سبك زندگي موفقيت در زندگي

5 گام طلایی جهت آماده کردن دختر نوجوانتان برای اولین تجربه ی قاعدگی خود

تقویم فارسی اندروید

از بالغ شدن دخترتان هراس دارید؟ نمی دانید در خصوص تجربه های جدیدش چه برخوردی داشته باشید؟ این مقاله کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

5 گام طلایی جهت آماده کردن دختر نوجوانتان برای اولین تجربه ی قاعدگی خود

آیا دختر نوجوانتان نزدیک سن بلوغ است؟ طبق یکی از آمارگیری های اخیر یکی از موسسات معتبر زنان و مامایی متوسط سن بلوغ دختران آسیایی کاهش پیدا کرده و به متوسط سن 11 سال رسیده است. اگر دختر شما هم در این سن و سال به سر می برد حتما حرف های زیادی هست که به عنوان مادر یا سرپرست او به وی بگویید. دخترتان قرار است یک سری تغییرات گیج کننده و حتی ترسناک در بدن خود تجربه کند که در این مرحله حتما همراهی و توجه شما می تواند آرامش زیادی برای او به همراه داشته باشد. در ادامه 5 نکته ی مهم را برایتان شرح می دهیم تا بدانید چگونه در این دوره با وی رفتار کنید.
1. با صبر و حوصله به تمام سوالات او پاسخ دهید.

بهترین کار این است که با او در یک مکان خصوصی و جایی که جز شما و او کسی نباشد یک گپ صمیمی داشته باشید. لازم است سیستم بدن دختران را برایش شرح دهید و دلیل و چگونگی چرخه ی قاعدگی را طوری که برایش قابل درک باشد برای او توضیح دهید. می توانید از اولین تجربه ی خود برای او بگویید و اینکه آن ترس کوچک اولین نشانه ی زن بودن و نهایتا مادر بودنتان بود. البته لازم نیست زیاده روی کنید. تنها چیزهایی که لازم است بداند را به او بگویید. او هنوز هم کودک است و شاید برای دانستن بسیاری از مسائل به قدر کافی آماده نباشد.

2. طریقه استفاده از پد بهداشتی را به او آموزش دهید.

شما می توانید قبل از اتفاق افتادن قاعدگی از ضروری ترین کار او را آگاه کنید. می توانید جای پد ها را به او یاداوری کرده و طرز استفاده از آن ها به او یاد بدهید.

3. یک کیسه ی شخصی به او بدهید.

دخترتان در شرف ورود به یک مرحله ی جدید است. قرار است تجربیات مشابه خودتان را داشته باشد. آنچه می دانید هر زنی لازم دارد در اختیار او قرار بدهید. به او یاداوری کنید که از این پس ممکن است هرآن قاعدگیش اتفاق بیفتد و لازم است همیشه یک کیسه شامل لباس زیر و پد بهداشتی همراه خود داشته باشد.

4. او را با اطلاعات بیش از حد خسته نکنید.

بهتر است با پر حرفی از خسته کردن یا حتی ترساندن دخترتان پرهیز کنید. تنها کافیست او را برای درد ها و تجربیات جدیدی که قرار است روزی با آن ها مواجه شود آگاه کنید و سپس روز عادی خود را ادامه دهید. صحبت های مهم هرچه کوتاه تر باشند بیشتر در ذهن می مانند.

5. به دخترتان در خصوص بهداشت شخصی وی آموزش بدهید.

مسائل بهداشتی فراموش نشوند. حتما می دانید که یکی از دلایل بیماری یا بی نظمی ناآگاهی است. با آموزش کافی هر فردی یاد میگرید خود را از بیماری ها و مسائلی که به دنبال رعایت نکردن بهداشت اتفاق می افتد مصون نگه دارد و قطعا مسئولیت این آموزش با شماست. نظر شما چیست؟

منبع

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی