری کنه و دوم اینکه بنظر شما چه کاری میتونیم انجام بدیم واقعا خسته شدیم ؟؟

  • سلام باعرض ادب خسته نباشین،شرمنده یکی از فامیلا م بیماری قارچی داره با سوزش و خارش شدید منم میخواستم ی درمان طبیعی یا یا یک دکتر شخصی خانم بهم معرفی کنین،درمورد این داروی آلوورا یکم توضیح بدین کجا هم میتونم گیر بیارم این دارو رو باتشکر

  • سلام .من چندسال پیش عفونت داشتم تحت درمان هم بودم ولی در اون حین حامله شدم و دیگه درمانمو ادامه ندادم و داخل رحمم به گفته دکترم زخم داشتم الان خیلی اذیت میشم همیشه ترشح دارم لباس زیرم همیشه بو میده روزی چندبار لباس زبرمو عوض میکنم موقع نزدیکی درد شدید دارم و بهدش به شدت خارش و سوزش دارم به نظرتون این درمانا برای جواب میده یا نه با تشکر

  • سلام باعرض ادب خسته نباشین،شرمنده یکی از فامیلا م بیماری قارچی داره با سوزش و خارش شدید منم میخواستم ی درمان طبیعی یا یا یک دکتر شخصی خانم بهم معرفی کنین،درمورد این داروی آلوورا یکم توضیح بدین کجا هم میتونم گیر بیارم با تشکر

  • سلام من مدت یکسال پشت سرهم یه هفته درمیون عفونت قارچی میگرفتم اما بعد از استفاده ازمخلوط ماست وسیاهدانه به کلی مشکلم حل شد هفته ای یکی دوبار استفاده میکنم عالی ضرری هم نداره شماهم امتحان کنید

    • عزیزم منظورت خوردنه این مخلوته یا استفاده واژینال؟؟

413 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی