اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ تناسب اندام سلامت سلامت جسمي

اعلام اسامی داروهای لاغری غیرمجاز از سوي سازمان غذا و دارو

سخن‌گوی سازمان غذا و دارو، ضمن اعلام اسامی داروهای ماهواره‌ای غیر‌مجاز تصریح کرد که مصرف این داروها در ماه‌های اخیر‌، سبب مرگ چند نفر و ابتلای عده‌ای به سوءهاضمه شده است...
تقویم فارسی اندروید

سخن‌گوی سازمان غذا و دارو، ضمن اعلام اسامی داروهای ماهواره‌ای غیر‌مجاز تصریح کرد که مصرف این داروها در ماه‌های اخیر‌، سبب مرگ چند نفر و ابتلای عده‌ای به سوءهاضمه شده است.

قرصهاي لاغري - 7ganj.ir

محمد هاشمی اظهار کرد: با تبلیغات بی‌شمار ماهواره‌ای و اینترنتی، شاهد مصرف روزافزون و وسیع داروهای غیرمجاز ازجمله لاغری بوده‌ایم که باوجود هشدارهای مکرر سازمان غذا و دارو، در ماه‌های اخیر چندین تلفات جانی و سوء‌هاضمه به‌دلیل مصرف این داروها اتفاق افتاده است.

وی در معرفی این داروها گفت:‌ قرص‌های دارای آمفتامین شامل ریلاکر و نوتری‌فیت است که عملکرد این نوع قرص‌ها، سوزاندن چربی و کالری در بدن معرفی شده که نشانگر وجود ترکیبات آمفتامین و کافئین در این قرص‌هاست.
به گفته هاشمی، «مجیک اسلیم» نیز از دیگر داروهای غیر‌مجاز است که در عملکرد لاغری این قرص به افزایش سوخت‌وساز بدن و دفع چربی‌های اضافه اشاره شده که نشانگر وجود آمفتامین و کافئین است.
هاشمی گفت: شنگ‌یو آن فانگ و بوتانیکال اسلیمینگ نیز به‌عنوان داروی لاغری به فروش می‌رسد که یک چربی‌سوز قوی معرفی می‌شود که آن به‌دلیل وجود آمفتامین در ترکیبات این داروست.
وی ادامه داد: عوارض مصرف داروهای دارای آمفتامین باعث افزایش انبساط عروقی و افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون، سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.
هاشمی گفت: نام‌های تجاری متا بولایف (bolife Meta)، متریم (Metrim)،
هربا لایف آدی‌فین (Adiphen Herbalife)، ترمولایف (Thermolife)‌، ترمالین(Thermalean)، لیپودراین (Lipodrene)‌، زی‌ماکس (Zymax)‌، جنی‌سیل(Genicil)، پاتینت لاین (Patent lean)، ترمو اسلیم (slim Thermo)، ‌آلترا لیپولاین (lean Ultralipo)، تایم لایف (life Time) و اکس انا دراین (Xenadrine) به‌عنوان داروها و مکمل‌های لاغری در بازار قاچاق عرضه می‌شوند.
سخن‌گوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: از اجزای مهم و فعال این داروها و مکمل‌های لاغری افدرین و کافئین است که مصرف افدرین به‌عنوان یک داروی محرک برای کاهش وزن ازطرف سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوع است.
هاشمی گفت: باید توجه داشت که گیاهی‌بودن منشأ یک فرآورده دلیل بر بی‌خطری آن نیست.
وی تصریح کرد: در‌صورتی‌که عنوان Huange Ma (نام دیگر افدرین)، Ephedrine، کافئین وKolaunt روی بسته‌‌بندی فرآورده‌ای باشد، باید از مصرف آن‌ خودداری کرد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه Ephedra به کاهش وزن کمک می‌کند، وجود ندارد و از عوارض آن می‌توان به لرزش، حمله قلبی، سکته، افزایش فشارخون، سیروز کبدی و تخریب بافت عضلانی اشاره کرد.
هاشمی گفت: ورزش سنگین و دهیدراتاسیون (‌ازدست‌دادن آب بدن) عوارض جانبی دارو را تشدید می‌کند.
سخن‌گوی سازمان غذا و دارو گفت: عوارض این قرص‌ها به‌طوردقیق مانند عوارض مصرف شیشه شامل تپش قلب، بی‌قراری، بی‌خوابی زیاد، لاغری سریع، قطع اشتها و حتی توهم است.
هاشمی افزود: متاسفانه معلوم نیست چه میزان مصرف می‌تواند این حالات را پیش آورد، ولی ممکن است فردی مقدار زیادی از این قرص‌ها را در طول چند ماه مصرف کند و عارضه خاصی نشان ندهد اما در برخی مواقع بدن‌ به‌قدری مستعد است که حتی با مصرف یک یا دو قرص فرد دچار عارضه‌ای شدید شده و به آن وابسته می‌شود‌.
سخن‌گوی سازمان غذا و دارو گفت: داروی سیبوترامین مهارکننده جذب دوباره منوآمین‌هاست که به‌صورت مرکزی عمل می‌کند و موجب کاهش کلسترول مفید (HDL) و تری‌گلیسیرید و افزایش فشارخون و تعداد نبض می‌شود.
هاشمی گفت: عوارض مصرف این داروها بی‌اشتهایی مفرط‌، بی‌خوابی، مشکلات عروقی، افزایش فشارخون و ضربان قلب، حمله قلبی و سکته‌های مغزی است.
وی تصریح کرد: مجوز مصرف داروی سیبوترامین قبلا دارای تأییدیه از سازمان‌های جهانی بوده است که به‌دلیل افزایش ریسک سکته‌های مغزی و قلبی در اروپا و آمریکا لغو شده و شرکت سازنده مجبور به جمع‌آوری این دارو از بازارهای اروپا و آمریکا شده‌ و از سال‌۱۳۹۰ از فهرست داروهای ایران نیز حذف شده است.
سخن‌گوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: استفاده از این دارو به‌دلیل افزایش خطر سکته‌های مغزی و قلبی و همچنین افزایش فشارخون بیمارانی که از این دارو به‌عنوان داروی ضد چاقی استفاده می‌کنند، به‌هیچ‌‌وجه توصیه نمی‌شود.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: ایرنا

29 دیدگاه

  • لطفا کسی بگه بدونم قرص اسلیم پلاس طلایی چطور قرصیه؟ والا مجبورم ۲۰ کیلو وزن کم کنم. لطفا راهنمایی کنین.

  • سلام من پارسال گلوریا گرفتم و در عرض یک روز ۲ کیلو کم کردم کارم به بیمارستان کشید به شدت حالم بد بود ضربان قلبم بالا رفته بود خیلی گر گرفتگی داشتم و اصلا تا یک هفته نتونستم بخوابم بیقرار بودم ..اصلا قرص لاغری نخرید به هیچ عنوان.

  • سلام.واااااای…منم روز دومم بود که قرص لاغری چیا سید رو خوردم…بعد دو ساعت کاملآ پر انرژی و پرحرف و شاداب شدم…همش میخواستم کار و فعالیت داشته باشم و حرف بزنم و می‌خندیدم….و فشارم رفته بود بالا که همش لیمو ترش می‌خوردم که تاثیر چندانی نداشت…عرق میکردم و دمای بدنم به شدت بالا رفته بود و دهنم خشک شده بود همش آب می‌خوردم و ضربان قلبم به شدت بالا بود….طوری که احساس میکردم کمبود نفس دارم….چند تا نفس عمیق می‌کشیدم…مثل اینکه در حال پیاده‌روی یا ورزش بودم…بعد چند ساعت هم سر درد شدید و سرگیجه و بد بینی نسبت به همه داشتم و شکاک به همه چی بودم… خلاصه دیدم این همه عوارض برای یه لاغری ارزش نداره…. همشو ریختم سطل زباله…حیف ۳۸۰هزاری که دادم به قرص لاغری.،???

  • لطفا در مورد قرص chia seed هم بفرمایید کخ آیا مطمئن است یا خیر؟

  • سلام
    تمامی قرص های لاغری من جمله گلوریا که در ایران موجوده تقلبی است و کافیه شما سایت spaingloria.com که به اسم اورجینال است و قسمتی برای بررسی تایید کد داخل درب قرص داره ببینید این سایت زبان اسپانیایی نداره و تلفن موجود در سایت مربوط به اسپانیا نیست و میزبانی سایت (هاست) در سرورپارس که در تهران است قرار دارد پس به این سایت هم اعتماد نکنید اصلا برندی با نام گلوریا یا امثالهم در هیچ سایت مرجع اعتبارسنجی دنیا وجود ندارد حتی در سایت غذا و دارو fda.gov هم اثری از این برندها نیست و عملا تمام این قرصها در ایران تولید میشود و قاعدتا از شیشه و کافئین تولید شدند که باعث تشنگی و کم خوابی می شود

  • گلوریای تقلبی خیلی زیاده باید حواستون باشه اصلشو بخرین که داخل درب قوطی یک کد هست اون کد رو در سایت اسپین گلوری که مال کشور اسپانیا هست وارد میکنین و میگه که اصله یا خیر همچنین یک کد FDA هست روی قوطی خراش بدین زیرش یه کده … من اصلشو خریدم فعلا روز اوله خوردم میخام یه هفته بعد آزمایش شیشه بدم ببینم اصلش هم توش شیشه هس یا نه امیدوارم همه سلامت باشن

    • گلوریا کلا تقلبیه و در ایران با این اسم تولید میشود

    • سلام ببخشید ازمایش دادین؟ نتیجه چی شد؟

  • من امروز آزمایش دادام گلوریا و ایزی اسلیم مصرف کردم متا سقانه تو آزمایشم زده اعتیاد به شیشه.

  • سلا بنظرم شما قرص تقلبیشوخوردین منم روز چهارمه میخورم همه ی این علائمایی رو میگید رو خیلی کم دارم اما بجای پرانرژی بودن برعکس کلا بیحالم درطول روز.اشتهام هم کم شده خودمم سعی میکنم کمتراز اشتهام بخورم و یخورده دارم خودواذیت میکنم که بیشترکم کنم.شایدبیحالیم مال همینه.

  • دوستان من از گلوریا استفاده کردم روز اول احساس تشنگی و سرگیجه تا روز پنجم اشتهای کاذبم رفع شده و تو هفته ی اول سه کیلو کم کردم و از روز پنجم هیچ اتفاق خاصی نیافتاد و دو ماه که استفاده کردم به وزن ایده الم رسیدم پس نترسید همشون عادیه?وابسته هم نشدم

    • سلام میشه لطف کنید از قوطی دارویی که تهییه کردین عکس بفرستین?

    • سلام من تازه گرفتم گلوريا ضرر نداره؟ يكم ميترسم

    • خواهش میکنم گلوریا نخورید. چون گلوریا ترکیب پودر دارچین و پودر شیشه هست. و در واقع با خوردن گلوریا دارید شیشه میخورید که عوارضش خیلی بیشتر از کشیدن شیشه ست. اصل و تقلبی هم نداره تو هر دو موجوده. به خودتون رحم کنید.

    • سلام منم این قرصو ۲۰ تا مصرف کردم ۱۵ کیلو کم کردم بی خوابی و خشکی دهن و ضربان بالای قلبو و بی اشتهایی زیاد داره ولی منم چند ماه یه بار دلم میخواد چون وقتی میخورم چندین ساعت کار میکنم بدون خستگی و مطمعنم که شیشه داره

    • سلام کسی راجع به قرص پاپایا اسلیم اطلاعاتی داره؟

  • من قرص گلوريا رو براى اولين بار خوردم دوستهام كه خوردن هسچيشون نشده اما من خيلى حالم بده الان دارم تحقيق ميكنم كه چى حالم رو خوب ميكنه مطمئنم يه چيزى توش داره مثل شيشه (تپش قلب شديد دارم و سرگيجه و سرم سبكه و دست و پام يخ كرده و اضطراب شديد دارم همش تشنمه و هيچى نميتونم بخورم فقط آب خوردم و چايي٢٣ ساعته نخوابيدم و هنوز خوابم نمياد كلافه هستم و توهم گرفتم كه دارم ميميرم?تو رو خدا بگيد چيكار كنم حالم خوب بشه

    • حتما جهت معاینه به دکتر مراجعه کنید

    • Daghighan manam hamintor vaghan arzesh nadare az gloria estefade konin varzesh behtar az hamechize

    • سلام ،منم همینجوری ام ،چیکار کردید خوب شدید

    • سلام من از این قرص استفاده کردم و تاثیربرای کم شدن اشتها داشت . بدلیل کاهش حافظه به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کردم
      گفتم چنین داروئی میخورم گفت اکثر اینها آمفتامین داره و بی تاثیر نیست حالا چندروزی قطع کردم تا به ایشون دارو رانشان بدم و نظرش را بگه

    • من روز دوممه كه گلوريا ميخورم و علائم مثل مصرف شيشه رو دارم
      از ديروز نخوابيدم و خيلي انرژي دارم والبته زياد هم حرف ميزنم
      حتي آب هم ميخورم باز هم احساس تشنگي ميكنم و دهنم خشكه

    • اصلا اصلا اصلا نخووووور بی خوابی میاره، تشنگی زیاد، لمس یجا هستی

    • بله دقیقا منم مثل شما شدم. مطمئنم توش شیشه داره چون دقیقا علایم مصرفش عینا مثل علایم مصرف شیشه ست. منم دست و پام یخ میکرد و مضطرب و عصبانی میشدم. تمرکز نداشتم. حتی اعصاب بچه خودمم نداشتم فقط میگفتم برو اونور بازی کن با من کاری نداشته باش. اولاش که قرص رو میخوردم سرخوش و پرانرژی بودم و بشدت عرق میکردم و قلبم یعنی میخواست منفجر بشه و بعد چند ساعت میرفتم تو لاک خودم بی حوصله و عصبی و پراسترس. همش منتظر بودم یه اتفاق بدی یه جایی یا برا کسی بیفته .
      خلاصه فقط عصبی و افسردگی و این چیزا داشت.
      وزنم هم بخاطر کاهش اشتها کم شد در حد ۵ کیلو. ولی اگه ۵۰ کیلو هم کم کنه ارزش نداره. گلوریا و این جور قرصا که عوارضشون شبیه شیشه ست رو استفاده نکنید. شک نکنید توش شیشه ست.

29 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی