خانه » سلامت » ۱۳ مورد از مزایای پیاده روی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

سلامت

۱۳ مورد از مزایای پیاده روی

loading...

شما نیازی به آموزش ماراتن ندارید، یا ساعاتی را در باشگاه صرف کنید، و یا اتاق خود را به یک باشگاه تبدیل کنید تا بتوانید سالم تر، باهوش تر و تندرست تر باشید. فقط کافی است که در این مقاله از ۷گنج با ما همراه باشید تا به شما ۱۳ تا از مزایای شگفت انگیر پیاده روی را بگوییم، تا شما با کمک آن بتوانید جسم و روان خود را بهبود بخشید.

مزایای پیاده روی

۱۳ تا از مزایای پیاده روی را در این مقاله بخوانید

حتما می دانید که پیاده روی از صدمات ناشی از نشستن های طولانی مدت جلوگیری می کند. اگر در طول روز و یا در محل کار خود فعالیت بدنی کمی دارید و اکثرا وقت خود را در حال نشستن سپری می کنید؛ یک پیاده روی کوتاه مدت می تواند سلامت جسمی را به شما بازگرداند. مطالعه های اخیر دانشگاه ایندیانا نشان می دهد که یک پیاده روی پنج دقیقه ای می تواند آسیب های وارد شده به شریان های پا را در طی سه ساعت را بهبود بخشد. اگر در تمام طول روز در محل کار خود نشسته اید حداقل برای ساعتی یک بار هم که شده در محوطه ساختمان محل کار خود یک پیاده روی هرچند کوتاه داشته باشید، تا از مزایای پیاده روی بهره مند شوید.

یکی از مزایای پیاده روی افزایش خلاقیت است

محققان پیاده روی دانشگاه استنفورد دریافتند که راه رفتن باعث افزایش سطح خلاقیت شما می شود و مغز شما در زمان پیاده روی دو برابر زمانی که نشسته اید ایده های خلاقانه دریافت می کند. این هم یکی از مزایای دیگر پیاده روی به شمار می آید. حتی وقتی که شما در خانه هم هستید و فضای کافی برای قدم زدن ندارید نیز می توانید با راه رفتن بر روی تردمیل از مزایای پیاده روی بهره مند شوید.

پیاده روی باعث پایین آمدن استرس می شود

یک مطالعه در دانشگاه میشیگان اثبات کرده است که از مزایای پیاده روی در طبیعت پایین آمدن استرس است، این مورد به خصوص در افرادی که با یک رویداد روحی عاطفی روبرو هستند شدید تر است. تحقیقات دیگری در دانشگاه هریوت وات نیز نشان می دهد که راه رفتن در فضاهای سر سبز آدم را وارد یک حالت روحی شبیه بی حسی و هذیان گویی می کند ، که بسیار به پایین آمدن استرس کمک می کند.

پیاده روی بدن شما را تقویت می کند

یک مطالعه در دانشگاه جورجیا نشان می دهد که اگر شما به طور منظم احساس خستگی دارید، در واقع از تمرینات پیاپی خسته و نا امید نشوید و ادامه دهید. می توانید سطح انرژی خود را تا ۲۰% افزایش داده و خستگی را به میزان ۶۵% کاهش دهید.

یک مطالعه نشان داده است کسانی که برای رفت و آمد خود از ماشین استفاده می کنند در شرایط روانی بدتری دارند و فقط با ده دقیقه پیاده روی در این مسیر می توانند سلامت خود را بهبود بخشند. آدام مارتین محقق این مطالع می گوید: اگر بیشتر رفت و آمد به محل کار خود پیاده روی کنیم باعث مزایایی مانند افزایش درامد و ایجاد روابط جدید می شود.

مزایای پیاده روی برای پایین آمدن فشار خون

فقط ۳۰ دقیقه پیاده روی می تواند باعث کاهش فشار خون شود و فرقی نمی کند که شما ۳۰ دقیقه را در یک بار پیاده روی کنید یا در محل کار خود ده بار پیاده روی ۳ دقیقه ای داشته باشید.

پیاده روی به شما در کار کمک می کند

ایستگاه های اتوبوس محیط های شلوغ و پر مشغله ای است و برای همه در دسترس نیست. محققان دریافتند کسانی که به جای استفاده از حمل و نقل عمومی پیاده به محل کار خود می روند کمتر تکان خورده و خسته می شوند و بیشتر از کسانی که با وسایل نقلیه عمومی به محل کار خود می روند انرژی خواهند داشت.

پیاده روی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

با توجه به تحقیقاتی که در دانشگاه آپالاچی انجام شده است، ممکن است که روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی بتواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی را خنثی کند. نه تنها کسانی که به طور منظم پیاده روی می کنند کمتر بیمار می شوند، بلکه مریضی در آن ها مدت کوتاه تری نیز خواهد داشت.

پیاده روی خطر ابتلا به بیماری در مردان را کاهش می دهد

طبق یک مطالعه ۹ ساله، کسانی که زمان اندکی را پیاده روی می کنند کمتر بیمار می شوند.محققان دریافتند روزانه دو مایل پیاده روی می تواند خطر ابتلا به ناتوانی جنسی در مردان را کاهش دهد و جریان خون را در سراسر بدن بهبود بخشد.

پیاده روی باعث کاهش قند خون می شود

مطالعه ای که اخیرا انجام شده است، یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای بعد از هر وعده غذایی باعث کاهش قند خون شما طی ۲۴ ساعت می شود، این می تواند دلیل خوبی برای قدم زدن بعد غذا خوردن باشد.

محققان معتقدند که راه نرفتن و فعالیت بدنی کمتر در افراد مسن منجر به جرم گرفتن بدن و فشار خون می شود، یک پیاده روی روی هرچند کوتاه برای افراد مسن می تواند برای حافظه و روان آن ها بهتر باشد.

راه رفتن ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد

دو ساعت و نیم پیاده روی در هفته ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۴۲% کاهش دهد.

با توجه به تحقیقات در اپیدمیولوژی سرطان و بیومارکر ها هرمون استروژن با پیاده روی تغییر می کند. همچنین پیاده روی بافت چربی در زنان، که استروژن ترشح می کند را کاهش می دهد.

پیاده روی درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهد

ورزش های سبک مانند پیاده روی و راه رفتن در آب به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد فیزیکی، خستگی و افسردگی در زنان مبتلا به فیبرومیالژیا می شود.

 

مطالب مرتبط:

فواید شگفت انگیز پیاده روی و قدم زدن

loading...
کانال تلگرام هفت گنج