تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

روانشناسي و سلامت روان روانشناسی سبك زندگي سلامت

۱۰ کاری که شما را به شخصی افسرده تبدیل می کنند.

loading...

کاری که انجام می دهید در نهایت شخصیت تان را شکل می دهد. اگر شما مدام عادت های بد و افسرده کننده را تکرار کنید به انسانی افسرده و ناراحت تبدیل می شوید. برخی از عادت ها هستند که اگر بتوانید آنها را وارد زندگی خود کنید به راحتی طعم شیرین خوشبختی را خواهید چشید. ده نکته ای که در زیر می خوانید را از خود دور کنید تا به فردی افسرده تبدیل نشوید.

افسرده

۱. تمرکز بر روی دیگران به جای خود

به لطف صفحات مجازی ما اینروزها می بینیم که دیگران چه قدر شاد و خوشبخت و موفق هستند. گاهی اوقات ما به شنیدن و دنبال کردن زندگی دیگران بیشتر از خود علاقه مند می شویم. تمایل ما برای نفوذ در زندگی دیگران بر زندگی ما تاثیر می گذارد. به جای تمرکز بر افراد موفق روی خوشبختی خود تمرکز کنید تا شما هم شاد و موفق شوید.

۲. انتظار کشیدن برای لحظه ای ناب

اغلب افراد دوست دارند برای لحظه ای مناسب در زندگی شان رویا پردازی کرده و انتظار بکشند. حقیقت غم انگیز این است که امکان دارد آن لحظه هرگز از راه نرسد و یا به اندازه ای که فکر می کردید کامل نباشد. در انتظار ماندن برای آن لحظه در واقع نوعی به تعویق انداختن است. اگر کاری هست که شما باید انجام دهید آن را به تعویق نیندازید و صبر نکنید. این انتظار ممکن است مانع موفقیت شما شده و افسرده تان کند.

۳. شغل، برای لذت بردن از زندگی

شغل مسئله مهمی در زندگی هر انسانیست. تا شغلی نباشد، درآمدی نیست و حتی نمی توان از پس پرداخت یک صورت حساب یا هزینه غذا برآمد. بنابراین قطعا بدون پول و شغل نمی توان رنگ آرامش را دید اما نگرش ما نسبت به شغل می تواند ما را خوشحال یا افسرده کند. زیادی کار کردن شما را افسرده و ناراضی می کند پس در حد نیازتان کار کنید تا به زندگی تان لطمه وارد نشود. اگر شغلی دارید که آن را دوست ندارید به یاد داشته باشید که تنها یک بار زندگی می کنید پس سعی کنید تغییری در آن ایجاد نمایید.

۴. خشم و نفرت مساویست با افسرده شدن

در زندگی کسانی هستند که ما را آزار می دهند. وقتی کسی به شما آسیبی می رساند سرشار از خشم و نفرت و عصبانیت می شوید. احساساتی از این دست به کسی که شما را رنجانده آسیب نمی زند بلکه خود شما را از درون افسرده می کند. برای داشتن یک زندگی شاد بسیار مهم است که احساساتی از قبیل خشم و کینه و ناراحتی و نفرت را از خود دور کنید.

۵. نگرانی و ترس

نگرانی یک الگوی فکریست. اگر آن را مدام برای خود تکرار کنید باعث ترس و اضطراب در شما می شود. مدام با خود تکرار کنید که نگرانی هیچ چیز را حل نمی کند. هرگاه که دچار ترس یا نگرانی شدید عمدا ذهن تان را از این افکار منحرف کرده و افکار مثبت و خوش بینانه را جایگزین کنید. هرچه بیشتر این تمرین را انجام دهید کمتر نگران خواهید بود و طبیعتا کمتر احساس ترس خواهید کرد. پس از مدتی شما خود را به شدت شادتر و آرام تر خواهید یافت.

۶. غرق شدن در مشکلات

همه ما در طول زندگی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم و هیچ چیز در این زمین عادلانه نیست. هنگامی که با مشکلات مواجه می شوید با فکر کردن دائم به آنها نمی توانید حل شان کنید. غرق شدن در آنها فقط شما را از تحرک باز داشته و افسرده تان می کند. در مواجهه با مشکلات بهترین ایده آنست که به دنبال راه حلی برای رفع آن باشید.

۷. خوشی زودگذر

دو نوع شادی و خوشی در زندگی وجود دارد. نوع اول خوشی زودگذر است که با خرید کردن، مصرف الکل و مواد مخدر انجام می گیرد و کوتاه مدت است. نوع دوم شادی ماندگار است. یک نمونه از شادی ماندگار به طور مثال می تواند با ازدواج موفق صورت بگیرد. به جای آنکه به دنبال خوشی هایی با عمر کوتاه باشید بهتر است برای رسیدن به خوشی های طولانی تلاش کنید.

۸. ره صد ساله را یک شبه پیمودن

شاید این شانس خوبی به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که نمی توان یک شبه تغییری بزرگ ایجاد کرد. اگر شما مدام سعی کنید جهان را در یک روز تغییر دهید بالاخره غرق در شکست و ناامیدی خواهید شد. بهتر این است تغییر همراه با برنامه ریزی و متفاوت باشد تا در نهایت به تغییری بزرگ بینجامد.

۹. نگه داشتن افراد منفی

دوست، همسر یا اقوامی که به شما آسیب می رسانند موجب کمبود اعتماد به نفس و تبدیل شدن شما به فردی افسرده می شوند. گاهی اوقات باید ایراد را در خودمان پیدا کنیم. سعی کنید با کنایه یا رفتارتان دیگران را آزار ندهید تا آنها نیز یاد بگیرند به شما آسیب نرسانند. اگر باز هم این افراد شما را آزار دادند بهترین راه این است که راهتان را از آنان جدا کنید.

۱۰. تمرکز بیش از حد به فیزیک و ظاهر

درحالیکه بسیار خوب است همیشه ظاهری مرتب داشته باشید و زیبا به نظر برسید اما تمرکز بیش از حد بر ظاهرتان می تواند شما را افسرده کند. هیچ دلیلی برای وسواس وجود ندارد و این امر می تواند اعتماد به نفس تان را پایین بیاورد زیرا شما دائما از خود ایراد می گیرید. زیبایی واقعی از درون می آید نه از آنچه که دیگران راجع به شما فکر می کنند.

منبع : viralnovelty

loading...