بیماری ها تغذيه سالم سلامت

با نوشیدن روزانه شیر چه اتفاقاتی برای بدن تان می افتد؟

تقویم فارسی اندروید
نوشیدن روزانه شیر
تغذیه و سلامت

این روزها با اطلاعات ضد و نقیضی که به ما داده می شود تقریبا غیر ممکن است که بفهمیم چه چیزی سالم است و یا برای سلامتی ضرر دارد. نوشیدن روزانه شیر گاو نیز یکی از این مسائل است. از کودکی در گوش مان فرو کرده اند که شیر برای رشد خوب است و سپس در بزرگسالی می گویند که ممکن است موجب افزایش وزن و اختلالات گوارشی شود. برای همین انواع دیگر شیرها مثل شیر سویا و شیر بادام در بازار زیاد می شود. شاید گاهی برای نوشیدن شیر میان این تنوع محصولات سردرگم شوید و ندانید که این اطلاعات برای تبلیغات و بازاریابی است یا جنبه علمی دارد. این مقاله به کمک گفتگو با کارشناسان سعی دارد هر آنچه درباره نوشیدن شیر باید بدانید را به شما انتقال دهد. در هر صورت هر چیزی معایب و مزایایی دارد و بهتر است در خوردن و نوشیدن هیچ چیز اغراق نکنید.

نوشیدن روزانه شیر می تواند موجب ایجاد آکنه شود.

نوشیدن روزانه شیر و جوش

گالاکتوز که از لاکتوز (قند شیر) به وجود می آید موجب التهاب می شود. این بدان معناست که اگر شما زیادی اهل خوردن شیر هستید و زیاد هم دچار جوش و آکنه می شوید، این دو می توانند با هم ارتباط داشته باشند. اما ممکن است اینطور نباشد و کافیست برای آزمایشش مدتی رژیم شیر بگیرید. اگر به این نتیجه رسیدید که این فرضیه در مورد شما صدق می کند بهتر است مصرف لبنیات را کاهش دهید. اگر می خواهید رژیم شیر را رعایت کنید اما دوست ندارید به طور کل لبنیات را حذف کنید بهتر است به جای آن از ماست ساده و کفیر استفاده نمایید که کمتر پردازش شده اند و شما را  کمتر در معرض ابتلا به آکنه قرار می دهند.

نوشیدن روزانه شیر می تواند باعث نفخ شود.

نوشیدن روزانه شیر و نفخ

شاید شایعه نفاخ بودن لبنیات را بارها شنیده باشید و باید بگوییم که ارزشش را دارد که بیشتر پیگیر آن شوید. آیا نوشیدن شیر به طور روزانه می تواند خطراتی برای معده به همراه داشته باشد؟ مادران شیرده که گاهی اندکی از لبنیات دارای لاکتوز را به نوزادشان می دهند به این قضیه باور دارند. نفخ شدید ناشی از پردازش لبنیات می باشد. حتی وقتی کمی از آن را در وعده صبحانه با قهوه خود می نوشید می تواند در طول روز بوی بد دهان را برای تان به دنبال داشته باشد. اگر بی اندازه به فرآورده های لبنی علاقه دارید می توانید شیر سویا را جایگزین کنید که نفخ معده را به دنبال ندارد. همچنین برای تشخیص آسیب های بلند مدت از آزمایش دادن غافل نشوید.

نوشیدن روزانه شیر می تواند موجب عارضه در معده و دستگاه گوارش شود.

نوشیدن روزانه شیر

نفخ معده برای هر کسی بی اندازه عذاب آور است به خصوص اگر به یک مراسم رسمی بروید و شکم تان از زیر لباس تان برجسته شود. اما این بدترین عارضه جانبی نیست و نوشیدن روزانه شیر می تواند منجر به مسائلی شود که نادیده گرفته شده اند. برای کسانی که به طور مرتب یک یا دو لیوان شیر در روز می نوشند عواقب ناگواری وجود دارد زیرا شیرهای پاستوریزه پردازش شده اند. شیر می تواند موجب ایجاد عدم تعادل در میکروب روده شود که این عدم تعادل در نهایت مشکلاتی در هضم دراز مدت، اختلالاتی در مغز و میگرن را به وجود خواهد آورد.

نوشیدن روزانه شیر ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

نوشیدن روزانه شیر و کاهش وزن

همه چیز در رابطه با نوشیدن روزانه شیر بد نیست. برای کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند، نوشیدن روزانه شیر می تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی در زنان شود. به گفته متخصصان تغذیه مصرف سه وعده در روز در بلند مدت باعث کاهش چربی ها می شود به خصوص اگر با تغذیه سالم و ورزش مرتب همراه باشد. گفته می شود که زنان برای از دست دادن وزن و یا حفظ وزن فعلی خود می توانند از شیر که پروتئین های افزوده شده ای دارد کمک بگیرند و شیر یک راه ارزان برای مصرف مواد مغذی محسوب می شود.

شیر یک منبع عالی از پروتئین است.

نوشیدن روزانه شیر

بهتر است بدانید که شیر منبعی غنی از پروتئین است. کسانی که در کنار ورزش از پودر پروتئین به عنوان مکمل استفاده می کنند خوب است که بدانند شیر از پروتئین طبیعی برخوردار است و قابل اعتماد تر از پودرهایی با برندهای تجاری به شمار می آید. پروتئین شیر همچنین هضم را تسریع می کند و شما را تا زمان بیشتری سیر نگه می دارد. شیر گاو ساده از تمامی شیرهای جایگزین، پروتئین بیشتری دارد.

با نوشیدن شیر کالری کمتری مصرف می کنید اما تغذیه بیشتری خواهید داشت.

نوشیدن روزانه شیر

اگر عادت به شمارش کالری دارید باید بدانید که شیر برای افرادی که به دنبال سلامتی و لاغری هستند مناسب است زیرا پروتئین بیشتری فراهم می کند در حالیکه کالری کمتری دارد. در این صورت سعی کنید گاهی نوشیدن شیر را به چهار لیوان در روز افزایش دهید. اگر می خواهید یک رژیم خوشمزه داشته باشید و از طعم شیر به تنهایی خوشتان نمی آید حتی می توانید شیر را گرم کرده و با کاکائو مخلوط کنید.

نوشیدن روزانه شیر به حفظ توده های عضلانی بدن کمک می کند.

نوشیدن روزانه شیر و ورزش

شیر انتخاب خوبی برای افراد پس از انجام تمرین و ورزش است. شیر غنی از آمینو اسید است که می تواند در رشد و نگهداری عضلات تاثیر بگذارد. نوع پروتئین موجود در شیر برای تمرینات قدرتی و بهبود عضلات مفید است. این منبع پروتئین حیوانی و کربوهیدرات به راحتی توسط بدن جذب می شود که به زنان کمک می کند در طولانی مدت، توده های عضلانی بدون چربی را تولید و حفظ کنند.

شیر یک منبع عالی کلسیم به شمار می رود.

نوشیدن روزانه شیر

به طور حتم از کودکی شنیده اید که شیر علاوه بر دیگر مواد مغذی اش، دارای کلسیم فراوانیست و یکی از مهمترین دلایل محبوبیت و فروشش در سراسر جهان نیز همین وجود کلسیم است. شیر حاوی مواد مغذی از جمله کربوهیدرات، پروتئین، چربی، پتاسیم و ویتامین D نیز هست که به همین دلیل در رژیم های غذایی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اگرچه کلسیم به طور خاص از منابع دیگر به دست می آید اما مسلماً شیر ساده ترین راه برای دریافت آن محسوب می شود. بسیاری از افراد فکر می کنند کلسیم را بهتر است از منبع خوراکی دیگری دریافت نمایند اما واقعیت این است که شما باید ده فنجان اسفناج مصرف کنید تا کلسیم موجود در یک لیوان شیر گاو را به دست آورید.

در کنار نوشیدن شیر باید به فکر تأمین منیزیم بدن نیز باشید.

نوشیدن روزانه شیر

بدون دریافت منیزیم برای حفظ تعادل ما نمی توانیم تمامی مزایای کلسیم را از شیر گاو دریافت کنیم. طبق گفته کارشناسان اگر عادت به نوشیدن روزانه شیر دارید باید اطمینان یابید که از طریق رژیم صحیح غذایی منیزیم کافی برای بدن تان را دریافت می کنید. این می تواند مکملی برای تعادل کلسیم باشد. این به این دلیل است که استخوان هم از کلسیم و هم از منیزیم تشکیل شده است. بنابراین برای داشتن استخوان هایی سالم و قوی باید اطمینان حاصل کنیم که از هر دو منبع تغذیه می کنیم. عدم تعادل در نسبت این دو ماده با هم باعث کاهش قدرت استخوان در دراز مدت می شود.

نوشیدن روزانه شیر به مقابله با پیری کمک می کند.

نوشیدن روزانه شیر

زنان با افزایش سن، کاهش متابولیسم بدن را تجربه می کنند. استحکام استخوان هم با بالا رفتن سن، کاهش می یابد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. با این حال وجود کلسیم و ویتامین D باعث استحکام استخوان می شود. همچنین به یاد داشته باشید که از دست دادن عضله و توده های عضلانی در زنان بیشتر از مردان است. نوشیدن روزانه شیر می تواند به زنان در تقویت ساختار اسکلتی و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. هر چند متخصصان توصیه می کنند که اگر نگران ابتلا به پوکی استخوان هستید، بهترین زمان مصرف مداوم شیر تا سن سی سالگی است.

شیر می تواند از بدن در مقابل بیماری ها حفاظت کند.

نوشیدن روزانه شیر

با توجه به ترکیب مواد مغذی و ویتامین ها، شیر تنها برای سلامت استخوان، کاهش وزن و حفظ توده عضلانی مناسب نیست بلکه به خاطر وجود دیگر مواد مغذی مانند ویتامین A، K2 و اسیدهای چرب امگا 4 می تواند بدن را از بیماری هایی مثل دیابت و بیماری های قلبی هم حفاظت کند. همچنین گفته می شود شیر در مقابله با بیماری های خطرناک بهتر از پنیر و ماست عمل می کند.

ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

نوشیدن روزانه شیر

نوشیدن روزانه شیر در حد زیاد ممکن است در دراز مدت برای سلامتی زنان خطرناک باشد. زنانی که سه یا چند لیوان شیر در روز مصرف می کنند، 44% خطر ابتلا به سرطان، 16% خطر شکستگی استخوان و 60% خطر ابتلا به سرطان لگن را در خود افزایش می دهند. علاوه بر آن زنانی که دو یا چند لیوان شیر در روز می نوشند دو برابر نسبت به زنانی که به ندرت شیر می نوشند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را دارند. همچنین باید آگاه باشیم که چه محصولی را انتخاب می کنیم. شیر گاو حاوی هورمون است که احتمال ابتلا به سرطان سینه و دیگر موارد را افزایش می دهد. اساساً سعی کنید از محصولات ارگانیک استفاده کنید و اگر عادت به نوشیدن شیر به طور روزانه دارید نوع پر چربش را انتخاب کنید که نسبت به نوع کم چرب آن کمتر فرآوری شده و سالم تر است.

 

منبع : thelist

4 دیدگاه

  • ببخشید این همه مفید هست شیر چطور یه دفعه این همه سرطان پس میاره?؟

  • واقعا که! اگه اینطوره به نوزاداتون شیر ندید یه موقع مرض نگرن . چرا اسم کارشناسا رو ضمیمه نکردید . اگه شیر بد بود معصومین ما مصرف نمی کردن و یا اصلا گاو شیرده ای وجود نداشت یه کم فکر کنید بعد مطلب بنویسید!!!!!!!

    • علف هرز موجوده، قارچ سمی موجوده، گوشت خوکم موجوده. هزار تا چیز دیگه هم موجوده! چرا از وجود داشتن گاو شیرده نتیجه گرفتی که شیر بدون ضرره؟!
      میدونستی با مصرف زیاد آب هم حتی مسموم میشید؟ کلی آمار مرگ داره همین مسمومیت آب…
      به نظرت نباید خودت اول فکر کنی بعد نظر بدی؟

    • تو روستای ما بچه هاشون کلی شیر میخورن و هیچیشون هم نشده تا از بچه شهری ها هم پوست کلف ترن

4 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی