تناسب اندام سلامت

آيا مصرف بيسكويت سبوس دار در كاهش وزن تاثير دارد؟

برخی افراد بیسکویت سبوس‌دار می‌خورند و فکر می‌کنند با حذف یک وعده و جایگزین کردن این خوراكی، انرژی کمتری به بدنشان می‌رسانند و لاغر می‌شوند...
تقویم فارسی اندروید

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهترین کار، داشتن وعده‌های غذایی متنوع و متناسب، خواب کافی و ورزش است.

بيسكويت سبوس دار - 7ganj.ir

در مورد کاهش وزن، نوع غذا مطرح نیست بلکه مقدار انرژی‌ای که از مواد غذایی مختلف دریافت می‌کنیم، اهمیت دارد. اگر بخواهیم وزنمان کاهش پیدا کند، میزان انرژی دریافتی‌مان از موادغذایی متنوع باید کمتر از میزان انرژی مورد نیازمان باشد. در این شرایط بدن انرژی موردنیاز خود را از چربی انباشته‌شده در ارگان‌ها برمی‌دارد.

برخی افراد بیسکویت سبوس‌دار می‌خورند و فکر می‌کنند با حذف یک وعده و جایگزین کردن این خوراكی، انرژی کمتری به بدنشان می‌رسانند و لاغر می‌شوند. گرچه بیسکویت سبوس‌دار فیبر دارد و باید در طول روز مقداری فیبر دریافت کنیم، اما چون این خوراكی حاوی قند و روغن است، مصرف بی‌رویه آن توصیه نمی‌شود.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهترین کار، داشتن وعده‌های غذایی متنوع و متناسب، خواب کافی و ورزش است. حتی بهتر است تعداد وعده‌های غذایی را به 6 وعده برسانیم تا ارگان‌ها انرژی بیشتری صرف کنند. حذف یک وعده، فقط ولع غذا خوردن در وعده بعد را افزایش می‌دهد.

در طول روز هر فرد مجاز به مصرف 6 تا 11 واحد نان و غلات است. 30 گرم نان 80 کیلوکالری انرژی دارد و 3 عدد بیسکویت سبوس‌دار یک واحد نان و غلات محسوب می‌شود اما نباید واحد نان و غلات را هر روز با بیسکویت سبوس‌دار جایگزین کرد.

نان‌های سبوس‌دار بدون چربی در مقایسه با بیسکویت‌ها حرارت کمتری می‌بینند و برای بدن بسیار مفیدترند زیرا حرارتی که در روند پخت به بیسکویت داده می‌شود، گاهی باعث تیره‌رنگ شدن آن می‌شود و زمینه تشكیل ترکیب‌های مضر را فراهم می‌كند.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: سلامتيران _ دکتر ضیاءالدین مظهری

7 دیدگاه

  • سلام لطفا نمیدونین نظر ندین یا مطلب بی خود نزارین … من در یه ماه کامل ۹۵ کیلو بودم و در طول یه ماه بدون اینکه ورزش کنم الان ۸۶کیلو گرم هستم و همش از تاثیر خوب بیسکوییت ساقه طلایی هستش … باورتون نمیشه صبح ها ۶تا دونه ساقه طلایی و یه لیوان چای یا شیر خوردم ناهار هم همین طور ۶ یا ۷ تا ساقه طلایی ولی شام میوه میخورم یا اصلا هیچی نمیخورم یا هم اگه میخورم شام هر چی باشه میخورم ولی کم جالبه بدونید که حتی بعضی وقتا هم که غذا میخورم سریع میسوزه یعنی جذب نمیشه خوبیش همینه یعنی بخوری بدنت چاق نمیشه من تمام پیراهن و شلوارام برام گشاد شده ?
    و از همه مهمتر اصلا شما به فکر غذا خوردن نمیوفتین من از روز اول که شروع کردم تا الان اصلا گشنم نشده وراحت میتونم ادامه بدم امید وارم مطلبم مفید بوده باشه

    • تبریک میگم …
      لطفا ولی اطلاعاتت ناقصه تبلیغ اشتباه نکن مهم لاغر شدن نیست کاهش وزنه

  • از بیسکویت پانیک دایجستیو روی هفت گنج متشکرم وروز دانشجو راتبریک میگویم.

  • هر بسته ساقه طلایی حدود 1200 کیلوکالری انرژی داره و چاق کنندست.

    • نخیر هر 28 گرم ساقه طلایی 88 کالری داره.پس هر بسته 200 گرمیش نزدیک 600 کالری داره.هر یه دونه اش هم کمتر از 50 کالری

    • سلام مطالبتون خیلی مفیدبود
      دقیقا مطالب دکترم بود وروزی من ۳دونه ساقه طلایی می خورم گاهیم چیزای دیگه
      درجواب اون دوستمون بایدبگم
      خسته نباشید دلاور فقط ساقه طلایی بخور غذا نخور تاکم کم بیماری ظاهربشه بفهمی بدنت ب همه چی نیاز داره اما اصولی وکم

    • خیر خوردن فقط ساقه طلایی رو ما به هیچکس پیشنهاد نمی کنیم. برای گرفتن رژیم باید حتما به پزشک های تغذیه مراجعه کنید.

7 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی